  • 1. Data: 2015-02-23 21:25:08
    Temat: SKBank - koniec promocji
    Od: Karol <c...@h...com>

    Chyba jeszcze nie było - bezpłatne konto internetowe zamienia się w
    płatne konto dla tych, którzy nie posiadają aktywnej karty.
    Opłata:
    - 4 zł gdy nie mamy karty
    - 3 zł gdy mamy kartę. ale jej nie używamy
    - 0 zł gdy wydamy kartą 300 zł w okresie rozliczeniowym.

    Biorąc pod uwagę obecną ofertę lokat i funkcjonalność interfejsu
    bankowego to powinni płacić klientom za posiadanie u nich konta ;)

    I jeszcze ciekawostka.
    Chodzą słuchy, że osoby, które posiadają u nich lokaty na dłuższe
    okresy, a które nie zaakceptują zmian w regulaminie opłat i prowizji
    stracą wszystkie odsetki.
    Przerabiał już ktoś podobną sytuację w innym banku? Może ktoś to
    potwierdzić? Ciekawe czy KNF by się z tym zgodził.

  • 2. Data: 2015-02-24 01:16:18
    Temat: Re: SKBank - koniec promocji
    Od: PP <...@...pl>

    W dniu 2015-02-23 o 21:25, Karol pisze:

    > Chodzą słuchy, że osoby, które posiadają u nich lokaty na dłuższe
    > okresy, a które nie zaakceptują zmian w regulaminie opłat i prowizji
    > stracą wszystkie odsetki.

    Sam myślałem czy by nie zamknąć samego konta a zostawić lokaty +
    ewentualnie darmowy rachunek avista.
    Ale niestety zgodnie z ich nieszczęsnym regulaminem: w momencie
    zamknięcia konta osobistego ror zamykają dostęp do konta przez internet
    (EKD), a zamykając EKD zamykają wszystkie lokaty....

  • 3. Data: 2015-02-24 03:01:40
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Wyslalem zapytanie do Federacji konsumentow, czy takowe dzialanie z
    zamykaniem lokat nie podpada pod klauzule niedozwolone, tez musze czekac do
    sierpnia, jak skonczy mi sie lokata otwierana przez net. Na szczescie
    rentierskie i inne otwierane w placowce nie wymagaja konta.
    Funkconalnosc ich serwisu jest na poziomie lat 90 z bankow komercyjnych,
    takze po paru miesiacach mocno sie rozczaruja, bo bedzie masowe zamykanie
    tych kont. Pierwsze oplaty na koniec kwietnia.
    Bank sam sobie strzelil w stope, bo chyba nie wie, jaka jest konkurencja
    bankow komercyjnych. Lokaty rentierskie o dluzszym terminie mozna zalozyc w
    placowce, oraz walutowe i do tego nie potrzeba dostepu przez net (i tak on
    na to nie pozwala). Lokaty przez e-banking szczegolnie te o krotszych
    terminach sa juz ponizej oferty w wielu bankach komercyjnych, takze
    zamkniecie tego konta internetowego to tylko kwestia czasu dla wielu osob.

  • 4. Data: 2015-02-24 12:30:10
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    A od kiedy obowiązuje ten nowy cennik? Bo ja mam Plan Internetowy i nie zostałem w
    żaden sposób powiadomiony o zmianach. Na ich stronie nie umiem znaleźć żadnego
    komunikatu o podwyżce. Jak również nie zauważyłem żadnego obciążenia na koncie.

  • 5. Data: 2015-02-24 14:24:50
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

[...]
    ---
    Wysylaja stopniowo inf przez poczte, nowy cennik jest od stycznia, ale dla
    starych kont zaczna zdzierac od konca kwietnia

  • 6. Data: 2015-02-24 18:53:08
    Od: Karol <c...@h...com>

    W dniu 2015-02-24 14:24, Krzysztof pisze:
    > Wysylaja stopniowo inf przez poczte, nowy cennik jest od stycznia, ale
    > dla starych kont zaczna zdzierac od konca kwietnia

    Zmiany będą obowiązywały od 30 kwietnia 2015.
    Właśnie otrzymałem pismo. Zacytuję, żeby nie było wątpliwości:

    "Zgłoszenie sprzeciwu wobec proponowanych zmian bez dokonania
    wypowiedzenia Umowy, skutkuje wygaśnięciem Umowy z dniem poprzedzającym
    dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Mają Państwo również prawo do
    wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym z chwilą wpływu do SK
    banku oświadczenia o wypowiedzeniu.
    W obu przypadkach nie ponoszą Państwo dodatkowych opłat jednak w
    przypadku posiadania lokat terminowych oznaczało to będzie ich zerwanie
    ze skutkiem nie dotrzymania okresu umownego i brakiem naliczenia odsetek
    w całym okresie utrzymania lokaty."

    Interesująca konstrukcja w stylu "my zmieniamy umowę, ale to ty nie
    dotrzymasz okresu umownego lokaty".
    Na mój prosty rozum próbują trochę wydymać klientów, którzy założyli
    dobrze oprocentowane lokaty 24/36 miesięczne.

  • 7. Data: 2015-02-24 20:02:06
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 18:53:16 UTC+1 użytkownik Karol napisał:

    > Na mój prosty rozum próbują trochę wydymać klientów,

    Oni to zrobili już i będą robić dalej. Co można na to począć? Reguły walki powinny
    być ferr dla dwóch stron tej gry.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-02-24 21:14:37
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Funkconalnosc ich serwisu jest na poziomie lat 90 z bankow komercyjnych,
    > takze po paru miesiacach mocno sie rozczaruja, bo bedzie masowe zamykanie
    > tych kont.

    "Masowe" nalezy rozumiec przez "byc moze masowe wsrod zorientowanych
    klientow".
    Ilosc osob, ktore sprawdzaja oferty w miare czesto i podejmuja jakies
    dzialania jest niewielka, pomimo wzrostu tej liczby w ogolnosci.

  • 9. Data: 2015-02-25 07:50:36
    Od: gral <n...@e...pl>

    Napisali w piśmie:
[...]

    Chwilowo pominę dywagacje, czy to w ogóle legalne. Zwracam natomiast
    uwagę, że ich własny regulamin ma inne zdanie na temat naliczania
    odsetek przy niedotrzymaniu okresu umownego...

    § 47
    Naruszenie warunków umowy powoduje naliczenie
    odsetek za faktyczną liczbę dni utrzymania rachunku
    terminowego w wysokości zależnej od terminu
    naruszenia warunków umowy tj.:
    1)
    w okresie od dnia wniesienia wkładu do 2
    miesięcy
    -
    oprocentowanie 0%,
    2)
    w okresie powyżej 2 miesięcy do 3 miesięcy
    -
    1/2 stopy procentowej obowiązującej w okresie
    utrzymania dla rachunków avista,
    3)
    w okresie powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy
    -
    1/2 stopy procentowej obowiązującej w okresie
    utrzymania dla rachunków terminowych 3 miesięcznych,
    4)
    w okresie powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy
    -
    1/2 stopy procentowej obowiązującej
    w okresie utrzymania dla rachunków
    terminowych 6 miesięcznych,
    5)
    w okresie powyżej 12 miesięcy do 24 miesięcy
    -
    1/2 stopy procentowej obowiązującej
    w okresie utrzymania dla rachunków
    terminowych 12 miesięcznych,
    6)
    w okresie powyżej 24 miesięcy
    do 36 miesięcy -
    1/2 stopy procentowej obowiązującej
    w okresie utrzymania dla rachunków
    terminowych 24
    miesięcznych,
    7)
    w okresie powyżej 36 miesięcy do 48 miesięcy
    - 1/2 stopy procentowej obowiązującej
    w okresie utrzymania dla rachunków
    terminowych 36 miesięczny ch,
    8)
    w okresie powyżej 48 miesięcy
    - 1/2 stopy procentowej obowiązującej w okresie
    utrzymania dla rachunków terminowych 48miesięcznych.

  • 10. Data: 2015-02-26 12:22:04
    Od: m...@g...com

    Kiedyś (kilka lat temu) identyczną zagrywkę zrobił Getin Bank. Opłata za darmowe
    wcześniej konto, a skasowanie konta = brak odsetek z lokat.

    Ale z tego co wyczytałem jak ktoś się burzył, straszył KNF (czy zgłaszał skargę) to
    jednak wypłacali wszystkie należne odsetki.