  • 1. Data: 2017-02-22 16:49:52
    Temat: Przelew w USD do USA
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Witajcie. Może ktoś się już z tym zmierzył i mi podpowie.

    Dostałem dane do przelewu do USA w postaci:

    #ABA: 026009593
    #SWIFT: BOFAUS3N
    Nazwa konta: [NAZWA FIRMY]
    Numer konta: [10-cio cyfrowy numer konta]

    Więc próbuję robić przelew zagraniczny w mBanku.
    Odbiorcę z adresem wklepałem.
    SWIFT przyjęło i rozpoznało: BANK OF AMERICA, N.A. i prawidłowo.
    Numer konta łyka.

    Tylko co ja mam zrobić z tym ABA?! Czy to jest konieczne? W internecie informacji jak
    na lekarstwo, z przewagą na to, że wysyłając z Polski ABA nie jest potrzebne.

  • 2. Data: 2017-02-22 22:20:11
    Temat: Re: Przelew w USD do USA
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Konfabulator Konfabulatorski pisze tak:

    > Tylko co ja mam zrobić z tym ABA?! Czy to jest konieczne? W
    > internecie informacji jak na lekarstwo, z przewagą na to, że
    > wysyłając z Polski ABA nie jest potrzebne.

    Jak nie ma rubryczki na ABA to co poradzisz. Najwyżej wpisz go w tytułem.
    Może przyśpieszy to transakcję.

    https://www.ecsi.net/help/help_bcgi16_check.html
    https://en.wikipedia.org/wiki/Routing_transit_number
    https://www.thebalance.com/what-is-an-aba-number-and
    -where-can-i-find-it-315435

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2017-02-23 00:58:57
    Od: pietruszka <p...@...eee>

    Biuro Obsługi Klienta (mLinia): 426300800

  • 4. Data: 2017-02-23 02:50:03
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/22/2017 9:49 AM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
    > Odbiorcę z adresem wklepałem.
    > SWIFT przyjęło i rozpoznało: BANK OF AMERICA, N.A. i prawidłowo.
    > Numer konta łyka.

    I wystarczy.
    Wpisz numer ABA gdzie sie da. w tytule itp itd.
    Bank of America ma akurat porąbany system przelewów.

    > Tylko co ja mam zrobić z tym ABA?! Czy to jest konieczne? W internecie informacji
    jak na lekarstwo, z przewagą na to, że wysyłając z Polski ABA nie jest potrzebne.

    to my chyba jakiś inny internet mamy.
    http://www.aba.com/Products/Pages/PS98_Routing.aspx
    https://en.wikipedia.org/wiki/Routing_transit_number

  • 5. Data: 2017-02-23 10:46:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w
    pietruszka <p...@...eee> Wrote in message:

    >Ty chyba nie mia?e? kontaktu z mLini?. Co mi powie student w
    > przerwie mi?dzy zaj?ciami? Nic. A nikogo innego tam nie
    > zastaniesz.

    Maja "druga linie wsparcia" i dosc dobrze znaja mbankowy system ...
    ale faktycznie o ABA moga nie wiedziec :)

    J.

  • 6. Data: 2017-02-23 21:37:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/23/2017 3:24 AM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:

    > Chodzi?o o informacje w kontek?cie przelewu z Polski, a nie tego
    > co to za numer, bo to jest oczywiste.
    >
    > Niestety ABA nie wejdzie mi w tytu?, bo i tak brakuje mi w nim
    > miejsca na to co tam musi si? znale??. Ale BIC/SWIFT zast?puje
    > ABA, wi?c powinno by? ok.

    Powinno byc ok.

  • 7. Data: 2017-02-27 01:43:11
    Od: k...@g...com

    ABA lub routing number nie trzeba wpisywac jak potrzebujemy przelew zagraniczny do
    USA. To tylko wewnetrzne wire transfery lub ACH sa wymagane routing & account number.
    Nie potrzeba tego nigdzie wpisywac, wystarczy SWIFT oraz nr konta.

    20 lat w bankowosci w USA.

  • 8. Data: 2017-03-04 09:31:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Feb 2017 16:43:11 -0800 (PST), k...@g...com wrote:
    > 20 lat w bankowosci w USA.

    Czyli coś tak prostego jak unikalny jeden nr konta w obrębie całego
    kraju też potrafili spieprzyć.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-03-05 16:48:12
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/4/2017 2:31 AM, Marek wrote:

    > Czyli coś tak prostego jak unikalny jeden nr konta w obrębie całego
    > kraju też potrafili spieprzyć.

    to juz nie pamietasz jak bylo w Polsce?

    Przykazanie 11: Działa nie ruszaj.
    U nich działa i nie ma potrzeby ruszania tego co działa.

  • 10. Data: 2017-03-09 17:45:02
    Od: k...@g...com

    Niestety kazdy tez moze skasowac konto jak karte znajac tylko nr konta. Takie
    polecenie zaplaty i nie da sie zablokowac :(

    I nie ma zadnej weryfikacji imienia i nazwiska.

    Dodam tez, ze nie ma zadnej metody autentykacji wysylania platnosci (kod sms, zdrapka
    czy token) !!!

    A no i dopiero od niedawna jest Chip&Signature bez pinow oczywiscie...