    From: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VISA Classic - która???
    Date: Wed, 30 Jul 2003 18:35:35 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.153.206

    Użytkownik "Pit" <p...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bg8kch$3li$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Jestem posiadaczem kilku kart, jednak czasem denerwuje mnie czekanie na
    > autoryzację przy kasie. Powiedzcie mi, jak to jest, która karta jest
    > najlepsza pod względem szybkości płacenia w terminalu i od czego zależy,
    że
    > raz chce się autoryzować, a czasami wychodzi natychmiast potwierdzenie?

    Każda Visa Classic zachowa się w danej sytuacji tak samo. Autoryzacja zależy
    od:
    1) kwoty transakcji - duze kwoty są zawsze autoryzowane, każdy sklep (z
    zastrzeżeniem pkt. 2) ma ustwiony floor limit, czyli kwotę od której
    transakcja jest zawsze autoryzowana
    2) centrum autoryzacyjnego - Polcard i eService autoryzują wszystkie
    transakcje kartami Visa (i Classic i Electron).
    3) Losu - niektóre transakcje poniżej floor limitu są losowo autoryzowane
    4) Autoryzacja będzie na pewno również wtedy gdy zapłacisz kartą drugi raz
    pod rząd w tym samym terminalu - druga będzie zawsze autoryzowana ze
    względów bezpieczeństwa (żeby nie robijać dużej kwoty która byłaby
    autoryzowana na mniejsze które przeszłyby bez autoryzacji).

    Pozdrawiam

    Marek