  • 1. Data: 2017-02-23 15:09:59
    Temat: Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Cześć.

    Takie szybkie pytanie: czy płatności kartą przez Internet wliczają się
    do puli 5 transakcji kartowych w miesiącu, za które następuje zwolnienie
    z miesięcznej opłaty za kartę?

    TIA

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2017-02-23 15:14:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    I tak Ci opłatę naliczą.
    Szykuj już reklamację ;P

    A w tym temacie to jak komuś kiedyś naliczyli opłatę, mimo, że wyrobił transakcje na
    daną sumę wg daty transakcji, ale nie wyrobił wg daty księgowania, to może do końca
    czerwca napisać reklamację i dostanie zwrot tej opłaty.

  • 3. Data: 2017-02-23 15:25:19
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-02-23 15:14, Dawid Rutkowski pisze:
    > I tak Ci opłatę naliczą.
    > Szykuj już reklamację ;P

    Dobra dobra, nie o to pytałem ;)

> [...]
    końca czerwca
    > napisaćreklamację i dostanie zwrot tej opłaty..

    Według nowej TOiP opłatę za kartę mają naliczać według daty transakcji,
    a nie księgowania...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2017-02-23 15:34:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 15:09, Krystek pisze:

    > Takie szybkie pytanie: czy płatności kartą przez Internet wliczają się
    > do puli 5 transakcji kartowych w miesiącu, za które następuje zwolnienie
    > z miesięcznej opłaty za kartę?

    Coś przegapiłem?
    Wiem o wymogu 200zł (kartą debetową lub kredytową).
    Jest jakiś wymóg 5 transakcji?
    P.G.

  • 5. Data: 2017-02-23 17:12:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:25:21 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > Dobra dobra, nie o to pytałem ;)

    OK, skoro już to wyjaśniliśmy, to wg TOiP (strona 8, przypis nr 5 do tabelki)
    transakcje internetowe (w tym mTransfer z KK) wliczają się do liczby 5 transakcji.
    Uwaga - każdy zwrot na kartę zmniejsza ten licznik - i to w danym miesiącu,
    niezależnie od tego, kiedy ta niby "anulowana" transakcja była.

    Tylko żeby mieć zwolnienie przy 5 transakcjach to trzeba założyć sobie nowe eKonto
    lub zmienić taryfę w aktualnie posiadanym - automatycznie tego nie robią !
    Od niedawna można sobie sprawdzić typ eKonta w ST (w "szczegółach" konta) - ale
    podobno czasem się nie pojawia ten wiersz, co może oznaczać, że mamy takie "pierwsze,
    pierwsze" eKonto ;)
    U mnie pojawia się "mobilne" i na szczęście póki co problemów z KD mBąka nie mam.

    > Według nowej TOiP opłatę za kartę mają naliczać według daty transakcji,
    > a nie księgowania...

    Tak jest od 1 stycznia 2017.
    Ale ja pisałem o opłatach naliczonych między 1 lipca 2014 a 31 grudnia 2016 - UOKiK
    im kazał zwrócić, ale tylko tym klientom, którzy się o to sami upomną, i to tylko do
    30 czerwca.

  • 6. Data: 2017-02-23 20:21:23
    Od: zaqu <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:34:12 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Coś przegapiłem?
    > Wiem o wymogu 200zł (kartą debetową lub kredytową).
    > Jest jakiś wymóg 5 transakcji?
    > P.G.

    Od lutego 2017 r. trzeba wykonać 5 transakcji, liczy się teraz jej data wykonania, a
    nie rozliczenia.
    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/karta-do-ekonta/

    Widzę, że nie jesteś na bieżąco z TPiO mBanku :) To jeszcze dorzucę, że wypłata przy
    użyciu kartą do 100 zł, jest płatna. Bezpłatnie małe kwoty tylko blikiem.

  • 7. Data: 2017-02-24 08:24:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Thu, 23 Feb 2017 08:12:35 -0800, Dawid Rutkowski wrote:

    > Tylko żeby mieć zwolnienie przy 5 transakcjach to trzeba założyć sobie
    > nowe eKonto lub zmienić taryfę w aktualnie posiadanym - automatycznie
    > tego nie robią !

    Skąd ta wiadomość? Bo według TOiP inne warunki niż te standardowe "5
    operacji" dotyczą tylko tych, którzy biorą udział w programie bierania
    punktów PAYBACK i tych z mKontem Aquarius czyli przeniesionych z dawnego
    Multibanku.

  • 8. Data: 2017-02-24 08:35:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Poczytaj dalej TOiP, w sekcji "produkty wycofane ze sprzedaży", może tam odnajdziesz
    swoje eKonto, bo eKonto eKontu nierówne, a dobrze jest się dowiedzieć, jaką się ma
    "taryfę" - można próbować w ST, można na mPartyLine, a można czekać na naliczanie
    opłat...

  • 9. Data: 2017-02-24 08:53:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Thu, 23 Feb 2017 23:35:49 -0800, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > dowiedzieć, jaką się ma "taryfę" - można próbować w ST, można na
    > mPartyLine, a można czekać na naliczanie opłat...

    Właśnie poczytałem i stąd moje pytanie.

    Opłaty za kart masz

    od strony 7 - tu są te dwa wyjątki o których napisałem

    strona 37 oraz 40 - 41 - karty do kont przeniesionych z Multi, ale tu
    nigdy nie było zwolnienia z opłat więc to pomijamy

    strony 38 - 39 - karty do starych rachunków mBanku - wyjątek tak jak
    podałem dotyczy tylko programu PAYBACK-owego

    strona 42 - karta Bydgoska - ona jest tak wyjątkowa, że nie warto
    wspominać ;)

    strony 43 - 47 - bardzo specyficzne karty - wszystkie mają "bezwarunkowe
    0" albo normalny warunek 5 transankcji

    I gdzie widzisz te opłaty w innej wysokości, na których naliczenie trzeba
    czekać?

  • 10. Data: 2017-02-24 09:13:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wow, rzeczywiście - zmylili mnie tym, że dla kont dostępnych w sprzedaży zmienili te
    warunki od 1 stycznia, a dla wycofanych dopiero od 1 lutego.
    mBąk trzyma poziom - z nim jest podobnie jak z Grecją (a w szczególności Kretą) -
    jeśli myślisz, że już nic nie może cię tam zaskoczyć, to dopiero zobaczysz, co ta
    kraina potrafi... ;>
    Dobrze, że mojego mobilnego na "starych" warunkach nie ruszyli.