  • 1. Data: 2010-06-30 07:45:38
    Temat: Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    http://gielda.onet.pl/tauron-zadebiutowal-na-gpw,187
    26,3313904,1,news-detal

    może ktos _laikowi_ wyjasnic powyzsze morze słów:
    - po ile w koncu za jedna akcje Tauronu placil inwestor indywidualny,
    - ile jest warta w dniu debiutu, czyli ile na jednej akcji udalo sie trafić?
    thx

  • 2. Data: 2010-06-30 07:55:29
    Temat: Re: Tauron - ile w koncu udalo sie trafić?
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Na jednej akcji, jeśli sprzedałeś na otwarciu po 5,13 straciłeś prowizję
    maklerską, bo cena emisyjna (po scaleniu akcji) wynosiła własnie 5,13.

    DJ

  • 3. Data: 2010-06-30 08:45:29
    Od: g...@v...pl

> [...]
    > - ile jest warta w dniu debiutu, czyli ile na jednej akcji udalo sie trafić?

    przy 5,13 jestes w plecy na prowizji od sprzedaży / zakupu.
    Makler zarobił, ty straciłeś.

    akcje objąłeś po 0,57, scalenie * 9 = 5,13 (cena emisyjna).
    george

  • 4. Data: 2010-06-30 08:51:08
    Od: g...@v...pl

    > A prowizja jest od sprzadazy czy zlecenia tez?
    >
    > TA

    generalnie od "zrealizowanego" zlecenia.
    Ale kwota prowizji zależy od biura i jego tabeli prowizji i opłat.
    Jakie biuro ?

    george

  • 5. Data: 2010-06-30 08:55:43
    Od: T...@s...in.the.world

  • 6. Data: 2010-06-30 09:12:41
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    DJ (Dominik) in news:i0et9g$q3t$1@news.onet.pl
    > Na jednej akcji, jeśli sprzedałeś na otwarciu po 5,13 straciłeś prowizję
    > maklerską, bo cena emisyjna (po scaleniu akcji) wynosiła własnie 5,13.
    > DJ

    ja w ogole nie kupowalem :)
    laik jestem totalny, pewnych pojec nie czuję, jak wspomnialem :)

    tzn. kupowane bylo po ile? - czyli w tekscie co oznacza "[...] 0,57 zł, po
    uwzględnieniu scalenia akcji 5,13 zł [...]".
    Placilo sie 5.13 i "stoja" teraz wlasnie po 5.13?

    ztcw zostaly kupione przez biuro maklerskie, ale nie dano polecenia
    sprzedazy. Ktos nadal ma te akcje.
    czyli z tego wynika, że nie stracil??

  • 7. Data: 2010-06-30 09:24:17
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    Wypadałoby trochę liznąć wiedzy.

    Akcje sprzedawane są pomiędzy kupującymi i sprzedającymi, jak na zwykłej
    giełdzie towary (np samochodowej)
    Ktoś daje ofertę kupna, ktoś ofertę sprzedaży, giełda to tylko sumuje i
    puszcza w formie notowań. Kto chce, ten sprzedaje, kto chce, ten kupuje.

    Scalenie akcji to zmniejszenie ilości akcji w obrocie bez zmiany
    kapitalizacji spółki.
    Czyli powiedzmy jest 100 akcji po 1 zł, a po scaleniu jest 10 akcji po 10
    złotych.
    Akcji mniej, ale kapitał ten sam.

    DJ

  • 8. Data: 2010-06-30 09:47:58
    Od: g...@v...pl

> [...]
    > uwzględnieniu scalenia akcji 5,13 zł [...]".
    > Placilo sie 5.13 i "stoja" teraz wlasnie po 5.13?

    tak, były kupowane po 5,13 i tyle stały na otwarciu, teraz jest nieco gorzej.

    > ztcw zostaly kupione przez biuro maklerskie, ale nie dano polecenia
    > sprzedazy. Ktos nadal ma te akcje.
    > czyli z tego wynika, że nie stracil??

    jak cos kupiłeś i nie sprzedaż to "niby" nic nie straciłeś.
    Tylko co z tego... Bedziesz potrzebował kasy to "zrealizujesz" strate tak czy
    siak. Oczywiście można czekać w nieskończoność ale w takiej perspektywie tylko
    jedno jest pewne.

    george

  • 9. Data: 2010-06-30 09:58:39
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <6...@n...onet.pl>, g...@v...pl
    wrote:

    > generalnie od "zrealizowanego" zlecenia.

    A, ok. O to mi chodzilo.

    > Ale kwota prowizji zależy od biura i jego tabeli prowizji i opłat.

    Jasne.

    > Jakie biuro ?

    mBank. Znaczy sie BRE.
    TA

  • 10. Data: 2010-06-30 10:04:23
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    DJ (Dominik) in news:i0f2fk$8qo$1@news.onet.pl
    > Wypadałoby trochę liznąć wiedzy.

    nie masz pojecia jak chetnie bym to zrobil - czy jest w PL sieci miejsce
    [jest ich pewnie wiele, ale ktore szczegolnie?] gdzie jest swoista teoria
    gieldy, kupowanie/sprzedawanie/spekulacja/wskazniki, cos, co wyjasni
    pojecia, ktorymi posluguja sie przy opisywaniu ruchow na gieldzie, kursow
    akcji, emisji, prognoz, takie podstawy spekulacji gieldowej itp itd

> [...]
    > kapitalizacji spółki.
    > Czyli powiedzmy jest 100 akcji po 1 zł, a po scaleniu jest 10 akcji po 10

    jasne; but - for what? dlatego, żeby mniej rozproszyć akcjonariat?