  • 41. Data: 2016-12-02 08:54:03
    Temat: Re: Strażnik Przyszłości NN
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-01, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > "Produkt wyobraźni" wydaje mi się być całkowicie prawidłowym wyrażeniem
    > - "wyobraźnia wyprodukowała", są składniki i jest produkt. Nie musi być
    > widzialny. Program komputerowy, pomysł oraz dwutlenek węgla to także
    > (mogą być) produkty.

    No dobrze. Jaką usługą jest konto? Albo kredyt?

    > PKB to także pewien rodzaj produktu, suma produkcji itp. Przynajmniej
    > częściowo, przy czym definicje PKB są i były różne.

    I każda zawierała fragment "produktów *i usług*", bo PKB nie mierzy
    tylko produkcji. I "produkt" oznacza *zupełnie coś innego* niż
    *produkt krajowy brutto*, do czego zmierzałem.

    > Natomiast "produkt bankowy" to jest nowomowa,

    Jak to z rozwojem języka bywa. A tu się przyjęła, istnieje, jest
    akceptowana w branży finansowej, a jak ktoś ma z tym problemy...
    peszek :D

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2016-12-02 09:22:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    .org...
    >No dobrze. Jaką usługą jest konto? Albo kredyt?

    No akurat bardzo dobra - w sensie pojecia uslugi.

    J.

  • 43. Data: 2016-12-02 09:24:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brum" napisał w wiadomości
    >Czy jeśli usługowo puszczę bąka to mamy do czynienia z produktem czy
    >usługą?

    O widzisz, dobre pytanie.

    Zalezy - czy klient zamowil smród, czy usluge przerobu fasolki :-)

    J.

  • 44. Data: 2016-12-02 09:59:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    .org...

    > No akurat bardzo dobra - w sensie pojecia uslugi.

    Usługa wg SJP:
    "wykonywanie pracy służącej bezpośrednio zaspokajaniu potrzeb"
    O ile "prowadzenie konta" pod to pasuje, to "konto"? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 45. Data: 2016-12-02 11:06:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 09:59:36 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Usługa wg SJP:
    > "wykonywanie pracy służącej bezpośrednio zaspokajaniu potrzeb"
    > O ile "prowadzenie konta" pod to pasuje, to "konto"? :)

    Więc "konto" ma być produktem ?
    Problem tylko w tym, że nie możesz kupić "konta", jedynie usługę "prowadzenia konta".

    Mi wpadło do głowy jeszcze jedno możliwe znaczenie tego "produktu bankowego" - ale
    raczej obrońcy tego stwierdzenia nie będą zachwyceni takim tłumaczeniem ;>
    Bo to jak z Henry'ego Forda - "możesz mieć każdy kolor, jaki chcesz, pod warunkiem,
    że chcesz czarny".
    Więc taki "produkt bankowy", w odróżnieniu od starej, szanowanej instytucji "usług
    bankowych", byłby czymś masowym i nie podlegającym negocjacji - tak, jak rzeczy z
    masowej produkcji. Przy czym oczywiście tańszym, ale nie zawsze tylko o to chodzi.
    Prezes o kontaktach z "bankowcami" (kiedyś to był synonim "móżgowca", teraz raczej
    "sprzedawcy", bo nawet nie "subiekta") mówi tak: "chcę coś od nich, opowiadam, co
    chcę, a oni na to: <<ale my nie mamy takiego produktu>>, a ja wtedy: <<a umiecie
    myśleć ?>>" - tylko że to jest taki ośli most, bo jednak nie umieją, i mimo, że to
    oni spadają z tego oślego mostu, to sprawa i tak nie jest załatwiona :(

  • 46. Data: 2016-12-02 16:49:01
    Od: z <...@...pl>

    > Problem tylko w tym, że nie możesz kupić "konta", jedynie usługę "prowadzenia
    konta".

    Znowu schodzicie na jakieś manowce :-)

    Klient dostaje na jakiś czas miejsce w którym trzyma swoje pieniądze,
    może do niego wpłacać i z niego wypłacać... Płaci albo za ich
    przechowywanie albo bank mu płaci za możliwość obracania jego pieniędzmi.
    W każdym razie nie da się tego podciągnąć pod produkt/towar.

    Przy kredycie bank wypożycza gotówkę klientowi na jakiś czas i pobiera
    za to wypożyczenie opłatę. USŁUGA jak nic.

    To jest tak proste że każdy gimnazjalista (modne słowo ;-) ) rozumie bez
    problemu

    PS. I żadne dodawanie produkt _bankowy_ nic tu nie zmienia bo to jest
    USŁUGA bankowa :-)

  • 47. Data: 2016-12-20 01:00:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A o które znaczenie Ci chodzi? Te od pasji, czyli fascynacji/zamiłowania
    > do czegoś, czy te od "dostać szewskiej pasji" czyli furiat?

    SJP PWN sprzed kilkunastu lat rozterek nie ma:

    pasjonat m IV, DB. -a, Ms. ~acie; lm M. ~aci, DB. -ów

    <<człowiek skłonny do wpadania w pasję, gwałtowny, łatwo wybuchający gniewem>>

    śrdwłc.

    Natomiast obecnie PWN ma szersze spojrzenie na to słowo:

    http://sjp.pwn.pl/slowniki/pasjonat.html

    pa.sjonat -ata, -acie; -aci, -atówSłownik języka polskiegopasjonat

    1. <<człowiek opanowany jakąś pasją, mający wielkie zamiłowanie do czegoś>>
    2. <<człowiek gwałtowny, łatwo wybuchający gniewem>>

    pasjonacki pasjonatka

    Ja też o pasjonerze słyszę po raz pierwszy, choć oczywiście takie słowo
    mogłoby istnieć, ba -- jest nawet poprawnie zbudowane, por. analogię:
    kolekcjonować -- kolekcjoner i pasjonować - pasjoner.

    Pasjonat dawniej oznaczał człowieka wpadającego w pasję, dziś częściej
    nazywa kogoś, kto MA pasję. To drugie, nowsze znaczenie wciąż niektórych
    razi, warto więc pamiętać o wyrazach synonimicznych:entuzjasta, miłosnik,
    zapaleniec, fanatyk, a w niektórych wypadkach po prostu hobbysta.

    http://sjp.pl/pasjonat

    pasjonat
    dopuszczalne w grach pasjonat

    1. człowiek mający wielkie zamiłowanie do czegoś, oddany czemuś,
    zainteresowany czymś; hobbysta, hobbista, miłośnik, entuzjasta;
    2. człowiek gwałtowny, skłonny do wpadania w pasję, łatwo wybuchający gniewem

    [tak już bywa... kiedyś ludzie produkowali to, teraz coś innego, ale pod
    tą samą nazwą handlową -- bo jednak słowo jest produktem lingwistycznym!
    każdy ekonomista wie o tym, że środki (lub wnętrzności) produkcji są dla
    gospodarki bardzo ważne, czyli istotne... ciekawi mnie, za ile można by
    sprzedać produkty polskie takie jak: produkty bankowe, produkty
    lingwistyczne i produkty wyobraźni... jaką cenę można osiągnąć
    na rynku wewnętrznym a jaką -- na zagranicznych rynkach...]

    Moją matkę (która wiele lat pracowała jako bankierka -- gdy była młodą
    dziewczyną) zapytano o to, czy ma produkty bankowe w T-Mobile. Oczywiście
    pytającemu bankowi chodziło o weryfikację. Matka uznała, że jednak bank
    nie jest producentem, lecz usługodawcą... [ale żeby ta rozmowa znalazła
    aż taki oddźwięk w necie?!...]

    Ostatecznie T-Mobile dał mojej matce kredytówkę -- wraz z talerzem
    smacznych wiśni. :) [mnie nie dał -- chyba mnie nie lubi... chlip, chlip...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.