  • 1. Data: 2002-07-09 07:39:42
    Temat: Umowa darowizny...
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Czy umowa darowizny dla dziecka do kwoty 9 057PLN (rocznie) jest
    calkowicie zwolniona z oplat? Tzn. na pewno od podatku dochodowego, ale czy
    spisujac taka umowe placi sie podatek od czynnosci cywilno - prawnych
    (inny?), czy tez mozna ja zawsze i wszedzie spisac nie ponoszac zadnych
    kosztow...

    TIA

    Pozdrawiam

    BAton

  • 2. Data: 2002-07-09 07:58:42
    Temat: Re: Umowa darowizny...
    Od: -dk- <z...@w...pl>

    B@ton wrote:
> [...]
    > spisujac taka umowe placi sie podatek od czynnosci cywilno - prawnych
    > (inny?), czy tez mozna ja zawsze i wszedzie spisac nie ponoszac zadnych

    Limit 9 tys. pln dotyczy okresu 5 lat, a nie roku.
    Od takiej sumy zadnego podatku (PCC) jeszcze sie nie placi, ale lepiej
    spisac umowe i pojsc do US "po pieczatke" (11 pln za znaczek).

    --
    darek