  • 1. Data: 2002-01-17 21:19:58
    Temat: Weryfikacja PINu w hipermarketach
    Od: "rsx" <r...@p...onet.pl>

    Czy moze mi ktos wytlumaczyc, kto odpowiada za wymuszenie przez terminal POS
    wklepania PINU jesli ma on taka mozliwosc - bank czy ten ktos kto
    dostarczyl te POSy, czy ewentualnie sklep.
    Pytam bo dzisiaj podczas placenia karta VE Multibanku w hipermarkecie HIT,
    nie wymagano odemnie autoryzowania PINem, dodam ze dzien wczesniej placac w
    tym samym miejscu karta VE Citibanku musialem to zrobic. Czy Multibank cos
    spapral i nie wymusza tego ?

    ( Tak na marginesie to te maszynki nazywaja sie POSy, czy cos pokrecilem
    ? )

    Pozdrawiam
    rsx

  • 2. Data: 2002-01-17 21:23:39
    Temat: Re: Weryfikacja PINu w hipermarketach
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 10:19:58PM +0100, rsx wrote:

    > Czy moze mi ktos wytlumaczyc, kto odpowiada za wymuszenie przez terminal POS
    > wklepania PINU jesli ma on taka mozliwosc - bank czy ten ktos kto
    > dostarczyl te POSy, czy ewentualnie sklep.

    Odpowiedzialni sa:

    . organizacja platnicza
    . bank wydawca karty
    . akceptant

    Kolejnosc przypadkowa.

> [...]
    > tym samym miejscu karta VE Citibanku musialem to zrobic. Czy Multibank cos

    Ale chyba citibank (czy handlobank) nie wydaje VE, co?

    A jesli to byla wypukla, to nic dziwnego.

    > ( Tak na marginesie to te maszynki nazywaja sie POSy, czy cos pokrecilem
    > ? )

    Ja bym nazwal to posem (jesli to jest niezalezne urzadzenie) w jednym
    przypadku lub kasa fiskalna z obsluga kart platniczych w drugim
    przypadku.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-01-17 21:46:35
    Od: "rsx" <r...@p...onet.pl>

    > . organizacja platnicza
    > . bank wydawca karty
    > . akceptant
    >
    > Kolejnosc przypadkowa.

    Czyli jutro dzwonie do Multibanku i ich zapytam. Dam znac na grupe co mi
    odpowiedza.

    > Ale chyba citibank (czy handlobank) nie wydaje VE, co?

    Racja to oczywiscie karta Maestro, zwykla nie wypukla.

  • 4. Data: 2002-01-18 18:51:36
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale chyba citibank (czy handlobank) nie wydaje VE, co?

    Kidys wydawal ;-))

    dobek

  • 5. Data: 2002-01-20 21:23:09
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002 22:19:58 +0100, "rsx" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >tym samym miejscu karta VE Citibanku musialem to zrobic. Czy Multibank cos

    Dla VE weryfikacja PINem nie jest wymagana przez Vise.
    Dla kart Maestro Europay wymaga autoryzacji PINem (o ile POS daje taka
    mozliwosc).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl