  • 121. Data: 2009-03-15 20:18:13
    Temat: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gpjmkn$96u$1@news.onet.pl...
    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ale napisałeś, że nie musiałeś brać na kredyt. Więc skąd ta
    > decyzja?

    Właśnie stąd. Przecież nie będę Ci tłumaczył mojego biznesu i planów?

    > A przy kupnie za gotówkę nie odliczyłbyś?
    > Na marginesie - bardziej opłaca się leasing ;-)

    Szczególnie, kiedy tuż przed końcem nie pozwalają wykupić i zabierają
    całkowicie spłacone auto. ;-)

    > Samochód cholernie szybko traci na wartości, więc trochę trudno w to
    > uwierzyć ;-)

    Cholernie szybko spłacam kredyt.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 122. Data: 2009-03-15 20:26:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpjob2

    Czyli skąd? Bo jak dotąd nie napisałeś :)

    > Przecież nie będę Ci tłumaczył mojego biznesu i planów?

    No nie, ale znów piszesz coś, co się kupy nie trzyma.
    Twierdzisz, że stać Cię na kupno auta za gotówkę, ale zdecydowałeś się na
    kredyt.
    Innymi słowy nie stać Cię na kupno za gotówkę, bo zrobiłbyś to, zamiast
    pakować się w odsetki.

    > Szczególnie, kiedy tuż przed końcem nie pozwalają wykupić i zabierają
    > całkowicie spłacone auto. ;-)

    A dlaczego nie mieliby pozwolić na wykup?

    > Cholernie szybko spłacam kredyt.

    Musiałbyś o wiele szybciej, niż samochód traci na wartości.
    4 lata jakoś mi tu nie bardzo pasują. No chyba, że nie brałeś na 100%
    wartości.

  • 123. Data: 2009-03-15 20:33:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Ponieważ koszt wynajęcia mieszkania jest znacznie niższy niż koszt
    > zakupu mieszkania.

    No to chyba mamy tu do czynienia z powstawaniem czegos z niczego, swoja
    droga - to bardzo dobrze, ze "oplaca sie" obu stronom :-)

    BTW: nie myl kosztu zakupu mieszkania z wysokoscia raty. To ostatnie
    zalezy od wielu czynnikow, i w szczegolnosci warunki umowy kredytowej
    dla wlasciciela kupujacego na wynajem oraz dla bylego najemcy moga byc
    rozne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 124. Data: 2009-03-15 20:34:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gpjob2

    > Czyli skąd? Bo jak dotąd nie napisałeś :)

    Jak wyzej.

> [...]
    > kredyt.
    > Innymi słowy nie stać Cię na kupno za gotówkę, bo zrobiłbyś to, zamiast

    Może wolałem mieć np większy kapitał obrotowy, może miałem do zrobienia
    świetny interes, którego zwrot był większy od odsetek, a może inne powody?

    > A dlaczego nie mieliby pozwolić na wykup?

    Znam osobiście ludzi, których towarzystwa leasingowe wyruchały na cacy w ten
    sposób.
    Interes polegał na tym, że zabierają 3-5 letnie auto nie pozwalając go na
    wykup za symboliczną kwotę kilku tys lub mniejszą. Bo tak. I co im zrobisz?
    W umowie jest taka możliwość i już.

    Poza tym leasing nie jest tańszy, tylko ma inaczej rozłożone koszty. Jest
    korzystniejszy podatkowo dla niektórych firm, ale nie dla mojej.

    Opłaca się też tym, którzy zarzynają samochody. Wtedy zupełnie inaczej to
    wygląda. Ja kupowałem auto dla siebie i ma później być dalej używane jako
    zapasowe.

    > Musiałbyś o wiele szybciej, niż samochód traci na wartości.
    > 4 lata jakoś mi tu nie bardzo pasują. No chyba, że nie brałeś na 100%
    > wartości.

    Nie na całe 100, ale niewiele mniej. Po 4 latach jest wart około 50% ceny
    salonowej, a kredycik dobiega końca.
    Poprzedni samochód brałem na 100% i też nie miałem problemu z szybką spłatą.

    Następny samochód kupię raczej za gotówkę, chyba że będzie jakis fajny
    interes na horyzoncie.
    :-)

  • 125. Data: 2009-03-15 20:53:13
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpjos8

    > Może wolałem mieć np większy kapitał obrotowy, może miałem do zrobienia
    > świetny interes, którego zwrot był większy od odsetek, a może inne
    > powody?

    No dobrze, ale nie pisz w takim razie, że było Cię stać na zakup za
    gotówkę.
    Jeśli kogoś stać, to po prostu kupuje za gotówkę i nie chrzani się z
    kredytem :)

    > Interes polegał na tym, że zabierają 3-5 letnie auto nie pozwalając go na
    > wykup za symboliczną kwotę kilku tys lub mniejszą. Bo tak. I co im
    > zrobisz? W umowie jest taka możliwość i już.

    Jeśli ktoś podpisuje taką umowę, to tylko wyrazy politowania.
    Mam w firmie 8 leasingów (EFL i Raiffeisen) i w żadnej z umów nie ma
    klauzuli o możliwości zablokowania wykupu.
    To działa raczej w drugą stronę - jeśli nie chcesz wykupywać auta, choice
    is yours, nie musisz.
    Często się to faktycznie nie opłaca, jeśli auto jest totalnie
    wyeksploatowane i jego dłuższe przetrzymywanie to tylko niepotrzebne
    ładowanie weń kasy.

    > Poza tym leasing nie jest tańszy, tylko ma inaczej rozłożone koszty. Jest
    > korzystniejszy podatkowo dla niektórych firm, ale nie dla mojej.

    A to być może. Mnie z kolei w ogóle nie opłaca się kredyt. W sensie
    podatkowym, bo jeśli chodzi o koszty, to oba instrumenty są porównywalne.

    > Opłaca się też tym, którzy zarzynają samochody.

    Zgadza się :)

  • 126. Data: 2009-03-15 21:14:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > gotówkę.
    > Jeśli kogoś stać, to po prostu kupuje za gotówkę i nie chrzani się z

    Nie rozumiesz. Jeżeli np mam możliwość włożenia pieniędzy w coś, co przynosi
    znacznie większy zwrot z kapitału, niż koszt kredytu, to inwestuję. Mogę nie
    brać kredytu i nie zainwestować. Gdybym nie brał kredytu, to też mógłbym
    dokonać zakupu, czego nie można powiedzieć o biorących kredyty 30-letnie.

    Czaisz różnicę? Mogę się sfinansować sam, ale wybieram inną drogę. Dłużnicy
    hipoteczni nie mogą się sfinansować sami.

  • 127. Data: 2009-03-15 21:25:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpjrk2

    > Nie rozumiesz. Jeżeli np mam możliwość włożenia pieniędzy w coś, co
    > przynosi znacznie większy zwrot z kapitału, niż koszt kredytu, to
    > inwestuję.

    No właśnie, inwestujesz, dlatego nie stać Cię już wtedy na zakup auta za
    gotówkę.
    Jeśli byłoby Cię stać, to mimo inwestycji, nadal miałbyś możliwość
    wyłożenia kasy na auto.

    > Mogę nie brać kredytu i nie zainwestować.

    No dyć o to mi chodzi :)

    > Gdybym nie brał kredytu, to też mógłbym dokonać zakupu,

    Ale nie mógłbyś już zainwestować.

    > Dłużnicy hipoteczni nie mogą się sfinansować sami.

    Niekoniecznie. Mechanizm został już w tym wątku opisany.

  • 128. Data: 2009-03-15 21:35:39
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > gotówkę.
    > Jeśli byłoby Cię stać, to mimo inwestycji, nadal miałbyś możliwość

    To zależy od płynności inwestycji. W ziemię albo towar no to masz rację, ale
    np samochody były dość chodliwe, a akcje są bardzo płynne.

    > Niekoniecznie. Mechanizm został już w tym wątku opisany.

    Mamy różne zdania.

    Jestem przekonany, że krach na rynku nieruchomości i kredytów hipotecznych
    nadejdzie w ciągu roku, maks półtora i będzie przyczyną wielu tragedii
    życiowych. Na razie są tylko pierwsze objawy choroby.
    W tym kontekście moje zrzędzenie będzie wyglądało inaczej.

  • 129. Data: 2009-03-15 21:36:28
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A LIBOR poszedł w dół (po raz kolejny i jak zapowiadał NBS nie ostatni).
    > Reasumując - "frankiści" mają oprocentowanie kredytów na poziomie 1.4%
    > (oprocentowanie, nie marża!), a raty niższe, niż przy zaciąganiu
    > kredytów. Spłacają praktycznie sam kapitał, bo odsetki są symboliczne.
    > Nadal to im właśnie bardziej opłaca się ten kredyt, niż kredyt brany w
    > walucie narodowej.

    jest dokładnie tak jak piszesz, niski poziom LIBORu niweluje wysoki kurs
    waluty, a jak frank jeszcze trochę spadnie to raty będą niższe niż w
    momencie zaciągania kredytu

    > Przy takich "gołych" założeniach, jakie poczyniłeś miałbyś rację.
    > Rzeczywistość jednak nadal wygląda inaczej.

    rzeczywistość jest straszna jak ktoś teraz chciałby spłacić cały kredyt
    w CHF (zaciągnięty przy niskim kursie)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 130. Data: 2009-03-15 21:37:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Bo prawo tego wymaga!
    > Bank nie ma prawa kontynuować kredytowania pod zastaw mający większą
    > wartość niż kretyt i MUSI postawić kredyt w stan natychmiastowej
    > wymagalności.

    to ja prosiłbym o konkretne paragrafy tego właśnie prawa...poczytamy i
    ocenimy

    --
    pozdrawiam
    RobertS