  • 1. Data: 2006-06-28 12:21:27
    Temat: VC Lukas Bank - bezpieczenstwo
    Od: Carlo <z...@w...pl>

    Witam Szanowne Grono,

    Czytam na stronie Lukasa o ich karcie VC z chipem że jest
    "SUPERbezpieczna" i że transakcje akceptuje się pinem a nie podpisem.
    Jednocześnie w warunkach ubezpieczenia wyłączone z niego są wszystkie
    transakcje z pinem.
    O co chodzi z tym bezpieczeństwem? Ja tu widzę superbezpieczeństwo dla
    banku a nie dla klienta - czy mylę się? Czy ten chip w jakiś sposób
    podnosi też moje bezpieczeństwo jako użytkownika tej karty?

    pozdrawiam
    Carlo

  • 2. Data: 2006-06-28 12:39:24
    Temat: Re: VC Lukas Bank - bezpieczenstwo
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 28 Jun 2006 14:21:27 +0200, w <e7ts2o$2up$1@news.onet.pl>, Carlo
    <z...@w...pl> napisał(-a):

    > Jednocześnie w warunkach ubezpieczenia wyłączone z niego są wszystkie
    > transakcje z pinem.
    > O co chodzi z tym bezpieczeństwem? Ja tu widzę superbezpieczeństwo dla
    > banku a nie dla klienta - czy mylę się?

    Absolutnie się nie mylisz -- i prawidłowo odczytujesz ukryte intencje banku :)

    > Czy ten chip w jakiś sposób
    > podnosi też moje bezpieczeństwo jako użytkownika tej karty?

    Tak -- nie da się karty zeskanować. A dokładniej -- chipa.
    Ale nie wiem czy to wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo karty, jeżeli ta karta
    ma również pasek magnetyczny (który da się zeskanować).

  • 3. Data: 2006-06-28 12:39:36
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "Carlo" <z...@w...pl> wrote in message news:e7ts2o$2up$1@news.onet.pl...

> [...]
    > banku a nie dla klienta - czy mylę się? Czy ten chip w jakiś sposób
    > podnosi też moje bezpieczeństwo jako użytkownika tej karty?

    na temat wyższości podpisu nad PINem i odwrotnie to grupa wypowiadała się tu
    już wielokrotnie
    i ile grupowiczów tyle teorii na ten temat
    jedno jest pewne karta jest "superbezpieczna" jesli PIN znasz tylko Ty
    jeśli zostanie skradziony, podglądnięty itp to życzę powodzenia
    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2006-06-28 12:50:05
    Od: Carlo <z...@w...pl>

    Użytkownik r...@a...net.pl napisał:

    > Tak -- nie da się karty zeskanować. A dokładniej -- chipa.
    > Ale nie wiem czy to wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo karty, jeżeli ta karta
    > ma również pasek magnetyczny (który da się zeskanować).

    Chyba w takiej sytuacji można by się próbować odwoływać - piszą, że
    jeżeli sklep nie ma terminala z obsługą chipa, to odpowiada.

    Carlo

  • 5. Data: 2006-06-28 13:07:17
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > jedno jest pewne karta jest "superbezpieczna" jesli PIN znasz tylko Ty
    > jeśli zostanie skradziony, podglądnięty itp to życzę powodzenia

    dokładnie tak, poczytaj wczesniejsze posty - ten temat byl juz walkowany

    pozdr
    RobertS

  • 6. Data: 2006-06-28 13:46:09
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Carlo wrote:
> [...]
    > banku a nie dla klienta - czy mylę się? Czy ten chip w jakiś sposób
    > podnosi też moje bezpieczeństwo jako użytkownika tej karty?

    Superbezpieczenstwo polega na tym, ze zawarosci chipa nie da się skopiować.
    I na tym superbezpieczenstwo sie konczy.
    Jak ci ktos podejrzy pin, to bedziesz superbezpieniedzy, a bank sie zmyje.

  • 7. Data: 2006-06-28 22:12:47
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > Superbezpieczenstwo polega na tym, ze zawarosci chipa nie da się
    > skopiować.

    Jak sie okazuje z tym "nie da sie" mozna juz zaczac polemizowac :)
    Przynajemniej w UK sa problemy z chipami - z tansza wersja zwlaszcza...

  • 8. Data: 2006-06-29 15:40:39
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > Jak sie okazuje z tym "nie da sie" mozna juz zaczac polemizowac :)

    już na wstępnie mozna zaćżąc polemizowac..
    da się odczytać, musi się dać podrobić..

  • 9. Data: 2006-06-30 11:31:02
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik *Carlo* pisze:

    > Czytam na stronie Lukasa o ich karcie VC z chipem że jest
    > "SUPERbezpieczna" i że transakcje akceptuje się pinem a nie podpisem.
    Da się akceptować taką kartę podpisem.

    --
    '''..\
    < _| (

  • 10. Data: 2006-07-05 00:24:34
    Od: "Piterson" <p...@h...plx>

    "sumi" <T...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]

    > jedno jest pewne karta jest "superbezpieczna" jesli PIN znasz tylko Ty
    > jeśli zostanie skradziony, podglądnięty itp to życzę powodzenia

    No dokładnie tak, poza tym PIN-u trzeba pilnować. Druga sprawa, że jeśli
    karta zostanie skradziona to coraz mniejsze szanse, że ktoś jej użyje,
    jeśli nie zna kodu PIN (jest coraz więcej terminali z pinpadami), a podpisu
    nawet nie trzeba podrabiać, bo i tak mało kto je sprawdza w sklepie...

    Pozdrawiam,
    Piterson