  • 1. Data: 2004-11-15 12:50:09
    Temat: VW bank - ciekawe zapisy w umowach
    Od: l...@g...pl (Marcin)

    REGULAMIN PROWADZENIA RACHUNKÓW BANKOWYCH VOLKSWAGEN BANK POLSKA S.A.
    § 26 Doręczanie pism
    Wszelkie pisma Banku wysyłane do Posiadacza rachunku
    na ostatni podany przez niego adres uważa się
    za doręczone po upływie 3 dni od daty wysłania.

    oraz jeszcze lepsze:

    REGULAMIN CZYNNOÂCI KREDYTOWYCH I ZABEZPIECZAJÑCYCH VOLKSWAGEN
    BANK POLSKA S.A.
    § 19 Doręczanie pism
    Wszelkie pisma Banku wysyłane do Klienta na ostatni
    podany przez niego adres uważa się za doręczone.

    Mimo wątpliwości zdecydowałem się na konto e-direct (robię dużo
    przelewów),
    chciałem mieć kredyt w koncie, ale raczej się nie odważę.

    Na vlini miły pan powiedział że bank w ten sposób się zabezpiecza
    (niby przed nieuczciwymi klientami) i w praktyce nie zdarza się, żeby
    bank nie uwzgledniał informacji od klienta że coś nie dotarło bo
    zawiniła poczta.

    O ile wiem, w polskim prawie obowiązuje kwalikowana forma doręczenia
    (adresat musi miec możliwość zapoznania się z pismem by uznać je za
    doręczone).
    List polecony z potwierdzeniem doręczenia nie jest znowu taki drogi.

    Co Wy na to? Jak jest w innych bankach?

  • 2. Data: 2004-11-15 13:19:03
    Temat: Re: VW bank - ciekawe zapisy w umowach
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 15 Nov 2004 04:50:09 -0800, Marcin naskrobał(a):

> [...]
    > § 19 Doręczanie pism
    > Wszelkie pisma Banku wysyłane do Klienta na ostatni
    > podany przez niego adres uważa się za doręczone.

    wyślij skargę do UOKiKu - oni już "wyprostowali" PKO BP z podobnych
    zapisów.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-15 21:51:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 15 Nov 2004 04:50:09 -0800, l...@g...pl (Marcin) wrote:

> [...]

    >Wszelkie pisma Banku wysyłane do Klienta na ostatni
    >podany przez niego adres uważa się za doręczone.

    A to nie jest zakazana klauzula?

    http://www.uokik.gov.pl/download/lista_umow.doc

    Ta jest: "W przypadku, gdy posiadacz rachunku zobowiązał się do
    odbierania korespondencji i wyciągów w Oddziale PKO - bp,
    korespondencję nie odebraną przez 30 dni uznaje się za doręczoną"

    --
    Jarek Andrzejewski