  • 21. Data: 2016-12-01 16:33:59
    Temat: Re: Strażnik Przyszłości NN
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5840275d$0$15210$6...@n...neostrada.pl

    > Bank nie moze swiadczyc uslug, bo by musial placic VAT :-)

    I tutaj tkwi diabeł. Urzędnicy. :)
    Przysłowiowy absurd -- marchewka w roli owocu.

  • 22. Data: 2016-12-01 16:40:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-01, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A niech tam...
    > Proszę - wędka: sprawdź definicje usługi.

    Język się rozwija i nie szukamy ślepo i wyłącznie pod "produkt" a sprawdzamy
    "produkt bankowy" tak jak istnieje "produkt wyobraźni", czy "produkt krajowy
    brutto".

    I nie w słownikach ogólnych (chociaż w końcu pewnie i tu trafi), ale
    finansowych, np:

    https://www.nbportal.pl/slownik/pozycje-slownika/pro
    dukt-bankowy

    btw. myszka komputerowa stała się dla Ciebie "urządzeniem elektronicznym
    połączonym z komputerem" dopiero jak trafiło do słownika? Jak wcześniej
    mówiłeś na takie urządzenie? Biurowy przyrząd stołokulotoczny?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2016-12-01 17:16:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Język się rozwija

    - produkcja dopasowań ubraniowych (krawiectwo)
    - produkcja czystości ubraniowej (pranie)
    - produkcja pogrzebów (grzebalnictwo)
    - produkcja przewozów (transport)
    - produkcja sytości (karmienie)
    - produkcja fryzur (obciach)
    - produkcja rad (doradztwo)
    - produkcja łączności (spawanie)
    - produkcja znalezisk (grzebalnictwo)
    - produkcja czystości domowej (sprzątanie)
    - produkcja szczelności dachowej (dekarstwo)
    - produkcja szczelności rurowej (uszczelnianie)

    Widać wyraźnie, że wiadomy rozwój języka (czyli zastępowanie
    'usług' -- 'produktami') daje nam zysk zakresowy, gdy (przykładowo)
    zastąpimy 'archeologię' -- 'grzebalnictwem'?... ;) [chyba niekoniecznie...
    archeologią nie jest grzebanie w garderobie czy piwnicy...]

  • 24. Data: 2016-12-01 17:39:46
    Od: z <...@...pl>

    > Nie wiemy tego, kto ma tę korzyść osiągnąć. ;)
    > (wprowadzający w błąd -- czy ktoś inny, choćby
    > kochanka czy kochanek osoby wprowadzającej w błąd?)

    Ty z wielka ilością wolnego czasu :-)

    Chyba się bardzo nudzisz. Ile jest 2x2? 4 czy "w jakim sensie?" :-)

  • 25. Data: 2016-12-01 17:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >"J.F." 5840275d$0$15210$6...@n...neostrada.pl

    >I tutaj tkwi diabeł. Urzędnicy. :)
    >Przysłowiowy absurd -- marchewka w roli owocu.

    ale pomidor to owoc.
    I ogorek tez.

    J.

  • 26. Data: 2016-12-01 17:50:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 16:40, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > brutto".
    > I nie w słownikach ogólnych (chociaż w końcu pewnie i tu trafi),

    Pewnie nie trafi. Liczę że zidiocenie nie osiągnie aż takiego dna.

    > ale finansowych, np:
    > https://www.nbportal.pl/slownik/pozycje-slownika/pro
    dukt-bankowy

    Nie rozśmieszaj mnie.
    To że jakiś matoł coś napisał, nie znaczy że człowiek inteligentny
    wszystko łyknie.

    > btw. myszka komputerowa stała się dla Ciebie "urządzeniem elektronicznym
    > połączonym z komputerem" dopiero jak trafiło do słownika? Jak wcześniej
    > mówiłeś na takie urządzenie? Biurowy przyrząd stołokulotoczny?

    Żeby było jasne: czymś innym jest nadanie nazwy nowemu przedmiotowi a
    czymś innym nazwanie czegoś o ugruntowanej nazwie, innym ogólnie znanym
    mianem.
    Czy jeśli ktoś nagle na chleb zacznie mówić piwo, to też od razu na
    śniadanie będzie się zajadał piwem?
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 27. Data: 2016-12-01 18:33:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 58405252$0$657$6...@n...neostrada.pl

    > Ty z wielka ilością wolnego czasu :-)

    IMO u mnie jest czas równie szybki co u Ciebie -- relatywistyka
    ma niewielki wpływ nawet wtedy, gdy mieszkamy na różnych wysokościach.

    > Chyba się bardzo nudzisz.

    Po czym to poznałeś? Aktualizuję tę stronę:

    http://danutac.biz.pl/
    http://danutac.net.pl/

    co jest strasznie nudne -- na szczęście nie lękam się... ;)

    > Ile jest 2x2? 4 czy "w jakim sensie?" :-)

    Samochody z napędem 4x4 nie mają 16 kół. ;)

    https://www.google.pl/search?newwindow=1&q=%22Samoch
    ody+z+nap%C4%99dem+4x4%22&oq=%22Samochody+z+nap%C4%9
    9dem+4x4%22&gs_l=serp.3..0i7i30k1l5j0l2j0i30k1l2j0i8
    i30k1.11893.14139.0.15854.2.2.0.0.0.0.174.263.1j1.2.
    0....0...1c.1.64.serp..0.2.262...0i22i30k1.T_Ap2nXtU
    UQ

    Rozmawiamy o ,,mowie kolokwialnej'' (maśle maślanym -- 'kolokwium'
    pochodzi od 'rozmowy') czy o aktach prawnych przygotowanych przez
    specjalistów, których pensje sięgają zenitu? [dlaczego Zenitu?
    Praktica równie dobra...]

  • 28. Data: 2016-12-01 18:54:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Akarm" 584054d7$0$15210$6...@n...neostrada.pl

    > Żeby było jasne: czymś innym jest nadanie nazwy nowemu przedmiotowi

    Nie musi być nowy -- nadano nazwę 'tlen', choć 'oxygen' istniał od dawna. ;)

    > a czymś innym nazwanie czegoś o ugruntowanej nazwie, innym ogólnie znanym mianem.

    > Czy jeśli ktoś nagle na chleb zacznie mówić piwo, to też od razu na śniadanie
    będzie się zajadał piwem?

    czas rzeczywisty -- czas zerowy, natychmiastowość
    w międzyczasie -- tymczasem

    Jest przykładów tego ;) postępowania sporo...
    Podążanie drogą tego ;) rozumowania doprowadzi
    nas wreszcie do tego ;) typu wypowiedzi:

    ale wy nie tego, że ja tego, bo jeśli tego i tego,
    to oni nie tego, że ja tego, choć ja nie tego

    Mniej więcej ;) tak właśnie instruowała swych znajomych studentka fizyki.
    W czas ów byłem tego ;) świadkiem i nausznym, i naocznym...

    -=-

    Ponoć komunistyczny Wiatr wykazywał się dbałością o język polski...
    [IMO słusznie!!! IMO należy pielęgnować język (czy kulturę w ogóle)
    ludów podbitych -- aby uciszać sumienia?...]

  • 29. Data: 2016-12-01 19:01:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 584054a8$0$15204$6...@n...neostrada.pl

    > ale pomidor to owoc.
    > I ogorek tez.

    Wiśnia i czereśnia -- także.
    Natomiast orzech -- niekoniecznie [potrójne zaprzecze_nie?] jest owocem.
    Laskowe orzechy są owocami leszczyny.

    http://www.sadowniczy.pl/data/gfx/pictures/medium/9/
    3/53239_1.jpg
    http://www.sadowniczy.pl/product-pol-53239-Orzech-la
    skowy-Barcelonski-START-PACK.html

    Natomiast ani zjadana marchewka (korzeń) nie jest owocem, ani pietruszka...

    -=-

    Mamy też inne owoce:

    błogosławiony owoc twego żywota

  • 30. Data: 2016-12-01 19:43:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-01, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Pewnie nie trafi. Liczę że zidiocenie nie osiągnie aż takiego dna.

    Ale to nie jest zidiocenie, tylko ewolucja języka.

    dukt-bankowy

    > Nie rozśmieszaj mnie.
    > To że jakiś matoł coś napisał, nie znaczy że człowiek inteligentny
    > wszystko łyknie.

    Aha, czyli na stronie NBP swoją twórczość uprawiają matoły. :)
    Dobrze wiedzieć.

    > Czy jeśli ktoś nagle na chleb zacznie mówić piwo, to też od razu na
    > śniadanie będzie się zajadał piwem?

    Ale tu nikt nie zmienia znaczenia słowa "produkt".
    Podobnie jak istnieje wyrażenie "produkt wyobraźni", czy "produkt krajowy
    brutto", który nie ma nic wspólnego z "produktem", tak i tu, przyjęło się
    w branży finansowej używać określenia "produkt bankowy".

    Nie badałem skąd się to przyjęło, ale prawdopodobnie z faktu, że banki
    to korporacje międzynarodowe, a w innych krajach pojęcie "produktu
    bankowego" jako usług bankowych istnieje.

    http://www.expander.pl/warto-wiedziec/slownik,litera
    ,P,35,slowo.html
    https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english
    /banking-product

    i też próżno tego szukać w definicji "produktu":

    https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english
    /product

    --
    Wojciech Bańcer