eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSzybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę? › Re: Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe również zwalniają z opłaty za kartę?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 23 Feb 2017 08:12:35 -0800 (PST)
    Subject: Re: Szybkie pytanie o mBank: płatności kartą - czy transakcje internetowe
    również zwalniają z opłaty za kartę?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:25:21 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > Dobra dobra, nie o to pytałem ;)

    OK, skoro już to wyjaśniliśmy, to wg TOiP (strona 8, przypis nr 5 do tabelki)
    transakcje internetowe (w tym mTransfer z KK) wliczają się do liczby 5 transakcji.
    Uwaga - każdy zwrot na kartę zmniejsza ten licznik - i to w danym miesiącu,
    niezależnie od tego, kiedy ta niby "anulowana" transakcja była.

    Tylko żeby mieć zwolnienie przy 5 transakcjach to trzeba założyć sobie nowe eKonto
    lub zmienić taryfę w aktualnie posiadanym - automatycznie tego nie robią !
    Od niedawna można sobie sprawdzić typ eKonta w ST (w "szczegółach" konta) - ale
    podobno czasem się nie pojawia ten wiersz, co może oznaczać, że mamy takie "pierwsze,
    pierwsze" eKonto ;)
    U mnie pojawia się "mobilne" i na szczęście póki co problemów z KD mBąka nie mam.

    > Według nowej TOiP opłatę za kartę mają naliczać według daty transakcji,
    > a nie księgowania...

    Tak jest od 1 stycznia 2017.
    Ale ja pisałem o opłatach naliczonych między 1 lipca 2014 a 31 grudnia 2016 - UOKiK
    im kazał zwrócić, ale tylko tym klientom, którzy się o to sami upomną, i to tylko do
    30 czerwca.