  • 11. Data: 2016-12-01 11:35:21
    Temat: Re: Strażnik Przyszłości NN
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 21:35, Kris pisze:

    > Uzasadnij.

    Kompromitacją jest nieznajomość języka ojczystego.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 12. Data: 2016-12-01 12:20:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 11:35:37 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Kompromitacją jest nieznajomość języka ojczystego.
    Uzasadnij czemu nie można nazwać np lokaty produktem bankowym.
    Bo wg mnie "produkt bankowy" to każdy rodzaj usługi oferowanej klientowi przez bank.
    Jeśli uważasz inaczej to uzasadnij

  • 13. Data: 2016-12-01 14:05:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 12:20, Kris pisze:

    > Uzasadnij czemu nie można nazwać np lokaty produktem bankowym.

    Nie wydaje mi się normalnym uzasadnianie, że białe jest białe.

    > Bo wg mnie "produkt bankowy" to każdy rodzaj usługi oferowanej klientowi przez
    bank.

    Zapewne uważasz również, że są rozgrywki różnych dywizji i konferencji.

    > Jeśli uważasz inaczej to uzasadnij

    A niech tam...
    Proszę - wędka: sprawdź definicje usługi.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 14. Data: 2016-12-01 14:13:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 14:05:47 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Zapewne uważasz również, że są rozgrywki różnych dywizji i konferencji.

    Nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie czy świadomie unikasz odpowiedzi?

    > A niech tam...
    > Proszę - wędka: sprawdź definicje usługi.

    Gdzie mam sprawdzić? Wikipedia może być?

  • 15. Data: 2016-12-01 14:24:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-01 o 14:13, Kris pisze:
    > Gdzie mam sprawdzić? Wikipedia może być?

    Ja nie muszę sprawdzać. Nie byłem orłem z polskiego w technikum ale
    wątpliwości nie mam co jest usługą a co produktem.
    Tak samo jak potrafię zrozumieć to:

    "Art. 286

    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

  • 16. Data: 2016-12-01 14:36:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości
> [...]

    >konferencji.

    >A niech tam...
    >Proszę - wędka: sprawdź definicje usługi.

    Bank nie moze swiadczyc uslug, bo by musial placic VAT :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-12-01 15:38:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Akarm" 583eb26d$0$5163$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego nieuki odczuwają potrzebę epatowania swoim nieuctwem? :/

    Czyżbyś chciał/żądał epatowania czymś nieistniejącym?...

  • 18. Data: 2016-12-01 15:45:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Akarm" 583edccb$0$5143$6...@n...neostrada.pl

    > Nie zauważyłeś? Wyraźnie przytoczyłem: "tego _produktu_".

    Banki czasami ;) mylą 'produkcję' z 'usługiwaniem'.

    IMO banki są 'usługodawcami', nie 'producentami'
    a 'wynajem' (pieniędzy w wypadku banków) jest
    raczej zaliczany do 'usług', nie do 'produkcji'...

    Ale -- jak to mówią -- kto bogatemu zabroni?

  • 19. Data: 2016-12-01 16:11:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 6...@g...co

    > Kompromitacją jest nieznajomość języka ojczystego.

    : Uzasadnij czemu nie można nazwać np lokaty produktem bankowym.

    Ależ można!! Można nawet mówić o rolnictwie -- w odniesieniu do
    działalności banków. Zauważ jednak, iż taka mowa zaprowadzi nas
    na manowce tak zwane.

    : Bo wg mnie "produkt bankowy" to każdy rodzaj usługi oferowanej
    : klientowi przez bank.

    Zaliczasz banki do producentów?

    : Jeśli uważasz inaczej to uzasadnij

    Uzasadnieniem jest potrzeba zachowania czystości i spójności języka.
    Podstawową rolą języka (komputerowego czy naturalnego) jest komunikatywność.
    Jeśli nazwiesz 'usługi' -- 'produktami', po jakimś czasie 'kelnera' także
    zaliczysz do 'producentów' i okaże się, że poza produkcją nie ma niczego...
    Będziemy mieli:

    - producentów bankowych
    - producentów restauracyjnych
    - producentów właściwych...

    Efektem będzie potrzeba używania większej liczby słów do opisania świata.

    Idźmy dalej w naszych rozważaniach:

    - czyny słowne
    - czyny właściwe

    - naprawa właściwa, zwana też naprawą naprawczą
    - naprawa wymienna
    - naprawa regulacyjna

    Niby obecnie także musimy [całkować?... chyba nie...] różnicować:

    - usługi bankowe
    - usługi krawieckie
    - usługi fryzjerskie

    ale zaliczenie banków do producentów ma skutki idące znacznie dalej.

    W pewnym sensie każda fryzura jest produktem, zatem fryzjerstwo zaliczymy do
    produkcji?

    - Jestem producentem prawidłowości pralniczej.
    - Więc czym pan zajmuje się?
    - Naprawiam pralki.
    - Ja zaś jestem producentem dopasowań.
    - Co pan dopsowuje?
    - Ubrania do nosicieli.
    - Ja zaś jestem producentem zdrowia.
    - Lekarzem?
    - Nie. Laborantem. Badam krew...
    [sprawdzam ewentualną przydatność danej krwi do picia...]

    -=-

    Co z usługami geodezyjnymi, których efektem są mapy? ;)

  • 20. Data: 2016-12-01 16:32:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 584024a6$0$5159$6...@n...neostrada.pl

    > Nie byłem orłem z polskiego w technikum ale wątpliwości nie mam co jest usługą a co
    produktem.

    > Tak samo jak potrafię zrozumieć to:

    > § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,

    Nie wiemy tego, kto ma tę korzyść osiągnąć. ;)
    (wprowadzający w błąd -- czy ktoś inny, choćby
    kochanka czy kochanek osoby wprowadzającej w błąd?)

    Celem jest osiągnięcie korzyści majątkowej?
    Jednej korzyści czy kilku korzyści?
    Jednej -- wynika to z gramatyki.
    Co wówczas, gdy delikwent chce osiągnąć wiele korzyści majątkowych naraz? ;)
    (na przykład jedną korzyść chce osiąga sobie, inną -- swojej kochance?...
    co wówczas, gdy delikwent zamierza osiągnąć małą korzyść majątkową sobie,
    a swemu adwersarzowi zamierza osiągnąć wielką korzyść majątkową?)

    Nie wiemy także tego, co wówczas, gdy delikwent osiąga korzyść inną
    niż majątkową -- choćby polityczną, propagandową, informacyjną...

    > doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym

    Trzeba doprowAdzać, ale co wówczas, gdy już doprowadzImy?
    (aspekt -- niedokonany i dokonany)

> [...]
    niezdolności do należytego pojmowania
    > przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat

    Znak kończący cudzysłów -- przed kropkę. :)
    Szalona rozpiętość -- od 6 miesięcy do 8 lat...

    Jedna osoba za celowanie w batonik osiada ;) na osiem lat;
    inna -- jedynie na pół roku, choć zamierzała wzbogacić się
    niezbyt uczciwie o miliardy?...

    -=-

    IMO jak na osobę z technicznym wykształceniem -- słaby jesteś. :)

    Gdybyś równie spójnie pisał algorytmy komputerowi -- miałbyś spore problemy.