  • 1. Data: 2003-07-30 14:22:35
    Temat: VISA Classic - która???
    Od: "Pit" <p...@...pl>

    Witam!

    Jestem posiadaczem kilku kart, jednak czasem denerwuje mnie czekanie na
    autoryzację przy kasie. Powiedzcie mi, jak to jest, która karta jest
    najlepsza pod względem szybkości płacenia w terminalu i od czego zależy, że
    raz chce się autoryzować, a czasami wychodzi natychmiast potwierdzenie?

    Muszę zrezygnować z jednej karty, więc które oceniacie najlepiej, a które
    najgorzej? Podkreślam, że chodzi bardziej o ich bezawaryjność i szybkość
    działania, jeśli można to tak nazwać, a nie cenę oraz prowizje za przy jej
    korzystaniu.

    1. VISA Classic - ING BSK - charge
    2. VISA Classic - LUKAS Bank - kredytowa
    3. VISA Classic - Citibank - kredytowa

    A może jest jakaś inna dobra karta?

    Dziękuję i pozdrawiam!

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-07-30 16:35:35
    Temat: Re: VISA Classic - która???
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Pit" <p...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > raz chce się autoryzować, a czasami wychodzi natychmiast potwierdzenie?

    Każda Visa Classic zachowa się w danej sytuacji tak samo. Autoryzacja zależy
    od:
    1) kwoty transakcji - duze kwoty są zawsze autoryzowane, każdy sklep (z
    zastrzeżeniem pkt. 2) ma ustwiony floor limit, czyli kwotę od której
    transakcja jest zawsze autoryzowana
    2) centrum autoryzacyjnego - Polcard i eService autoryzują wszystkie
    transakcje kartami Visa (i Classic i Electron).
    3) Losu - niektóre transakcje poniżej floor limitu są losowo autoryzowane
    4) Autoryzacja będzie na pewno również wtedy gdy zapłacisz kartą drugi raz
    pod rząd w tym samym terminalu - druga będzie zawsze autoryzowana ze
    względów bezpieczeństwa (żeby nie robijać dużej kwoty która byłaby
    autoryzowana na mniejsze które przeszłyby bez autoryzacji).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-07-30 21:15:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pit" <p...@...pl> writes:

> [...]
    > raz chce się autoryzować, a czasami wychodzi natychmiast potwierdzenie?

    Glownie od centrum karcianego. Takze od kwoty, tzn. przy jakiejs kwocie
    rzedu 300 zl wszystko jest autoryzowane.

    Czas czekania (jesli juz jest autoryzacja) zalezy od banku i innych
    rzeczy.

> [...]
    > korzystaniu.
    >
    > 1. VISA Classic - ING BSK - charge
    > 2. VISA Classic - LUKAS Bank - kredytowa

    Zalezy od potrzeb, np. dla mnie dobra jest karta z Millennium, bo nie
    musze pamietac o splacie, kursy walutowe sa sensowne, a autoryzacja
    szybka.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-07-30 22:17:55
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) kwoty transakcji - duze kwoty są zawsze autoryzowane, każdy sklep (z
    > zastrzeżeniem pkt. 2) ma ustwiony floor limit, czyli kwotę od której

    Niestety, od okolo pol roku placac VC Lukasa i VC Millennium zawsze
    nastepuje autoryzacja niezaleznie od kwoty, a co sie z tym wiaze - wydluzone
    oczekiwanie :-(

    Przypuszczam, ze jest to wspolna decyzja bankow i centrow autoryzacyjnych, i
    chyba dotyczy obecnie wszystkich kart w Polsce. Roznice jakie pozostaly to
    tylko to czy dana karta wymaga podpisu czy PINu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2003-07-30 23:30:32
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bg9g6n$ont$1@news.onet.pl...

    > Przypuszczam, ze jest to wspolna decyzja bankow i centrow autoryzacyjnych,
    > chyba dotyczy obecnie wszystkich kart w Polsce. Roznice jakie pozostaly to
    > tylko to czy dana karta wymaga podpisu czy PINu.

    Z pewnoscia nie dotyczy to Amexa z Millennium. Duza czesc transakcji bez
    autoryzacji.

    marekz

  • 6. Data: 2003-07-31 04:22:56
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > Przypuszczam, ze jest to wspolna decyzja bankow i centrow autoryzacyjnych,
    > chyba dotyczy obecnie wszystkich kart w Polsce. Roznice jakie pozostaly to
    > tylko to czy dana karta wymaga podpisu czy PINu.

    NIGDY bym nie przypuszczał, że napiszęcoś takiego, ale:
    God bless Pekao!
    :-)
    Pekao jeszcze działa po staremu - np. parę dni temu VC mBanku w Tesco w
    Tychach - kilkadziesiąt złotych bez autoryzacji. Jakbym się w czasie cofnął.
    Nie mówiąc już o tym że w moim spożywczaku na osiedlu też mają POSa z
    Pekao - nie musza czekać na żymły i kejza :-)

    > Niestety, od okolo pol roku placac VC Lukasa i VC Millennium zawsze
    > nastepuje autoryzacja niezaleznie od kwoty, a co sie z tym wiaze -
    wydluzone
    > oczekiwanie :-(

    Najprawdpopdobniej nie miałeś okazji trafić na POSa Pekao. Najpoularniejszy
    w Polsce jest Polcard, więc niestety większość transakcji w Polsce jest
    autoryzowana. Ale poszukaj sklepu z POSem Pekao, to będziesz mile
    zaskoczony. Pytanie tylko jak szybko Pekao wpadnie na genialny pomysł
    autoryzowania wszystkiego.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2003-07-31 05:58:13
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Pit wrote:

    > 1. VISA Classic - ING BSK - charge
    > 2. VISA Classic - LUKAS Bank - kredytowa
    > 3. VISA Classic - Citibank - kredytowa

    Z tych trzech (jeśli nie mówimy o kosztach - bo jest najdroższa)
    poleciłbym ostatnią; jeśli masz telefon w sieci Era (może być TakTak:-))
    to w wersji cobrand z Erą: będziesz miał darmowy serwis SMS i darmowe
    połaczenia z bankiem z komórki

    > A może jest jakaś inna dobra karta?

    Diners Club - może być od samego Dinersa, z PKOBP, Kredyt Banku lib BPHPBK
    Amex - jedyną kartą złotówkową tego typu wydaje Millennium więc
    wielkiego wyboru nie ma.

    Mając takie trzy karty na pewno będziesz dobrze wyposażony w plastiki
    płatnicze.

    pzdr

    Tomek

  • 8. Data: 2003-07-31 06:00:34
    Od: "MarcinB" <m...@W...pl>

> [...]
    > Nie mówiąc już o tym że w moim spożywczaku na osiedlu też mają POSa z
    > Pekao - nie musza czekać na żymły i kejza :-)

    W Tesco, które ja odwiedzam dopatrzyłem się pewnej reguły: Im dalej od wejścia
    jest kasa, tym większa szansa, że będzie autoryzacja (VC ZR) - potrafią zapytać
    bank nawet o 9zł. Bliżej wejścia nie autoryzują nawet kwot rzędu stówy.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2003-07-31 07:03:51
    Od: "TeeS" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > poleciłbym ostatnią; jeśli masz telefon w sieci Era (może być TakTak:-))
    > to w wersji cobrand z Erą: będziesz miał darmowy serwis SMS i darmowe

    A mi w maju, gdy wybierałem kartę dla siebie, na infolinii jakaś miła pani
    powiedziała, że pre-paid się nie liczy. Musi byc na abonament. I to był
    jeden z powodów dla których zrezygnowałem z Citka i trafiłem do BZ WBK.

    --
    TeeS

    -- Uwaga na pułapkę w adresie e-mail ! --

  • 10. Data: 2003-07-31 07:13:20
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > Przypuszczam, ze jest to wspolna decyzja bankow i centrow autoryzacyjnych, i
    > chyba dotyczy obecnie wszystkich kart w Polsce. Roznice jakie pozostaly to
    > tylko to czy dana karta wymaga podpisu czy PINu.

    Bie sadze, bo nadal mam czesc platnosci bez autoryzacji, tyle, ze to Amex
    z Millennium :-)

    Pozdrawiam
    Radek