  • 1. Data: 2017-02-20 21:01:10
    Temat: Re: Dobra lokata
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Obligacje na 30 lat
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ministerstwo-Finanso
    w-sprzedalo-obligac
    > je-30-letnie-za-2-mld-zl-7500036.html
    > http://www.bs.net.pl/aktualnosci/polski-rzad-sprzeda
    l-30-letnie-obligac
> [...]
    > dostawać 40 zł. Pierwsza taka wypłata nastąpi 25 kwietnia. To oznacza,
    > że do 2047 roku, co roku Polska na wszystkie te obligacje będzie
    > wypłacać łącznie 84 mln zł. No a na koniec będzie musiała je wykupić."
    >
    > Hm, mam mieszane uczucia.
    >
    > Dobry to interes dla Panstwa, czy kiepski ?
    > Jak uda sie wprowadzic 2% inflacji, to chyba taki sobie ... ale tez
    > troche zarobia na braku prowizji za kolejne emisje.
    >
    > Czy to taka forma zabezpieczenia przed wprowadzeniem euro na przyszle
    > kadencje ? :-)
    >
    > Wiara inwestorow w nasza zlotowke tez wielka :-)

    Biorąc pod uwage fakt, ze nasi sasiedzi płaca obecnie po 0% z małym
    ułamkiem to musisz sobie sam odpowiedziec...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 2. Data: 2017-02-21 11:37:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    l-30-letnie-obligacje-skarbowe
    >Biorąc pod uwage fakt, ze nasi sasiedzi płaca obecnie po 0% z małym
    >ułamkiem to musisz sobie sam odpowiedziec...

    Ktorzy sasiedzi - Niemcy, Czesi, Slowacy, Litwini ?

    Jesli te nasze sa PLN, to jednak dobrze swiadczy o zaufaniu do naszej
    waluty ... i rzadu :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-02-21 12:29:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ktorzy sasiedzi - Niemcy, Czesi, Slowacy, Litwini ?

    Niemcy, Czesi...

    > Jesli te nasze sa PLN, to jednak dobrze swiadczy o zaufaniu do naszej
    > waluty ... i rzadu :-)

    Nie rozumiem, sam się smiejesz z własnego argumentu?
    Bo jak jeden płaci 10 x wiecej niz drugi to chyba swiadczy to o czyms
    dokładnie odwrotnym...?

    P.S.
    Czy takie 30 letnie obligacje mozna spieniezyc przed czasem? Coś na
    zasadzie zerwania lokaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 4. Data: 2017-02-21 13:04:31
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > dokładnie odwrotnym...?
    >
    > P.S.
    > Czy takie 30 letnie obligacje mozna spieniezyc przed czasem? Coś na

    GPW prowadzi giełdę obligacji - ale nie wiem na jakiej zasadzie można się
    tam udać: http://gpwcatalyst.pl/notowania_obligacji_skarbowych

    --
    Wysłane z pola.

  • 5. Data: 2017-02-21 13:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Niemcy, Czesi...

    A jakac czeska oferte mozesz podlinkowac ?

    >Nie rozumiem, sam się smiejesz z własnego argumentu?
    >Bo jak jeden płaci 10 x wiecej niz drugi to chyba swiadczy to o czyms
    >dokładnie odwrotnym...?

    Ale ktos to kupil i jakos nie boi sie, ze za rok straci polowe
    wartosci, bo zlotowka na pysk poleci :-)

    >Czy takie 30 letnie obligacje mozna spieniezyc przed czasem? Coś na
    >zasadzie zerwania lokaty?

    Ogolna zasada - raczej nie. Mozna odsprzedac innemu chetnemu na
    gieldzie.
    Ale kto wie, czy nie oferujemy tutaj mozliwosci przedterminowego
    wykupu.
    Prospektu cos nie moge znalezc - oferta jakos malo publiczna byla.

    Tu np 10-letnie - i przedterminowy wykup jest
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/listy-emisyjne/?id=e
    do0227

    Ale jakos zawile napisane i sie pogubilem ile sie na tym traci :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-02-21 16:46:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A jakac czeska oferte mozesz podlinkowac ?

    Oprocentowanie obligacji naszych sasiadów nie jest zadna tajemnica...

    > Ale ktos to kupil i jakos nie boi sie, ze za rok straci polowe
    > wartosci, bo zlotowka na pysk poleci :-)

    Zgoda.
    Ale trzeba było drogo zapłacić, zeby go do tego przekonac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 7. Data: 2017-02-21 17:11:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Oprocentowanie obligacji naszych sasiadów nie jest zadna tajemnica...

    Naszych tez niby nie jest tajemnica, a widzisz - oferta publiczna,
    oferta niepubliczna, przetargi, kupony - i w rezultacie nie wiadomo
    :-)

    Te instytucje finansowe kupujace niemieckie obligacje na 0% tez
    ciekawe ... nie ma na tym jakiegos zysku jednak ?
    Ulga podatkowa, bonus za rolowanie ...

    >Zgoda.
    >Ale trzeba było drogo zapłacić, zeby go do tego przekonac.

    No wlasnie tak sie zastanawiam czy to aby na pewno drogo.
    Dlugi ten czas, inflacja zje sporo zysku, nie trzeba za rolowanie
    placic ... ale procent tez duzy.

    Dobrym porownaniem bylyby czeskie obligacje 30-letnie - sa takie ?
    Bo niemieckie to w euro - zawsze to ryzyko kursowe jakies mniejsze ...

    J.

  • 8. Data: 2017-02-21 20:11:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 16:46:45 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Oprocentowanie obligacji naszych sasiadów nie jest zadna tajemnica...
    Dawaj linka bo mam wrażenie że na postach pewnego trola Tomaxz Ch bazujesz a jemu
    sporadycznie coś sensownego sie uda napisać. Zresztą 4\5 pl.misc.polityka to pacjenci
    psychiatryka.

  • 9. Data: 2017-02-21 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Te instytucje finansowe kupujace niemieckie obligacje na 0% tez
    > ciekawe ... nie ma na tym jakiegos zysku jednak ?

    To juz mnie nie pytaj.
    Fakt jest faktem, ze płacimy o wiele wiecej niz sasiedzi.
    Co mnie osobiście martwi.

    > No wlasnie tak sie zastanawiam czy to aby na pewno drogo.
    > Dlugi ten czas, inflacja zje sporo zysku, nie trzeba za rolowanie
    > placic ... ale procent tez duzy.

    Jaka inflacja?
    Ostatnio deflacja regularnie była...

    > Dobrym porownaniem bylyby czeskie obligacje 30-letnie - sa takie ?
    > Bo niemieckie to w euro - zawsze to ryzyko kursowe jakies mniejsze ...

    Nie trafiłem nigdzie na zaden artykuł ktory twierdził by ze to nie jest
    drogo. Jeżeli jednak tak jest, chetnie poczytam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 10. Data: 2017-02-21 22:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Dawaj linka bo mam wrażenie że na postach pewnego trola Tomaxz Ch
    > bazujesz a jemu sporadycznie coś sensownego sie uda napisać. Zresztą
    > 4\5 pl.misc.polityka to pacjenci psychiatryka.

    Np:
    https://www.globalrating.pl/artykul-4.html
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szatanska-rentownosc
    -niemieckich-obligacji-
    7227389.html
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ko
    szt-naszego-zadluzenia-
    kilkanascie-razy,140,0,1740172.html

    i pewnie wiele innych...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"