  • 11. Data: 2010-06-30 10:04:42
    Temat: Re: Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <i0f1qg$ghk$1@inews.gazeta.pl>,
    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:

    > ztcw zostaly kupione przez biuro maklerskie, ale nie dano polecenia
    > sprzedazy. Ktos nadal ma te akcje.
    > czyli z tego wynika, że nie stracil??

    No, to zalezy w jakim sensie. Jak zdefiniujesz strate?
    Bo gdyby cena na debiucie byla wyzsza, powiedzmy 20%, niz zakupu, a
    posiadacz akcji nie zlozyl zlecenia sprzedazy, to co?
    Czy wg ciebie stracilby te 20% czy nie?

    TA

  • 12. Data: 2010-06-30 10:08:11
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    g...@v...pl in news:60b5.0000133c.4c2b12ce@newsgate.onet.pl
    [.......]
    > tak, były kupowane po 5,13 i tyle stały na otwarciu, teraz jest nieco
    > gorzej.

    to w przypadku Tauronu okazalo sie zaskakujace? czy bylo wiadomo, że...
    A tak w ogole - sa jakies prognozy znane specom co do Tauronu?

  • 13. Data: 2010-06-30 10:15:45
    Od: g...@v...pl

    > A, ok. O to mi chodzilo.

    > Jasne.

    > mBank. Znaczy sie BRE.
    > TA

    zapłacisz 0,39% od całosci zrealizowanego zlecenia (jeśli zrealizowane w ciągu
    jednego dnia). Nie jestem pewien co do zleceń ważniejszych w dłuższym okresie
    i realizowanych cząstkowo w kolejnych dniach.

    george

  • 14. Data: 2010-06-30 10:25:50
    Od: g...@v...pl

> [...]
    >

    > to w przypadku Tauronu okazalo sie zaskakujace? czy bylo wiadomo, że...
    > A tak w ogole - sa jakies prognozy znane specom co do Tauronu?

    dla mnie nie było zbyt zaskakujące. Zakładałem że w wariancie optymistycznym
    moze być max +5%. Prospekt mnie nie zachęcał, zreszta pisałem wcześniej na
    grupie dlaczego nie. Tauron ma skompilkowaną strukturę i skomplikowany model
    biznesowy z mnóstwem zależności. Ten gąszcz może sporo ukrywać i jest niezbyt
    jasny (jak pokazuje skok wyników moze byc wykorzystany w obie strony). Druga
    sprawa ogłoszana marketingowa cena 0,7 za akcje przy porównaniu z PGE nie była
    zachęcają. W koncu na kilka dni przed koncem book buildingu idzie news z
    obniżeniem ceny do 0,57... -18%, przyznam że to było "ciekawe zagranie".
    Instytucjonalni wymusili zmiane ceny. To widać że Grad był przyparty do muru.
    Wole nie mysleć jaki byłby pisk jakby na dzień dobry mali dostali w plecy
    20%...

    george

  • 15. Data: 2010-06-30 10:39:01
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <6...@n...onet.pl>, g...@v...pl
    wrote:

    > zapłacisz 0,39% od całosci zrealizowanego zlecenia (jeśli zrealizowane w
    > ciągu
    > jednego dnia).
    A, nie. To oczywiscie wiem. Mialem watpliwosci co do 'zrealizowanego'.
    TA

  • 16. Data: 2010-06-30 11:58:37
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-06-30 12:25, g...@v...pl pisze:

> [...]
    > Wole nie mysleć jaki byłby pisk jakby na dzień dobry mali dostali w plecy

    Na koniec dnia będzie na małym +
    Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

  • 17. Data: 2010-06-30 12:17:58
    Od: g...@v...pl

    Druga

    > Na koniec dnia będzie na małym +
    > Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

    być może, ale należy pamietać o tym że w rękach leszczy jest 600 milionów
    akcji z ogólnej liczby 1589 milionów, (37%) !

    george

  • 18. Data: 2010-06-30 12:25:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Na koniec dnia będzie na małym +
    > Już widać, że leszcze się "wystrzelały" z papieru

    Dlaczego myślisz, że to "leszcze" tak łatwo godzą się z niewielką stratą?

    --
    marfi

  • 19. Data: 2010-06-30 13:49:43
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik <g...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    26,3313904,1,news-detal

    Gradobicie z sukcesem osiągnęło lokalny dołek :)

    --
    marfi

  • 20. Data: 2010-06-30 15:36:14
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > No, to zalezy w jakim sensie. Jak zdefiniujesz strate?
    > Bo gdyby cena na debiucie byla wyzsza, powiedzmy 20%, niz zakupu, a
    > posiadacz akcji nie zlozyl zlecenia sprzedazy, to co?
    > Czy wg ciebie stracilby te 20% czy nie?

    To jest bardzo proste, nie zyskasz ani nie stracisz dopóki nie zamienisz
    akcji na gotówkę.

    Tak naprawdę dopiero wtedy można mówić o zysku bądź stracie.