  • 1. Data: 2010-09-08 21:18:46
    Temat: Sposoby logowania się .
    Od: AW <a...@w...pl>

    Witam.
    Mam do Was wielką prośbę.
    Poszukuje informacji na temat sposobów logowania się do rożnych banków.
    Oczywiście chodzi o serwis www.
    Pisze pracę na temat bezpieczeństwa transakcji i chciałbym zrobić takie
    zestawienie jak wygląda logowanie się do różnych banków.
    Mam kilka kont bankowych, ale nie we wszystkich bankach i nie wiem do
    końca jak to wygląda.
    Jeżeli możecie pomóc to będe bardzo wdzięczny.
    Mam np takie info:
    mBank - Login : 8 cyfr + dowolne hasło otwarte
    dbNet - Login 10 cyfr + hasło 6 cyfr otwarte
    Alior - Login : 8 cyfr + hasło dowolne maskowane + obrazek
    Openonline - Login 8 cyfr + hasło dowolne maskowane wirtualna klawiatura
    Polbank - Login 9 cyfr + hasło otwarte , wymuszona zmiana hasła co 3
    miesiące hasło musi się składać z min 8 znaków

    Jeżeli możecie to proszę o info jak to wygląda w innych bankach.
    Nie każde demo pokazuje faktyczny sposób logowania
    pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
    Artur

  • 2. Data: 2010-09-08 21:36:05
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i68ujj$fmm$1@news.task.gda.pl>, AW napisał(a):

> [...]
    > Polbank - Login 9 cyfr + hasło otwarte , wymuszona zmiana hasła co 3
    > miesiące hasło musi się składać z min 8 znaków

    Millennium dla indywidualnych - millekod (login - 8 cyfr) + hasło +
    wefyfikacja 2 (czy 3?) znaków z numeru DO/PESEL.
    Millennium dla firm - millekod (8 cyfr) + login (ustalony własnoręcznie)
    + hasło + certyfikat (z certyfikatu wycofano się około 1.5 tygodnia temu).
    ING - login (6 liter + 4 cyfry) + wybrane znaki z hasła (dł. hasła
    od 10 do 32 znaków).

    Openonline - nie zgodzę się - 8 cyfr login + hasło pełne

    Jacek

  • 3. Data: 2010-09-08 21:40:59
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-09-08 23:36, Jacek Kalinski pisze:

    > Openonline - nie zgodzę się - 8 cyfr login + hasło pełne

    Dzięki za info.
    Jak to jest że ja mam maskowane w Openie?

  • 4. Data: 2010-09-08 21:50:27
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    >
    > Jeżeli możecie to proszę o info jak to wygląda w innych bankach.
    > Nie każde demo pokazuje faktyczny sposób logowania

    VWbank - login: 7 cyfr; hasło: hasło & wskazanie tokena
    PKOBP - jak mBank

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2010-09-09 05:15:27
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-08 23:40, AW pisze:

    > Dzięki za info.
    > Jak to jest że ja mam maskowane w Openie?

    Chyba zależy z jakich produktów korzystasz i od kiedy.
    Mnie wymusili długie i maskowane odkąd dali mi KISa.
    Zbiegło się to jakoś z ich przeflancowywaniem na serwis openonline. Przy
    tej okazji też coś pozmieniali.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-09-09 06:01:29
    Od: Krzysztof Jamróz <S...@Z...pl>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 23:18:46 +0200, AW napisał(a):

> [...]
    > końca jak to wygląda.
    > Jeżeli możecie pomóc to będe bardzo wdzięczny.

    Pekao SA: numer klienta (7 cyfr) + hasło maskowane (8-16 znaków), wirtualna
    klawiatura na login i hasło
    Getin Bank: login (8 cyfr) + hasło otwarte, 8-50 znaków, w tym mała litera
    i cyfra, powiadomienie SMS po udanym i nieudanym logowaniu

    --
    Krzysztof Jamróz

  • 7. Data: 2010-09-09 06:19:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> writes:

    > Millennium dla indywidualnych - millekod (login - 8 cyfr) + hasło +
    millekod + hasło (8 cyfr!, to samo hasło do logowania przez telefon) + 2 znaki z
    DO/PESEL/Paszport

    > Openonline - nie zgodzę się - 8 cyfr login + hasło pełne

    To zależy, jeśli nie zmieniałeś hasła do lokat lub kis to masz pełne,
    wpp. masz chyba maskowane.

    Nordea - login (10 cyfr) + ( hasło ze zdrapki (4 cyfry) lub token)
    Citi - login (własnoręczny) + hasło - (Mam wrażenie, że login jest
    trzymany w ciasteczku w przeglądarce)
    Toyota - login (8 cyfr) + (hasło + wskazanie tokena w jednym polu)
    Eurobank - login (9 cyfr) + hasło + (opcjonalnie) wskazanie tokena gsm lub
    sprzętowego
    Inteligo - login 8 cyfr + hasło

    Należy nadmienić, że w aliorze, bzbwk, na 1. ekranie podaje się login, a
    dopiero na następnym hasło.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 8. Data: 2010-09-09 06:25:44
    Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pXl> napisał w wiadomości
    > VWbank - login: 7 cyfr; hasło: hasło & wskazanie tokena
    > PKOBP - jak mBank

    Toyota bank - login 8 cyfr; hasło & wskazanie tokena

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 9. Data: 2010-09-09 06:48:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 08 Sep 2010 23:18:46 +0200, AW <a...@w...pl>
    wrote:

    >Jeżeli możecie to proszę o info jak to wygląda w innych bankach.

    Lukas bez tokena: identyfikator literowo-cyfrowy, hasło 8 znaków
    (literowo cyfrowe)
    Lukas z tokenem: identyfikator literowo-cyfrowy, hasło 8 znaków
    (literowo cyfrowe)+6 cyfr z tokena
    Eurobank z tokenem: identyfikator (9 cyfr), hasło (literowo-cyfrowe),
    6 cyfr z tokena
    Polbank: identyfikator (9 cyfr), hasło (literowo-cyfrowe)

  • 10. Data: 2010-09-09 07:27:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 23:18:46 +0200, AW napisał(a):

    Eurobank:
    *Login* 9 cyfr

    *Hasło*
    "Hasło powinno mieć 8 do 30 znaków i składać się z liter i cyfr (bez
    polskich liter). System rozróżnia wielkość liter!"
    Jeżeli masz token (sprzętowy albo GSM) to też podajesz z niego kod.

    BZWBK:

    *Login* 8 cyfr

    *Hasło*
    "Twoje hasło (PIN) musi:
    1. mieć od 8 do 12 znaków,
    2. zawierać wyłącznie cyfry, małe i duże litery (bez polskich znaków!),
    znaki specjalne `'!@#$%^&*()_+-=[]{},;:.?/

    Twoje hasło (PIN) nie może:
    1. zawierać ani samych liter, ani samych cyfr,
    2. mieć trzech identycznych znaków obok siebie,
    3. być identyczne z poprzednim,
    4. zawierać numeru NIK, NIK pisanego wspak lub części NIK."

    Mam wrażenie, że na większości stron polskich banków powinieneś znaleźć
    tego typu informacje.

    --
    xbartx