  • 21. Data: 2003-08-12 17:18:15
    Temat: Re: VW Bank e-direct standard... there is non higher?
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "david"
    > w mBanku w momencie kiedy zlecisz przelew automatycznie aktualizowane jest
    > saldo twoich środków, wszystko odbywa się on-line, w VW jest inaczej,
    saldo
    > aktualizowane jest rzadko (niech mnie ktoś poprawi) raz dziennie ??

    Saldo i owszem, jest aktualizowane, ale operacje kartą (blokady) nie są
    widoczne. Wczoraj robiłem zakupy i wziąłem pieniądze z bankomatu a saldo
    e-direct ani drgnie. Ponoć widać to dopiero po rozliczeniu transakcji (wg
    infolinii). Trzeba więc pamiętać ile się już wydało.
    Czy ktoś wie czy da się (umyślnie albo nieumyślnie) zdebetować w ten sposób
    rachunek?

    Bogdan B.

  • 22. Data: 2003-08-12 17:19:55
    Od: "<--Marcin B.-->" <W...@w...pl>

    W dniu 2003-08-12 18:46, david napisał(a):

    >w mBanku w momencie kiedy zlecisz przelew automatycznie aktualizowane jest
    >saldo twoich środków, wszystko odbywa się on-line, w VW jest inaczej, saldo
    >aktualizowane jest rzadko (niech mnie ktoś poprawi) raz dziennie ??

    Co więcej jak zlecisz przelew, chyba po godz. 17.00 (dokładnie nie
    pamiętam) to nie ma możliwości jego edycji ani odwołania. Raz pomyliłem
    się w numerze rachunku i nie dało się go już ruszyć. Na szczęście nie
    istniał taki numer (brakowało całego jednego modułu). Do tej pory
    figuruje ten przelew w niezrealizowanych.

    --
    Pozdrawiam - Marcin B.

  • 23. Data: 2003-08-12 17:24:36
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhb7id$j52$...@n...news.tpi.pl,
    Bogdan B. <b...@h...pl>:

> [...]
    > saldo e-direct ani drgnie. Ponoć widać to dopiero po rozliczeniu
    > transakcji (wg infolinii). Trzeba więc pamiętać ile się już wydało.

    Potwierdzam - i chyba jeszcze sobie poczekasz do jutra, bo ja wybieralem z
    bankomatu w czwartek ok. poludnia, a rozliczenie dopiero w poniedzialek
    (wczoraj). Wyglada to tak w szczegolach transakcji:

    Data transakcji 11-08-2003
    Data waluty 07-08-2003
    Rachunek obciążany xxxxxxxx-xxxxx-021 01
    Kwota obciążenia 1,500.00
    Waluta obciążenia PLN
    Rachunek uznawany 13-291-06-02
    Nazwa nadawcy/odbiorcy VOLKSWAGEN BANK POLSKA S.A.

    Treść WYPŁATA Z BANKOMATU KARTĄ VE KRAJPO
    ZNAN PIOTR I PAWEL2003.08.074314 99
    xx xxxx 4173

    > Czy ktoś wie czy da się (umyślnie albo nieumyślnie) zdebetować w ten
    > sposób rachunek?

    Wlasnie, ciekawe?

    --
    Robert

  • 24. Data: 2003-08-12 17:25:17
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhb7so$lfp$...@t...icpnet.pl,
    Robert <s...@o...pl>:

    > Potwierdzam - i chyba jeszcze sobie poczekasz do jutra, bo ja
    > wybieralem z bankomatu w czwartek ok. poludnia, a rozliczenie dopiero
    > w poniedzialek (wczoraj).

    Dodam, ze byl to bankomat Euronetu.

    --
    Robert

  • 25. Data: 2003-08-12 17:46:31
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    W moim marmurku z systemem off-line jeżeli ktoś miał na koncie 1000zł to
    mógł najpierw zlecić tego dnia przelew na 1000zł, a zaraz potem wybrać
    1000zł z bankomatu, bo saldo na karcie było pomniejszane o kwotę przelewu po
    przetwarzaniu nocnym, a w drugą stronę - pani widziała to co się dzieje z
    kartą dopiero po rozliczeniu transakcji, więc jeżeli najpierw wybrałem z
    bankomatu 1000zł to mogłem zaraz potem zlecić przelew na 1000zł bo pani tę
    wypłatę 1000zł zobaczyłaby dopiero za kilka dni (a nawet gdyby widziała
    saldo karty, to ten tysiąc spadłby tam po przetwarzaniu nocnym).
    Tak - w tym banku, wydającym również karty wypukłe (!), pani nie miała
    dostępu do informacji o blokadach, nie wiedziała ile wynoszą w danej chwili
    dostępne na karcie środki i nie widziała co się dzieje w danej chwili z
    kartą - takie właśnie są "zalety" systemów off-line.
    Czy w VW jest tak samo - nie wiem, ale mam podejrzenia że też tak może być.
    Można by to sprawdzić następująco - robiąc bardzo wcześnie rano (np. około
    4.00) wypłatę z bankomatu na całe saldo, a zaraz potem zlecając przelew na
    całe saldo (żeby wyszedł jeszcze tego samego dnia I sesją) - jeżeli przelew
    wyjdzie i dojdzie np. do mBanku (I sesją po 12.00) to znaczy że można zjeść
    ciastko i mieć ciastko. No i żeby nie popaść w niedozwolony debet zaraz po
    zaksięgowaniu tego przelewu I sesją wysyłamy go znów do VW III sesją (z
    mBanku do 13:25)
    :-)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 26. Data: 2003-08-12 17:51:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhb91q$j5v$...@n...onet.pl,
    Marek J <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>:

> [...]
    > w niedozwolony debet zaraz po zaksięgowaniu tego przelewu I sesją
    > wysyłamy go znów do VW III sesją (z mBanku do 13:25)

    Dobry plan, ale bezpieczniej do Inteligo: I sesja przychodzi 11.30 i jest
    szansa się załapać na II sesję wychodzącą do 12.00 :-)

    (Bo z tą trzecią to różniście bywa)

    --
    Robert

  • 27. Data: 2003-08-12 17:59:22
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > Potwierdzam - i chyba jeszcze sobie poczekasz do jutra, bo ja wybieralem z
    > bankomatu w czwartek ok. poludnia, a rozliczenie dopiero w poniedzialek
    > (wczoraj). Wyglada to tak w szczegolach transakcji:

    Dzięki za info ;-)

    Bogdan B.

  • 28. Data: 2003-08-12 18:13:57
    Od: "" <n...@W...onet.pl>

> [...]
    > zaksięgowaniu tego przelewu I sesją wysyłamy go znów do VW III sesją (z

    A dasz się namówić na ćwiczenia z tych zajęć ?;-)))
    (Na konto w końcu się dałeś :))) )

    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    również,

    nocny_Marek ;)

  • 29. Data: 2003-08-12 18:39:58
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    > istniał taki numer (brakowało całego jednego modułu). Do tej pory
    > figuruje ten przelew w niezrealizowanych.

    mówisz o VW czy mB ??

  • 30. Data: 2003-08-12 18:47:16
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Pozwól, że ocenę przejrzystości każdy sobie dokona samemu.
    Ależ oczywiście :))

    >Dla mnie
    > interfejs VW jest 300% lepszy i przyjaźniejszy od mBanku. Na mBank mam
    > alergię.

    czy to wynika z subiektywnej oceny bo jesteś na mB uczulony czy obiektywnie
    rzecz biorąc mB ma słaby fejsik ???
    :)))

    pozdr
    david