  • 1. Data: 2007-10-31 22:36:03
    Temat: USD - lokata, kantor... czy do skrpety?!
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam,
    zarobilem w wakacje troszke dolarow, jako ubogi student licze kazdy grosz i nie
    wiem (!) za bardzo co z tymi pieniedzmi zrobic zeby nie stracic, a moze nawet
    zarobic...
    Opcje sa trzy:
    1/ lokata w banku - jak konta walutowe sa oprocentowane, na jak dlugo sie je
    zaklada, w jakim banku najlepiej

    2/ wymienic je w kantorze - jakie sa prognozy, czy dolar pojdzie 'w gore' czy
    jeszcze 'w dol'? a jak nawet je wymienie to co dalej robic ze zlotowkami -
    lokata (gdzie), fundusz... ?

    3/ do skarpety - raczej zart:)

    moze ktos ma inne pomysly?

    z gory dziekuje za odpowiedzi
    serdecznie pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-01 01:11:05
    Temat: Re: USD - lokata, kantor... czy do skrpety?!
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    karkow wrote:
> [...]
    > jeszcze 'w dol'? a jak nawet je wymienie to co dalej robic ze zlotowkami -

    1. złotówkę wcześniej czy później szlag trafi
    2. dolarów wczesniej czy później pójdzie w góre.
    3. Oprocentowanie lokat walutowych jest chyba na 0.000001 %.

    najlepiej wsadzić w skarpetę i czekać aż spełnią się punkty 1 i 2.

  • 3. Data: 2007-11-01 05:39:14
    Od: TobyI <e...@s...com>

    On Nov 1, 2:11 am, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > 3. Oprocentowanie lokat walutowych jest chyba na 0.000001 %.
    >
    > najlepiej wsadzić w skarpetę i czekać aż spełnią się punkty 1 i 2.

    Nie spelnia sie. Przy tej skali defraudacji zapomogi unijnej zlotowka
    bedzie coraz drozsza, przeciez miliardy euro sa defraudowane non-stop
    na zlotowki:
    http://euro.bankier.pl/news/article.html?article_id=
    1644370

  • 4. Data: 2007-11-01 07:14:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 20:11:05 -0500, witek <w...@g...pl.invalid>
    wklepał(-a):

    >3. Oprocentowanie lokat walutowych jest chyba na 0.000001 %.

    Mylisz się - są lokaty w USD nawet powyżej 4%.

  • 5. Data: 2007-11-01 07:34:39
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > 1. złotówkę wcześniej czy później szlag trafi

    blad - strumien euro plynie szeroka fala wiec zlotowka bedzie coraz drozsza

    > 2. dolarów wczesniej czy później pójdzie w góre.

    blad - rezerwa federalna bedzie dalej obnizac stopy a arabowie i chinczycy
    przez to beda inwestowac w euro wiec dolar bedzie taniec

    > 3. Oprocentowanie lokat walutowych jest chyba na 0.000001 %.

    blad - oprocentowanie jest rzedu kilku procent

    > najlepiej wsadzić w skarpetę i czekać aż spełnią się punkty 1 i 2.

    i za kilka lat miec znacznie mniej niz teraz...

    Nalezy znalezc kantor w ktorym da sie wynegocjowac najlepszy kurs, sprzedac
    USD i inwestowac w lokaty/fundusze w PLN

  • 6. Data: 2007-11-01 08:34:45
    Od: Morph <m...@g...com>

    On 31 Paź, 23:36, "karkow" <k...@o...pl> wrote:

    > moze ktos ma inne pomysly?

    Opcja 1.
    Do kantoru, wymienić na PLN.

    Opcja 2.
    Wsadzić w fundusz inwestycyjny, który inwestuje w USD. Naprzykład
    jakiś fundusz z Franklin Templeton albo BlackRock (Deutsche Bank
    posiadają ich fundusze). Ewentualnie fundusze Rebbeco z BGŻ, tylko nie
    jestem pewien czy Rebbeco mają w dolarkach, poczytaj na ich stronie...

    Pozdrawiam
    Michał
    investuj.pl

  • 7. Data: 2007-11-01 09:02:43
    Od: Morph <m...@g...com>

    On 1 Lis, 09:34, Morph <m...@g...com> wrote:
    > On 31 Paź, 23:36, "karkow" <k...@o...pl> wrote:

    Jeszcze coś dodam.
    Wartość USD/PLN od ładnych paru lat systematycznie leci w dół i nie ma
    się co nastawiać że w tym roku będzie inaczej...
    Więc na twoim miejscu albo od razu wymieniłbym dolarki na złotówki
    albo wsadził w fundusz (USD) który wynikami pokryje mi straty
    wynikające ze spadku wartości dolara. Dla przykładu takim funduszem
    może być Franklin Templeton Asian Growth. Przez ostatnie 1,5 roku jego
    wartość wzrosła ponad dwukrotnie, a wliczając spadek wartości dolara
    to zarobił mi około 75% ( minus podatek belki) :)

    Pozdrawiam
    Michał
    investuj.pl

  • 8. Data: 2007-11-01 11:07:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    >3. Oprocentowanie lokat walutowych jest chyba na 0.000001 %.

    USD 3,8, EUR 2,4 (miesięczna w Multi)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2007-11-02 08:16:00
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

> [...]
    > jeszcze 'w dol'? a jak nawet je wymienie to co dalej robic ze zlotowkami -

    wymień na złotówki i zainwestuj w fundusze inwestycyjne

    michał asman
    michalasman.bblog.pl