  • 1. Data: 2002-01-30 14:22:54
    Temat: Szybkosc dzialania BSKonline?
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Denerwowalo mnie, ze dostanie sie do BSKonline graniczy z cudem, przewaznie
    wszystko konczylo sie na "trwa komunikacja", bywaly jednak dni, ze chodzilo
    to w miare dobrze. Po skierowaniu zapytania do banku dostalem odpowiedz,
    ktora zamieszczam ponizej. Czy maja racje z tym 128 bitowym szyfrowaniem,
    skoro raz dziala a raz nie choc mam przegladarke 56 bitowa, mBank dziala mi
    bez zarzutow, a tez szyfrowanie jest 128 bitowe? Co o tym sadzicie?
    pragne poinformowae, i? opisany przez Pana problem z dzia?aniem systemu
    mo?e bye zwi?zany z brakiem obs?ugi bezpiecznych po??czen w przegl?darce
    internetowej. Uprzejmie prosze wej?e na g?ownym ekranie przegl?darki w
    zak?adke "pomoc" i wybrae pozycje "internet explorer-informacje".
    W tym miejscu, oprocz wersji przegl?darki powinna sie znajdowae informacja
    o poziomie zabezpieczen, czyli sile szyfrowania. Si?a szyfrowania powinna
    wynosie 128 bitow.
    W przypadku ni?szych, przegl?darka nie bedzie obs?ugiwa?a naszej strony, ze
    wzgledu na niski poziom bezpieczenstwa.
    Je?eli si?a szyfrowania bedzie na ni?szym poziomie ni? 128 bitow, prosze
    odinstalowae przegl?darke internetow?, a nastepnie zaistalowae j? ponownie,
    wybieraj?c instalacje niestandardow?. Tutaj prosze zaznaczye, jako element
    do doinstalowania opcje "Microsoft VM" lub w zale?no?ci od wersji jezykowej
    przegl?darki, "Wirtualn? maszyne microsoftu".
    Mo?e Pan rownie? sprobowae wej?e w zak?adke "narzedzia" a nastepnie w
    "opcje internetowe", wybrae zak?adke "ogolne" a nastepnie "tymczasowe pliki
    internetowe". Tutaj prosze o wybranie "ustawien" o "przegl?daj". Powinien
    znajdowae sie tutaj plik bskonline, ktory nale?y usun?e. Nastepnie prosze
    zrestartowae komputer i ponownie po??czye sie ze stron? internetow?. System
    poprosi o wydanie zgody na ?ci?gniecie pliku z Banku, prosze potwierdzie, a
    przegl?darka powinna zacz?e dzia?ae szybciej.
    W razie jakichkolwiek k?opotow z tego typu operacj? prosze o natychmiastowy
    kontakt pod nr telefonu HelpLine 0048 32 357 00 10, postaram sie wszystko
    wyja?nie.

  • 2. Data: 2002-01-30 21:53:04
    Temat: Re: Szybkosc dzialania BSKonline?
    Od: "Tatanka" <t...@p...onet.pl>

    Korzystam z BSK do płacenia wszelkich RACHUNKÓW i uważam, że do TEGO jest
    akurat NAJLEPSZE.
    1. Do 19. można zrobic przelew , który idzie na bierząco.
    2. Od razu widać stan konta
    3. Czy jest zrealizowany
    4. B. czytelny interfejs
    A co do szybkości....zdarza się .....trwa komunikacja, ale ja nie czekam - w
    takich przypadkach i otwieram okno z nowym logowaniem i nie mam problemów.
    Powodzenia:))

  • 3. Data: 2002-01-30 22:06:45
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    > Korzystam z BSK do płacenia wszelkich RACHUNKÓW i uważam, że do TEGO jest
    > akurat NAJLEPSZE.

    To fakt.

    > 1. Do 19. można zrobic przelew , który idzie na bierząco.

    Na trzecią sesję ELIXIR załapują się przelewy złożone do 14:30. Poźniej
    jedyne co się dzieje to obciążenie twojego rachunku, przelew jest i tak
    nazajutrz.

    Bogdan

  • 4. Data: 2002-01-30 22:09:36
    Od: "Daniellus" <d...@i...pl>

    takze uzywam od samego poczatku istnienia
    w tygodniu loguje sie okolo 10 razy
    i moze z polaczeniem mialem problemy kilka razy
    i winne bylo obciazenie sieci a nie sam system

  • 5. Data: 2002-01-31 08:08:15
    Od: Ohm <o...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:

> [...]
    > wynosie 128 bitow.
    > W przypadku ni?szych, przegl?darka nie bedzie obs?ugiwa?a naszej strony, ze

    To jest bzdura kompletna. BSK ma certyfikat typu SGC (Server-Gated
    Cryptography) - mozna to latwo sprawdzic wchodzac w jego (certyfikatu)
    wlasciwosci - tam jest dodatkowy numer (2.16.840.1.113733.1.6.7)
    odzwierciedlajacy umowe, zawarta przez Verisign z rzadem amerykanskim.

    Na mocy tej umowy Verisign ma prawo sprzedawac niektorym podmiotom
    zagranicznym (np instytucjom finansowym) specjalne klucze SSL, ktore
    powoduja wlaczenie sily szyfrowania 128 bitow we wszystkich
    przegladarkach - nie tylko 56 bitowych, ale nawet 40 bitowych!

    Dzieje sie to nastepujaco: przegladarka laczy sie z serwerem normalna
    sila (40 lub 56), serwer wysyla swoj certyfikat, przegladarka weryfikuje
    go i wykrywa ze jest certyfikatem SGC. Wowczas zrywa sesje SSL i otwiera
    na nowo - z pelna sila. Od tego momentu wszystko jest zaszyfrowane 128
    bitowym kluczem. Mozna to latwo sprawdzic - polaczyc sie stara,
    40-bitowa przegladarka i najechac myszka nad zolta klodeczke (nie
    klikac!) - wyskoczy napis "128 bitow".

    Swoja droga, pierwsza wersja 56 bitowa Internet Explorera miala bug-a,
    ktora powodowala zawieszanie lacznosci w momencie proby przelaczenia na
    128 bitow. Szybko to zalatali. Moze dlatego na wszelki wypadek zalecaja
    wymiane przegladarki na najnowsza wersje - przy okazji klient pozbedzie
    sie kilku bugow i dziur zabezpieczen.

  • 6. Data: 2002-01-31 18:21:02
    Od: Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash <w...@k...pl>

> [...]
    natychmiastowy
    > kontakt pod nr telefonu HelpLine 0048 32 357 00 10, postaram sie wszystko

    No to możesz już dzwoinć. IE6, 128 bitów, działa tak samo. To wg mnie
    obciążenie ich kanałów elektronicznych. Przyzwyczaiłem się już - zwykle
    wystarczy trochę (więcej?) cierpliwości - w końcu strona się otwiera.
    Na początku też próbowałem zamykać, otwierać jeszcze raz, ale na jedno mi
    wychodziło, bo wcale nie zawsze było tak szybciej ;-)

    Pzdr,

    --
    +--- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash ---+
    |--- w...@k...pl (preferowane/primary) ---|