  • 1. Data: 2010-09-08 21:54:30
    Temat: Turcja - jak zaopatrzyć się w tureckie złotówki...
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    ...na drobne wydatki - napiwki, toaletę (chyba tam też są ?),
    drobne pamiątki u ulicznych sprzedawców, miejsce na plaży
    (powiedzmy w Kapadocji), rikszę/taksówkę lub inną komunikację
    miejską itp. :-)

    Mam euroski i złotówki, więc mogę wymienić - tutaj w kantorze (ale
    w kantorach nie maja lir), albo w banku (którym?). Mogę też wziąć
    je (tylko euroski) ze sobą i płacić na miejscu (ale tam
    przeliczniki w sklepach będą gorsze niż na karcie polbankowej -
    choć to pewnie można jeszcze znieść), a drobne kwoty to już
    całkiem się nie opłaci.

    Mogę też wypłacić z bankomatu po wylądowaniu na lotnisku, ale z
    jakiej karty ?
    Może być: debetowa - VWbank, mBank; kredytowa: KIS, Polbank, BZWBK.

    No i ile potrzebuję wypłacić (żeby nie trzeba było wypłaty
    powtarzać) na pobyt nieco ponad 2 tygodnie?

    Aha, to pilne - jutro pakuję kufry :-)
    witrak()

  • 2. Data: 2010-09-09 06:03:07
    Temat: Re: Turcja - jak zaopatrzyć się w tureckie złotówki...
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-09-08 23:54, witrak() pisze:
> [...]
    >
    > No i ile potrzebuję wypłacić (żeby nie trzeba było wypłaty
    > powtarzać) na pobyt nieco ponad 2 tygodnie?

    W PL lir się chyba nie opłaca kupować - bierz USD/EUR i kartę.
    USD/EUR wypłącisz także w każdym ichnim bankomacie - może karta Polbanku
    będzie najlepsza :-)

    Liry albo z bankomatu, albo z kantoru (jest ich na pęczki).
    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 3. Data: 2010-09-09 06:17:21
    Od: "combek" <k...@o...eu>

    zawsze jestem zdania że najlepiej płacić walutą kraju w którym się przebywa bo z
    tymi przelicznikami /na targu w hotelach itp/ to różnie bywa.Byłem 2 lata temy
    bez żadnego problemu chodziła debetówka Visa elektron.W bankomatach można wybrać
    euro,dolary i liry tureckie. W praktyce okazało się że przelicznik bankowy był
    dla mnie korzystny /eurobank/ Na 2 tygodnie w tym objazdówka wybrałęm 400 lira i
    płaciłem wszędzie gdzie się dało lirą a to co zostało poszło na lotnisku w
    wolnocłowym a euro wróciło do domciu.Warto mieć drobne dolce /1-2 dolarówki/ są
    mile widziane jako napiwek w hotelu,stołówce itp. W restauracjach, sklepach
    hotelach ceny często są podane w euro,dolarach i lirach. Turaja to piękny kraj
    ludzie życzliwi życzę miłego wypoczynku i targuj się z nimi twardo można dużo
    zyskać.

  • 4. Data: 2010-09-09 11:19:47
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Wrz, 23:54, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Aha, to pilne - jutro pakuję kufry :-)
    > witrak()

    Tylko bankomaty na miejscu :)
    Uzywaj karty, ktora jest najtansza (w sensie np bank nie pobiera
    oplaty za wyplate z bankmatu za granica itd).

    Ja ostatnio wrocilem z Turcji - w rejonach turystycznych bankomatow
    pelno (wyplacaja liry, EUR i USD). Z karta dbnetu nie bylo zadnego
    problemu. Minimalnie mozna wyplacic 10-20 lir (zalezy od bankomatu).
    Ogolnie bankomaty bardzo fajne :) Czesc z nich nawet z ekranem
    dotykowym (nie spotkalem takich w PL) :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2010-09-09 12:59:07
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 04:19:47 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

    > Czesc z nich nawet z ekranem
    > dotykowym (nie spotkalem takich w PL) :)

    Część Eurobankowych taka jest.
    --
    Kojer