  • 11. Data: 2015-02-28 11:01:30
    Temat: Re: Szybkie pytanie o kody jednorazowe w mBanku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Feb 2015 10:09:48 +0100, Imka <s...@g...pl>
    wrote:
    > Skąd założenie że nosił przy sobie kartę kodów?
    > Jestem bardzo ciekawa - skąd wzięło się przekonanie, że trzeba i
    należy
    > być w każdej chwili w stanie łączności z bankiem i mieć możliwość
    > zrobienia przelewu/zaciągnięcia pożyczki? :)))
    > Z bankowości internetowej korzystam już kilkanaście lat. Ani razu
    nie
    > zdarzyła mi się sytuacja żebym musiała zrobić przelew "już, tu i
    > natychmiast".

    Słabo korzystasz ;) Ja mam takie sytuacje min. raz na tydzień.
    Prowadząc dział. gosp. często potrzeba zapłacić dostawcy już teraz
    natychmiast bo się awanturuje. Najczęściej zdaża się to właśnie poza
    biurem/domem itp. To przykład wymagający autoryzacji kodem. Ale
    oczywiście są sytuacje, że zdefiniowany przelew trzeba zrobić bo np.
    żonie brakło na zakupach i żąda natychmiast kasy (a mąż w korku
    stoi).
    Absolutnie nie wyobrażam sobie korzystania z banku jedynie z jednego
    miejsca stacjonarnego (biuro/dom), gdzie trzymam kartę kodów, to
    absurd.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-02-28 11:18:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-28, Marek <f...@f...com> wrote:

    [...]

    > Słabo korzystasz ;) Ja mam takie sytuacje min. raz na tydzień.
    > Prowadząc dział. gosp. często potrzeba zapłacić dostawcy już teraz
    > natychmiast bo się awanturuje.

    Nigdy tak nie miałem. Wiadomo że pieniądze nie dojdą od razu przecież.

> [...]
    > zdefiniowany przelew trzeba zrobić bo np. żonie brakło na zakupach
    > i żąda natychmiast kasy (a mąż w korku stoi).

    IMHO kwestia złej organizacji. Przyczyn nie dociekam (najczęściej
    jest to albo przesadna optymalizacja, albo nadmierna paranoja ;).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2015-02-28 11:29:59
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2015 11:01:30 +0100, Marek napisał(a):

    > należy
    > nie
    >
    > Słabo korzystasz ;) Ja mam takie sytuacje min. raz na tydzień.
    > Prowadząc dział. gosp. <cut>

    Ale przecież nie wszyscy prowadzą działalność gospodarczą.

    Nie jest moim zamiarem udowadnianie że bankowość "tu i teraz" jest w
    ogóle niepotrzebna i że nikt jej nie potrzebuje.

    Śmieszy mnie tylko założenie, że jest bezwarunkowo potrzebna wszystkim.
    I że ktoś posługujący się kartą kodów na pewno nosi ją z sobą.

    > Ale oczywiście są sytuacje, że zdefiniowany przelew trzeba zrobić bo np.
    > żonie brakło na zakupach i żąda natychmiast kasy (a mąż w korku
    > stoi).

    A to już kwestia organizacji, przewidywania, ilości posiadanej kasy,
    kont i kart. Widać jestem z TZ-em lepiej zorganizowana :)

    --
    Imka

  • 14. Data: 2015-02-28 11:40:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2015 09:59:45 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sat, 28 Feb 2015 09:54:05 +0100, "J.F."
    >
    > Rozumiem, że "książkę" kodów zawsze nosiłeś przy sobie, w portfelu

    Oczywiscie.

    > tuż obok kartki z pinem do karty i loginem+hasłem do systemu
    > transakcyjnego? :-)

    Ale nie wprost.

    Z drugiej strony - utrata komorki sie zdarza.

    J.

  • 15. Data: 2015-02-28 11:41:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Feb 2015 11:18:20 +0100, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:
    > Nigdy tak nie miałem. Wiadomo że pieniądze nie dojdą od razu
    przecież.

    W mBanku natychmiast, większość moich kontrahentów to mBank, taka
    moja specyfika.

    > IMHO kwestia złej organizacji. Przyczyn nie dociekam (najczęściej
    > jest to albo przesadna optymalizacja, albo nadmierna paranoja ;).

    Wszystkie pieniądze udostępniasz żonie?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-02-28 11:46:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2015 11:29:59 +0100, Imka napisał(a):

> [...]
    > ogóle niepotrzebna i że nikt jej nie potrzebuje.
    > Śmieszy mnie tylko założenie, że jest bezwarunkowo potrzebna wszystkim.

    Bywa ze sie przydaje.
    Niespodziewany przelew w czasie urlopu, awaria samochodu w trasie itp.

    > I że ktoś posługujący się kartą kodów na pewno nosi ją z sobą.

    No wiesz, skoro juz jest taka mozliwosc, to czemu nie nosic.
    Szczegolnie ze te z MB sie latwo kopiuje.
    Jedna kartka w porfelu wiecej, a juz i tak gruby :-)

    Za to zdecydowanie latwiej wpisac kod z karty w strone ogladana na
    telefonie, niz kod z sms na tymze telefonie :-)

    J.

  • 17. Data: 2015-02-28 11:50:04
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-02-28 08:33, Imka pisze:

    > Czterdzieści. Nie zauważyłam dokładnie zużycie którego kodu "wyzwalało"
    > wysyłkę nowej listy - czterdziestego czy czterdziestego pierwszego.

    OK. Dzięki. Niby tam piszą o 40-tu, ale kto by im tam wierzył
    krwiopijcom ;) No to trzeba się pospieszyć z przechodzeniem na SMS-owe,
    bo 39-ty już wykorzystany ;)

    K.

    PS: Kto pisał, że SMS-owe kody są wygodniejsze. Co do zasady - tak, bo
    komórkę ma się z reguły zawsze przy sobie. Jednak kody z listy miały tę
    zaletę, że wiedziało się jakie będą kody naprzód i można było przekazać
    komuś zaufanemu, czy członkowi rodziny, te kody listy np. do zakupu
    przez nasze konto biletów, czy innych rzeczy. Jednak - IMHO - nie jest
    to warte 19 zł za każdą listę.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 18. Data: 2015-02-28 11:52:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Feb 2015 11:29:59 +0100, Imka <s...@g...pl>
    wrote:
    > Śmieszy mnie tylko założenie, że jest bezwarunkowo potrzebna
    wszystkim.

    Absolutnie nie wyobrażam sobie aby było inaczej, chyba jesteśmy z
    innych planet. Podobnie nie wyobrażam sobie, że można bez smartfonu
    iść do toalety ;). Ogromna strata czasu.

    > I że ktoś posługujący się kartą kodów na pewno nosi ją z sobą.

    To wytłumacz w czym może być wygodniejsza karta kodów, bo od tego
    wyszło. W moim pytaniu była zawarta humorystyczna sugestia.

    > A to już kwestia organizacji, przewidywania, ilości posiadanej kasy,
    > kont i kart. Widać jestem z TZ-em lepiej zorganizowana :)

    Gratuluję :).

    --
    Marek

  • 19. Data: 2015-02-28 11:55:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Feb 2015 11:40:48 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiscie.

    O co Ty na to, Imka?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-02-28 12:00:28
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Więc jak to jest? Naprawdę jestem jakimś dzikim wyjątkiem?

    Nie - jestes wsrod osob korzystajacych "slabo" z bankowosci el.,
    czyli jestes w wiekszosci :).