  • 1. Data: 2007-09-14 19:47:52
    Temat: Ustawa o IKE
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Czy ja dobrze rozumiem, że w przypadku wypłaty środków z IKE przed
    osiągnięciem 60 lat,
    oprócz należnego podatku, wypłata pomniejszona będzie o 30% z sumy
    wpłaconych środków?

    http://www.tinyurl.pl/?XAqdu0XU

    Przecież to jawne złodziejstwo... i rząd jeszcze zdziwiony jest, że IKE
    cieszy się małą popularnością.

  • 2. Data: 2007-09-14 20:30:39
    Temat: Re: Ustawa o IKE
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Czy ja dobrze rozumiem, że w przypadku wypłaty środków z IKE przed
    > osiągnięciem 60 lat,
    > oprócz należnego podatku, wypłata pomniejszona będzie o 30% z sumy
    > wpłaconych środków?

    Nie, będzie pobrany normalny podatek belki.

    > http://www.tinyurl.pl/?XAqdu0XU
    >
    > Przecież to jawne złodziejstwo... i rząd jeszcze zdziwiony jest, że
    > IKE cieszy się małą popularnością.

    30% dotyczy sytuacji "W przypadku, gdy na IKE oszczędzającego,
    przyjęto wypłatę transferową z programu emerytalnego" czyli chodzi o
    pracownicze programy emerytalne. Ponieważ składki wpłacane na PTE są
    zwolnione z ZUS i jednocześnie można zlikwidować PTE na rzecz IKE,
    logicznym zatem dla szczelności systemu było opodatkowanie pieniędzy na
    IKE, które pochodzą z PTE, ale oczywiście jedynie podczas zwrotu, a nie
    wypłaty.

    Inaczej możnaby wypłacić pieniądze z PTE poprzez IKE przed emeryturą
    i nie ponieść kosztów ZUSu. Sytuacja jak najbardziej pożądana, ale nie
    dla ustawodawcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-14 20:31:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > zwolnione z ZUS i jednocześnie można zlikwidować PTE na rzecz IKE,

    Oczywiście zamiast PTE ma być PPE :)

  • 4. Data: 2007-09-15 17:09:57
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > logicznym zatem dla szczelności systemu było opodatkowanie pieniędzy na
    > IKE, które pochodzą z PTE, ale oczywiście jedynie podczas zwrotu, a nie

    Z tego co pamiętam a biorę to z głowy(należałoby sprawdzić w ustawie),te 30%
    jest pobierane dopiero od składek wpłaconych po którymś tam miesiącu 2004
    roku.także do tego okresu zawartego w ustawie te 30% nie funkcjonje.

    Pozdrawiam
    <M>

  • 5. Data: 2007-09-15 18:10:46
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > ustawie),te 30% jest pobierane dopiero od składek wpłaconych po
    > którymś tam miesiącu 2004 roku.także do tego okresu zawartego w

    A za pamiętam tak jak Liwiusz: że dotyczy zwrotu, gdy do IKE były
    przeniesione wypłatą transferową środki z PPE.

  • 6. Data: 2007-09-16 06:40:52
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > jest pobierane dopiero od składek wpłaconych po którymś tam miesiącu 2004
    > roku.także do tego okresu zawartego w ustawie te 30% nie funkcjonje.

    Art 37
    "3. W przypadku gdy na IKE oszczędzającego przyjęto wypłatę transferową z
    programu emerytalnego, instytucja finansowa przed dokonaniem zwrotu, w ciągu
    7 dni, licząc od dnia złożenia przez oszczędzającego wypowiedzenia,
    przekazuje na rachunek bankowy wskazany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
    kwotę w wysokości 30 % sumy składek podstawowych płaconych do programu
    emerytalnego."

    Art2
    "11)program emerytalny - pracowniczy program emerytalny w rozumieniu ustawy
    z dnia 20 kwietnia 2004r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr
    116, poz. 1207);"

    Darek