  • 1. Data: 2010-02-22 08:02:47
    Temat: Tanie płacenie w tanich liniach lotniczych
    Od: xbartx <b...@h...net>

    (Informacyjnie) Ostatnio gdzieś wspominałem, że w ryanair można płacić
    bez dodatkowej opłaty delfinkiem mBanku. Aktualizuję wypowiedź - *można
    było płacić*. Aktualnie przechodzi bez opłat tylko mastercard prepaid
    (przeleciałem całą ichnią listę). Do tej porty było tak, że VE Polbanku
    nie przechodziła, ale mBanku i owszem, niestety nie udało mi się
    przetestować VE DBnet. Jak wiadomo ryan się ciągle rozwija, no i zadbał o
    klientów, aby im się krzywda za duża nie działa ;)
    Na easyjet VE Polbanku przechodzi jeszcze gładko bez żadnej opłaty
    dodatkowej.

    Xenocide

  • 2. Data: 2010-02-22 08:08:58
    Temat: Re: Tanie płacenie w tanich liniach lotniczych
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    przespałeś całą zimę?
    to przecież wiadomo od 30 listopada 2009r....

    GP

  • 3. Data: 2010-02-22 09:24:46
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hltdn3$r01$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > przetestować VE DBnet. Jak wiadomo ryan się ciągle rozwija, no i zadbał o
    > klientów, aby im się krzywda za duża nie działa ;)

    a my sobie o tym wybryku Irlandczyka nie robiliśmy tutaj gadu-gadu?
    Chyba nawet cały wątek o MC prepaid powstał.
    A co do testowania DB i innych kart w RyanAir niestety nie pomogę. Od
    momentu kiedy z Krakowa na Dublin lata AerLingus Waldek kupuje w imieniu
    innych na swoje karty bilety na ww. linie bez żadnych prowizji a i sam dwa
    razy zaliczył tą trasę "alkoholową" :)

    > Na easyjet VE Polbanku przechodzi jeszcze gładko bez żadnej opłaty
    > dodatkowej.

    delfin również.

  • 4. Data: 2010-02-22 09:34:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 10:24:46 +0100, Valdi napisał(a):

    > a my sobie o tym wybryku Irlandczyka nie robiliśmy tutaj gadu-gadu?
    > Chyba nawet cały wątek o MC prepaid powstał.

    A to coś mi musiało umknąć, więc wypada przeprosić za zbędny balast
    postowy ;)

    > delfin również.

    No jeżeli obciążenie przychodzi w pln, to tak, ale jeżeli w innej
    walucie, to raczej tylko Polbank wchodzi w grę.

    Xenocide

  • 5. Data: 2010-02-22 16:08:13
    Od: "darek" <b...@h...pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości:
    > No jeżeli obciążenie przychodzi w pln, to tak, ale jeżeli w innej
    > walucie, to raczej tylko Polbank wchodzi w grę.
    .

    Jak to jest w easyjet z wylotem z Polski?
    Ja wylot easyjet'em mialem zawsze z Berlina i powrót do tej pory ze strefy
    euro.
    I kartę zawsze mialem obciążaną w w euro. Logicznie.
    Czy w przypadku wylotu np z Krakowa easyjet obciąża w PLN ? Po swoim kursie
    ?
    Pytam bo Ryanair obciążył mnie za wylot z Berlina i powrót do Berlina kwotą
    w PLN po bardzo kontrowersyjnym kursie....chore bo nie wersja językowa
    strony powinna o tym decydować...

    darek

  • 6. Data: 2010-02-22 16:17:19
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> had the courage to write:

> [...]
    > bez dodatkowej opłaty delfinkiem mBanku. Aktualizuję wypowiedź - *można
    > było płacić*. Aktualnie przechodzi bez opłat tylko mastercard prepaid
    /ciach/

    Żeby nie szukać tego dawnego wątku o MC, podzielę się tutaj moim niedawnym
    "odkryciem" - neteller.com. Ten brytyjski bank internetowy, sytuowany na
    wyspie Man, umożliwia natychmiastowe przelewy międzynarodowe (w tym z/do
    Polski), a co najmilsze - do darmowego wirtualnego konta wydaje darmową
    kartę MC Electronic, jak też dzięki specjalnej aplikacji generuje "karty
    wirtualne jednorazowego użytku".

    Zapisałem się ok miesiąca temu, jak na razie wszystko działa jak powinno,
    żadnych zgrzytów, karta doszła (adres UK).

    Ale tu uwaga: bank nie obsługuje niektórych państw świata (Iran, Korea,
    Gruzja itd. - ale również USA!) i logowanie spod "niewłaściwego" adresu IP
    powoduje zablokowanie konta!

    I teraz konkluzja: Jeśli obsługuje PLN, Neteller.com może być najtańszym
    sposobem płacenia za bilety Ryanaira.

    pozdr.
    k.

  • 7. Data: 2010-02-22 16:18:41
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "darek" news:4b82abef$1@news.home.net.pl

> [...]
    kwotą
    > w PLN po bardzo kontrowersyjnym kursie....chore bo nie wersja językowa

    Masz możliwość wyboru waluty - nie ma znaczenia z jakiego kraju wylatujesz.
    Chcesz w PLN idzie w PLN, chcesz euro idzie w euro (dochodzi odpowiednie
    przewalutowanie itp.), chcesz w funtach idzie w funtach itp.

  • 8. Data: 2010-02-22 16:28:30
    Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    darek <b...@h...pl> napisał(a):
    > Pytam bo Ryanair obciążył mnie za wylot z Berlina i powrót do Berlina
    kwotą
    > w PLN po bardzo kontrowersyjnym kursie....chore bo nie wersja językowa
    > strony powinna o tym decydować...

    Obciazyl bo sie na to zgodziles. Przy zaplacie, po wbiciu numeru karty,
    system zaznacza haczyk przy opcji obciazenia w walucie karty. Trzeba go
    odznaczyc i wtedy obciazenie przychodzi w walucie biletu czyli tak jak
    powinno byc.

    --
    Sinus

  • 9. Data: 2010-02-22 16:47:52
    Od: "darek" <b...@h...pl>

    Użytkownik "Sinus" napisał w wiadomości"

> [...]
    > system zaznacza haczyk przy opcji obciazenia w walucie karty. Trzeba go
    > odznaczyc i wtedy obciazenie przychodzi w walucie biletu czyli tak jak

    Hmm, widać jeszcze więcej czujności będę musiał zachować następnym razem
    ...za cholrę nie przypominam sobie jednak funkcjonalności którą wymieniłeś.

    darek

  • 10. Data: 2010-02-23 07:14:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 20:17:19 +0400, kashmiri napisał(a):

    > I teraz konkluzja: Jeśli obsługuje PLN, Neteller.com może być najtańszym
    > sposobem płacenia za bilety Ryanaira.

    Z ciekawości przetestuje. Jakby to połączyć to z walutomatem to może być
    całkiem interesująca opcja.

    Xenocide