  • 1. Data: 2002-01-17 22:36:36
    Temat: VE + PIN = transakcja ?
    Od: "Stiwi" <s...@s...pl>

    Zauwazylem, ze pojawil sie temat o weryfikacji PINu...
    No wlasnie tez o to chcialem zapytac.
    Otoz ostatnio postanowilem po raz pierwszy
    dokonac platnosci za pomoca VE Inteligo
    w restauracji Pizza Hut. Sadzilem, ze Pani poda
    mi jakis terminal, gdzie bede musial wklepac PIN,
    aby transkacja zostala zrealizowana.
    Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy po chwili
    Pani dala mi rachuneczek potwierdzajacy
    platnosc Visa, na ktorym widnial moj podpis.
    Oczywiscie podpisac sie podpisywalem, ale
    zadnego PINu nie podawalem.

    Ktos moglby wyjasnic jak to w koncu jest?
    VE Inteligo jest po czesci traktowana jak
    Visa Classic, to wiem, bowiem sprawdza
    sie przy platnosciach przez internet, ale
    czy to uprawnia rowniez do omijania PINu
    przy platnosciach w normalnych punktach?

    Stiwi

  • 2. Data: 2002-01-17 22:47:34
    Temat: Re: VE + PIN = transakcja ?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@s...pl> napisał
    w wiadomości news:a27jlq$m7i$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy po chwili
    > Pani dala mi rachuneczek potwierdzajacy
    > platnosc Visa, na ktorym widnial moj podpis.

    Tzn zabrała kartę i poszła "na zapelcze" czy
    przyszła z takowym do ciebie ?

    > Oczywiscie podpisac sie podpisywalem, ale
    > zadnego PINu nie podawalem.

    Maestra tak mają. Stoje sobie w kolejce, przedemną
    dziewczyna płaci Maestrem (electronem) z BSK i
    pani jej podaje pinpad, dziewczyna klika i po
    sprawie a ja z VE mBnaku, dostaję slipa do
    podpisania

    Sark

  • 3. Data: 2002-01-17 22:49:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Stiwi"
> [...]
    > sie przy platnosciach przez internet, ale
    > czy to uprawnia rowniez do omijania PINu
    > przy platnosciach w normalnych punktach?

    "omijanie" PINu to jest na razie norma dla wszystkich kart
    - w takiej sytuacji klient sie podpisuje
    Dopiero od niedawna zamiast podpisu klienta wprowadzono
    kontrole (podpis) PIN-em. Najczesciej chca tego Maestro ale VE
    tez coraz czesciej. Wypukle VC chyba tego nie wymagaja - jakos
    w takim miescu wypukla jeszcze nie placilem zeby to sprawdzic.
    *** blad ***

    ale z ciebie jajcarz - skad ta pani wziela twoj podpis,
    ja bym sie tez niezle zdziwil ;-)))

  • 4. Data: 2002-01-17 22:56:41
    Od: "Stiwi" <s...@s...pl>

    > Tzn zabrała kartę i poszła "na zapelcze" czy
    > przyszła z takowym do ciebie ?

    Nie, przejechala karta po tym POSie, czy jak to sie
    zwie. Wyciagnela karteczke i dala do podpisu.
    Sprawdzila moj podpis z tym co widnial na karcie
    i juz. Nie sadzilem jednak, ze obejdzie sie bez
    autoryzacji z PINem.

    Stiwi

  • 5. Data: 2002-01-18 05:16:58
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > ale z ciebie jajcarz - skad ta pani wziela twoj podpis,
    > ja bym sie tez niezle zdziwil ;-)))

    Oddała mu podpisanego slipa ?
    To się zdarza :-))).
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-01-19 21:03:42
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

    > Wypukle VC chyba tego nie wymagaja - jakos
    > w takim miescu wypukla jeszcze nie placilem zeby to sprawdzic.
    > *** blad ***

    Wypukłe nigdy nie wymagają PINu... ja już nawet nie znam PINów
    do swoich KK, więc to by była tragedia gdyby coś się nagle zmieniło ;-))))
    Pzdr
    marcin

  • 7. Data: 2002-01-20 21:48:47
    Od: "Grzes" <p...@k...net.pl>

    ja płaciłem kredytówką BZWBK i żądali pinu, podobno każdą transakcję
    autoryzuja i żądają pinu
    POS był z e-service

    Grześ

  • 8. Data: 2002-01-22 00:20:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Grzes" <p...@k...net.pl> writes:

    > ja płaciłem kredytówką BZWBK i żądali pinu, podobno każdą transakcję
    > autoryzuja i żądają pinu
    > POS był z e-service

    Czasem place w eservisie, ale nigdy pinu dla VC nie chcieli.
    Trudno by bylo.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-01-24 19:52:09
    Od: "Yarpen" <y...@c...net.pl>

    To czy PIN jest wymagany do potwierdzenia transakcji zapisane jest na pasku
    magnetycznym i zalezy od Banku wydawcy. Jezeli karta ma odpowiedni zapis i
    POS obsluguje "PIN verification" to bedzie zadal podania PIN-u

    Pozdrawiam
    Yarpen