    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Super okazyjny kredyt na 52 lata
    Date: Sun, 15 Mar 2009 21:53:13 +0100

    wiadomości news:gpjos8

    > Może wolałem mieć np większy kapitał obrotowy, może miałem do zrobienia
    > świetny interes, którego zwrot był większy od odsetek, a może inne
    > powody?

    No dobrze, ale nie pisz w takim razie, że było Cię stać na zakup za
    gotówkę.
    Jeśli kogoś stać, to po prostu kupuje za gotówkę i nie chrzani się z
    kredytem :)

    > Interes polegał na tym, że zabierają 3-5 letnie auto nie pozwalając go na
    > wykup za symboliczną kwotę kilku tys lub mniejszą. Bo tak. I co im
    > zrobisz? W umowie jest taka możliwość i już.

    Jeśli ktoś podpisuje taką umowę, to tylko wyrazy politowania.
    Mam w firmie 8 leasingów (EFL i Raiffeisen) i w żadnej z umów nie ma
    klauzuli o możliwości zablokowania wykupu.
    To działa raczej w drugą stronę - jeśli nie chcesz wykupywać auta, choice
    is yours, nie musisz.
    Często się to faktycznie nie opłaca, jeśli auto jest totalnie
    wyeksploatowane i jego dłuższe przetrzymywanie to tylko niepotrzebne
    ładowanie weń kasy.

    > Poza tym leasing nie jest tańszy, tylko ma inaczej rozłożone koszty. Jest
    > korzystniejszy podatkowo dla niektórych firm, ale nie dla mojej.

    A to być może. Mnie z kolei w ogóle nie opłaca się kredyt. W sensie
    podatkowym, bo jeśli chodzi o koszty, to oba instrumenty są porównywalne.

    > Opłaca się też tym, którzy zarzynają samochody.

    Zgadza się :)