  • 1. Data: 2004-11-15 10:53:08
    Temat: mBank - Kredyt hipoteczny w mPLANIE
    Od: "Roman" <p...@p...onet.pl>

    Jesteś zainteresowani kredytem hipotecznym dla młodych małżeństw w mBanku.
    http://www.mbank.com.pl/promocje/mm.html
    Chcemy wziąć go w CHF.
    Czy możemy prosić o jakieś wskazówki, szczególnie słabe strony tego kredytu, bo
    dobre to nam na pewno w banku sami powiedzą :-))

  • 2. Data: 2004-11-15 10:58:38
    Temat: Re: mBank - Kredyt hipoteczny w mPLANIE
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Roman <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy możemy prosić o jakieś wskazówki, szczególnie słabe strony tego
    > kredytu, bo dobre to nam na pewno w banku sami powiedzą :-))

    Oprocentowanie ustalene przez prezesa.
    Akurat w CHF nie jest to jakis wielki mankament, ale jednak.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 3. Data: 2004-11-15 11:11:57
    Od: "Roman" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    > Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

    Dlaczego w CHF nie jest wielkim mankamentem a w innej walucie jest??

  • 4. Data: 2004-11-15 11:32:49
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Roman <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Dlaczego w CHF nie jest wielkim mankamentem a w innej walucie jest??

    Bo CHF po pierwsze jest bardzo niskie oprocentowanie i zmiany np stop
    procentowych sa minimalne i raz na jakis czas.
    Przy PLN juz tak nie jest - i np gdy WIBOR moze pojsc o 2-3 punkty w dol -
    ty zgodnie z prezesowskim zarzadzeniem dalej moglbys placic pierwotna
    stawke.

  • 5. Data: 2004-11-15 11:40:57
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    > Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

    Ale czy tak samo nie może stać się z CHF?
    WIBOR pójdzie w dół a prezes w górę??
    Skąd moje pytania? - jestem totalnym laikiem, biore kredyt pierwszy i
    prawdopodobnie ostatni raz

  • 6. Data: 2004-11-15 12:05:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale czy tak samo nie może stać się z CHF?
    > WIBOR pójdzie w dół a prezes w górę??
    > Skąd moje pytania? - jestem totalnym laikiem, biore kredyt pierwszy i
    > prawdopodobnie ostatni raz

    No w gore to raczej nie pojdzie - bo te kredyty latwo splacic wiec by
    potracili klientow i nie zyskali nowych. Chodzi o to, ze moze przeciagnac
    obnizenie oprocentowania. Stosujac sie do stawki rynkowej masz zawsze
    pewnosc ze jak spadnie to bedziesz palcil mniej jak wzrosnie wiecej. Tutaj
    okres moze sie wydluzyc (na twoja niekorzysc oczywiscie ;).
    Ale stopy procentowe dla CHF niedawno poszly w gore i to sa minimalne
    ruchy, prawie nie wplywajace na orpocentowanie. Dla ciebie wazniejszy jest
    kurs waluty - na co bank w skali makro nie ma zadnego wplywu. W skali
    mikro - ma minimalny - bo ci wyznacza po jakim kursie bedziesz splacal -
    ale to jest skorelowane silnie z tym co sie dzieje na rynku.

    Reasumujac - kredyty w CHF w mBanku sa ok.
    Dla pewnosci zobacz sobie jeszcze takie same w BPHu, PKO BP bodaj teraz w
    Millennium.

  • 7. Data: 2004-11-15 13:29:10
    Od: "Marcin H." <m...@W...o2.pl>

    Dnia 2004-11-15 11:53:08, Roman <p...@p...onet.pl> na grupie
    pl.biznes.banki napisał:

    > Czy możemy prosić o jakieś wskazówki, szczególnie słabe strony tego kredytu, bo
    > dobre to nam na pewno w banku sami powiedzą :-))

    Przy porównywaniu ofert różnych banków weź pod uwagę że w mBanku do kosztów
    kredytu należy jeszcze doliczyć różnicę pomiedzy kursem kupna/sprzedaży
    CHF. W niektórych bankach rozliczasz się wg kursu średniego NBP.

    --
    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 8. Data: 2004-11-15 13:31:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin H. <m...@W...o2.pl> wrote:
> [...]
    > kosztów kredytu należy jeszcze doliczyć różnicę pomiedzy kursem
    > kupna/sprzedaży CHF. W niektórych bankach rozliczasz się wg kursu

    A wlasnie - w ktorych?

  • 9. Data: 2004-11-15 14:00:16
    Od: "Roman" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > kredytu należy jeszcze doliczyć różnicę pomiedzy kursem kupna/sprzedaży
    > CHF. W niektórych bankach rozliczasz się wg kursu średniego NBP.

    Czy jest jakiś wzór, z którego łatwo wyliczę jak to wychodzi przy różnych
    oprocentowaniach i sposobach liczenia kursu CHF??

  • 10. Data: 2004-11-15 22:22:19
    Od: "Roman" <p...@p...onet.pl>

    Dostałem dzisiaj umowę do przeczytania. Jest tu sporo dziwnych rzeczy, na
    kredytobiorcy ciąży bardzo wiele ograniczeń i obowiązków. Nie tylko spłacanie
    kredytu ale ciągłe informowanie o swojej sytuacji i wiele innych, np.

    "dostarczania na każde żądanie mBanku, nie częściej niż raz na 24 miesiące
    aktualnej wyceny nieruchomości/ograniczonego prawa rzeczowego, o której/ym mowa
    w § 2, określającej wartość rynkową nieruchomości/ograniczonego prawa
    rzeczowego, dokonanej zgodnie z wymogami mBanku przez rzeczoznawcę
    zaakceptowanego przez mBank lub do pokrycia kosztów sporządzenia takiej wyceny
    zleconej przez mBank"

    czy w innych bankach też jest taka inwigilacja i podleglość w stosunku do
    banku??