  • 1. Data: 2010-09-08 16:55:13
    Temat: sposob naliczania odsetek na kk
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    bry wieczor

    chcialbym prosic o uswiadomienie w kwestii poruszonej w temacie, a konkretna
    sytuacja jest taka:
    - 1 dnia cyklu (zalozmy 1 lipca) robie transakcje na 100 pln
    - splata przypada 24 dnia kolejnego cyklu (czyli 24 sierpnia)
    - w dniu splaty przelewam 50 pln, ktore w tym samym dniu sa ksiegowane i
    obnizaja zadluzenie
    - w ostatnim dniu kolejnego cyklu (czyli 31 sierpnia) sa naliczane odsetki
    i tutaj pewne zdziwienie, spowodowane niedokladnym przestudiowaniem toip lub
    innych regulaminow
    otoz odsetki nie sa naliczane od faktycznego zadluzenia (czyli 50 pln), ale
    od calego zadluzenia w calym cyklu (lipcowym), od dnia powstania zadluzenia
    w zwiazku z tym, zamiast zaplacic odsetki od 50 pln za okres od 24 sierpnia
    do dnia pelnej splaty, place odsetki od 100 pln, od 1 lipca
    czy takie naliczanie jest powszechne ?

    z uszanowaniem
    zeppo

  • 2. Data: 2010-09-08 18:12:40
    Temat: Re: sposob naliczania odsetek na kk
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-09-08 18:55, brum pisze:
> [...]
    > w zwiazku z tym, zamiast zaplacic odsetki od 50 pln za okres od 24 sierpnia
    > do dnia pelnej splaty, place odsetki od 100 pln, od 1 lipca

    Powszechne, w każdym razie nie znam takiego który by liczył inaczej.

  • 3. Data: 2010-09-08 19:37:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    brum pisze:

> [...]
    > w zwiazku z tym, zamiast zaplacic odsetki od 50 pln za okres od 24 sierpnia
    > do dnia pelnej splaty, place odsetki od 100 pln, od 1 lipca

    Powszechne i poprawne.

    Popatrz na to tak: W dniu 1 lipca pożyczyłeś 100zł, w dniu 24 sierpnia
    oddałeś 50zł - czyli przez 54 dni miałeś zaciągnięty kredyt w wysokości
    100zł. Bankowi należą się więc odsetki od 100zł za 54 dni. Nie ma w tym
    nic dziwnego - mam nadzieję, że jest to w miarę oczywiste?
    Dalej: od dnia 25 sierpnia Twoje zadłużenie wynosi 50zł(*), więc
    bankowi należą się odsetki od 50zł od tego dnia do dnia spłaty. To chyba
    też jasne?

    Teraz najważniejsze: Karta kredytowa działa tak, że bank daje Ci ekstra
    "promocję": Jeśli (i tylko jeśli!) spłacisz całe zadłużenie karty w
    oznaczonym terminie, to bank wspaniałomyślnie zrezygnuje z naliczania
    odsetek w ostatnim cyklu (i tylko ostatnim cyklu). Nie oznacza to, że
    bankowi się one nie należą. Była pożyczka = należą się odsetki. Bank po
    prostu z nich rezygnuje, gdy spełnisz ten warunek. Jak go nie spełnisz,
    to... wiesz co.

    Wniosek stąd łatwy: jeśli zawsze wpłacasz *wszystko* w terminie, to
    dzięki karcie kredytowej masz darmowy kredyt. A jeśli nie... to nie
    masz. :-)

    (*) Tak naprawdę, to oczywiście jest to 50zł + naliczone odsetki, co
    należy uwzględnić w dokładnych wyliczeniach. Tu podaję jedynie ogólną
    koncepcję.

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-09-08 20:12:34
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    W dniu 2010-09-08 18:55, brum pisze:

    > czy takie naliczanie jest powszechne ?

    Na tym polega roznica pomiedzy KK a limitem debetowym w koncie.
    I dlatego oplaca sie zadluzyc w limicie debetowym, zeby splacic KK w
    100%, bo tamze odsetki (i to mniejsze) bedziemy splacac od dnia
    zadluzenia w koncie a nie od dnia zakupu (jak na posiadanej KK) i tylko
    od kwoty pobranej z limitu, brakujacej do pelnej splaty KK a nie od
    wszystkich operacji.

  • 5. Data: 2010-09-09 06:04:12
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    dziekuje Wam za odpowiedzi, dobrego dnia zycze

  • 6. Data: 2010-09-09 17:53:15
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 2010-09-08 21:37, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Powszechne i poprawne.

    I to "od zawsze".
    Acha, odsetki od wypłat gotówki są naliczane nawet jeśli to spłacisz
    następnego dnia, niekoniecznie dopiero na koniec cyklu. Plus opłata
    stała typu 1% czy jak sobie bank wymyślił.

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2010-09-09 22:30:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" i68omc$39h$...@i...gazeta.pl

    > odsetek w ostatnim cyklu (i tylko ostatnim cyklu). Nie oznacza to, że bankowi się
    one nie należą. Była pożyczka = należą się
    > odsetki. Bank po

    Oznacza. Nawet powiem Ci, gdzie zapisano, że bankowi nie należą się te odsetki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-09-09 22:38:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "brum" i68f5h$jdj$...@n...onet.pl

> [...]
    > w zwiazku z tym, zamiast zaplacic odsetki od 50 pln za okres od 24 sierpnia do dnia
    pelnej splaty, place odsetki od 100 pln, od 1

    Tak, ale ponoć PeKaO miało (może i ma teraz) inaczej -- tylko od tego,
    co nie zostało spłacone. Takie pogłoski chadzały (na tej grupie także)
    ale ja tego ani nie potwierdzam, ani temu nie zaprzeczam.

    W Lukas powiedziono mi, że tylko do niespłaconej części i mimo mego
    nalegania na weryfikację tej rewelacji, przekonywano mnie, że tylko
    od niespłaconej części. Podobnie było w jakimś sklepie obsługiwanym
    przez Lukasa.

    ZTCwiem -- wszędzie jest od całości, choć niektórzy twierdzą,
    że jeśli zabraknie grosza, to uznają spłatę w całości.

    --
    450-600 to (60-80)% . . .
    749 .
    VV Ventolin u . .
    . 739 . 26 .
    ^ . . lipiec 25 . .01 . . .12 .
    20 729 . . . 02 .
    . . . . . . . 26 . . . g 03040506 .09 . 14 .
    19 724 .25 27 04 06
    P . VVVV VV .19 . . . . r02VV . 13
    . 21 709 . . 05
    E07 101112 17 20 VV . 2728 31 . 08 16VV
    700 VV
    F 08 . 16 VV23 29 m sierpień 1011 15 VV
    690 2324 2829 .01 07
    .-09 13 18 22 24 u
    1718 680 22 30 wrze
    l '.O_' 21 30 c VV
    670 31 sień
    / o.`., 1415 h 07
    660 VV
    m.;\|/.. ......... ........ .....
    ..................y................,,,,,,....;;;;..,
    ,;;..,,.654...,,..,,..,,..,,..,,..,,03..,,,,..

  • 9. Data: 2010-09-10 05:35:24
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Oznacza. Nawet powiem Ci, gdzie zapisano, że bankowi nie należą się te
    > odsetki. :)

    Przestają się należeć dopiero po spełnieniu pewnych bardzo konkretnych
    warunków.

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2010-09-10 09:26:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" i6cg2s$f3m$...@i...gazeta.pl

    one nie należą. Była pożyczka = należą się
    >>> odsetki. Bank po

    > Przestają się należeć dopiero po spełnieniu pewnych bardzo konkretnych warunków.

    Jednego warunku -- spłacenia pewnej części zadłużenia (pokazanej
    w wyciągu) w terminie. To żadna łaska ze strony banku -- taka
    jest umowa dobrowolnie zawarta pomiędzy bankiem i klientem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'