    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Strażnik Przyszłości NN
    Date: Thu, 1 Dec 2016 16:11:47 +0100

    "Kris" 6...@g...co

    > Kompromitacją jest nieznajomość języka ojczystego.

    : Uzasadnij czemu nie można nazwać np lokaty produktem bankowym.

    Ależ można!! Można nawet mówić o rolnictwie -- w odniesieniu do
    działalności banków. Zauważ jednak, iż taka mowa zaprowadzi nas
    na manowce tak zwane.

    : Bo wg mnie "produkt bankowy" to każdy rodzaj usługi oferowanej
    : klientowi przez bank.

    Zaliczasz banki do producentów?

    : Jeśli uważasz inaczej to uzasadnij

    Uzasadnieniem jest potrzeba zachowania czystości i spójności języka.
    Podstawową rolą języka (komputerowego czy naturalnego) jest komunikatywność.
    Jeśli nazwiesz 'usługi' -- 'produktami', po jakimś czasie 'kelnera' także
    zaliczysz do 'producentów' i okaże się, że poza produkcją nie ma niczego...
    Będziemy mieli:

    - producentów bankowych
    - producentów restauracyjnych
    - producentów właściwych...

    Efektem będzie potrzeba używania większej liczby słów do opisania świata.

    Idźmy dalej w naszych rozważaniach:

    - czyny słowne
    - czyny właściwe

    - naprawa właściwa, zwana też naprawą naprawczą
    - naprawa wymienna
    - naprawa regulacyjna

    Niby obecnie także musimy [całkować?... chyba nie...] różnicować:

    - usługi bankowe
    - usługi krawieckie
    - usługi fryzjerskie

    ale zaliczenie banków do producentów ma skutki idące znacznie dalej.

    W pewnym sensie każda fryzura jest produktem, zatem fryzjerstwo zaliczymy do
    produkcji?

    - Jestem producentem prawidłowości pralniczej.
    - Więc czym pan zajmuje się?
    - Naprawiam pralki.
    - Ja zaś jestem producentem dopasowań.
    - Co pan dopsowuje?
    - Ubrania do nosicieli.
    - Ja zaś jestem producentem zdrowia.
    - Lekarzem?
    - Nie. Laborantem. Badam krew...
    [sprawdzam ewentualną przydatność danej krwi do picia...]

    -=-

    Co z usługami geodezyjnymi, których efektem są mapy? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.