  • 31. Data: 2015-04-18 01:10:31
    Temat: Re: Sposób na pieniądze
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" mgrnhs$nas$...@m...internetia.pl

    > Nie mam części wątku...więc odpowiem inaczej.

    Z cyklu -- ,,Nie wiem, ale jednak wypowiem się.''? ;)

    > http://pl.wiktionary.org/wiki/chrome
    > http://odmiana.net/odmiana-przez-przypadki-rzeczowni
    ka-chrom

    > Droga Eneuela Leszka Ciszewska lubi gender :]
    > Kombinując po swojemu w...gender zmieniła płeć temu zacnemu
    > metalowi :) Gdyby Leszka próbowała w live zmienić płeć metalowi,
    > pewnie metal by ją skopał :)

    > Czyli:

    > "Natomiast teraz Chroma (ona) chce pozbyć się Silverlight."

    > Całkiem logiczne zdanie tyle że pozbawione logiki
    > przez Emanuela, który zmienia sobie płeć :)

    Chroma
    przeglądarka

    Jak widzisz -- w obu wypadkach mamy rodzaj żeński.

    -=-

    Problemem jest brak odmiany słowa 'Silverlight'.
    W uszach Wam dzwoni (mam tu kilku pseudoadwersarzy,
    dlatego piszę 'wam'), ale nie wiecie, w których... ;)
    (parafraza do dzwonienia dochodzącego z kościelnych dzwonnic)

    Nie odmieniłem słowa 'Silverlight', bo nie umiałem, a nie
    umiałem, bo to zlepek dwóch słów, na dodatek niepolskich,
    dlatego należałoby się zastanowić nad odmianą, która zależy
    nie od liter na końcu badanego słowa, ale od: znaczenia słów,
    etymologii, funkcji słów w zlepku itd...

    Co oznacza 'Silverlight'? Srebro i światło? Księżyc? ;)
    A może to lekki, jak w papierosach light?...
    Nie wiem, więc nie odmieniam...

    Nie miałem czasu na zastanawianie się nad odmianą, więc nie
    odmieniłem. Początkowo napisałem SL, ale uznałem to za zbyt
    tajemnicze, dlatego napisałem całe słowo, swego rodzaju
    imię własne, niemal neologizm.

    -=-

    To jest 'ta przeglądarka' i nie ja zmieniam jej płeć, ale mój
    pseudoadwersarz -- bo IMO nawet na miano mego adwersarza nie
    zasłużył. :) To nie ja zmieniłem płeć przeglądarce, nazywając
    ją chromem. Ja nazywam ją 'Chromą', czasami 'Chromą i ułomną',
    aby zadrwić z mego prześladowcy, nieżyjącego już księdza
    Henryka Samula. :) (czy pamięci świętej, czy przeklętej -- Bóg raczy wiedzieć)

    Na moją korzyść przemawia także użycie wielkich liter.
    Skoro piszę Chroma wielką literą -- piszę o przeglądarce,
    którą tak nazywam, nie zaś o jakimś chromie, czyli na przykład o metalu.

    Twój link (i zawarta pod nim odmiana słowa 'chrom') także potwierdza moją wersję.

    Gdyby 'Silverlight' był podmiotem a usuwanym/niechcianym
    czymś był metal 'chrom' -- nie można by było napisać
    o pozbywaniu się 'chroma', ale pozbywaniu się 'chromu'.

    Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    Pozbywalibyśmy się Chroma, na przykład wtedy, gdyby to był jakiś
    facet o imieniu Chrom. Ale rozmawiamy nie chromie metalowym, nie
    o jakimś facecie o imieniu Chrom, lecz o przeglądarce Chrome,
    którą ja nazywam określeniem 'Chroma', aby kpić z Samula.

    -=-

    Innymi słowy -- raczej niewiele przemawia za uznaniem,
    iż w wiadomym zdaniu słowo 'Silverlight' jest podmiotem.
    (niewiele, czy wręcz -- nic)

    -=-

    Tutaj (na grupach) każdy zastanowi się nad tym, czy oby ;) naprawdę
    można było uznać, że słowo 'Silverlight' to podmiot'; w sądzie rację
    ma sąd, choćby taki, jak ten, kto uznał, że 'Silverlight' jest
    podmiotem w wiadomym zdaniu. :)

    -=-

    Tobie zaś polecam zapoznanie się z treścią wątku, abyś nie
    rozprawiał o kolorach, będąc niewidomym. Nie zmieniłem płci
    przeglądarce -- Chroma to u mnie rodzaj żeński.

    Chroma pozbywa się tego, co nazwane zostało słowem 'Silverlight'.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2015-04-18 03:02:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > "Natomiast teraz Chroma (ona) chce pozbyć się Silverlight."

    > Całkiem logiczne zdanie tyle że pozbawione logiki przez Emanuela, który zmienia

    Tak przy okazji, skoro znów tu jestem. ;)
    Poprawnie należy zapisać raczej tak:

    ,,Natomiast teraz Chroma (ona) chce pozbyć się Silverlight".

    Nie o znak cudzysłowu mi chodzi, ale o kropkę na końcu.

    I aby było jasne (choć chyba już jest) właśnie to miałem na
    myśli -- ona (Chroma) pozbywa się czegoś, co zowie się Silverlight.

    -=-

    Być może właśnie z tego powodu DTusk rozpoczął wojnę przeciwko
    Chromej i ułomnej? :) IMO po prostu DTusk zabiera temu, komu
    może zabrać, czyli temu, kto ma. Tak rządził w RP, tak rządzi w UE.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2015-04-18 08:56:00
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

> [...]
    >
    > I aby było jasne (choć chyba już jest) właśnie to miałem na
    > myśli -- ona (Chroma) pozbywa się czegoś, co zowie się Silverlight.

    Nono, Interneta Explorera (ona) Firefoxa (ona) Safara (ona)
    Maxtona...itd. pozbywają się Silverlighty :) Leszka Eneuela Ciszewska
    też jest fajnie :)

    Niemniej, jak już eksperymentujesz z odmianami to więcej przewidywań
    radzę bo czasem mogą ci wyjść głupizny :)
    --
    LordBluzg(R)

  • 34. Data: 2015-04-18 15:57:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" mgt0if$2t8$...@m...internetia.pl

> [...]

    > Niemniej, jak już eksperymentujesz z odmianami to więcej
    > przewidywań radzę bo czasem mogą ci wyjść głupizny :)

    Komorowski wciągnął się w pyskówkę z plebsem, ale ja mam inne plany. :)

    0. Wg Ciebie to 'ten Chrome'? I 'tego Chroma'?
    1. Nie ja eksperymentowałem. Ja właśnie nie odmieniłem
    słowa 'Silverlight', co zapoczątkowało ten spór.

    --
    ponawóz wto śro czw pią sob nie pon wtnawoz śro czw pią so WielkanoC wt środnaw czw
    pią sob nie pon wto śro czwarteknawoz pią sob

  • 35. Data: 2015-04-18 17:55:27
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-18 o 15:57, Eneuela Leszeka Ciszewska pisze:

    > "LordBluzgR" mgt0if$2t8$...@m...internetia.pl

    > Komorowski wciągnął się w pyskówkę z plebsem, ale ja mam inne plany. :)

    No to przestań spierać się sam ze sobą :)

    > 0. Wg Ciebie to 'ten Chrome'? I 'tego Chroma'?
    > 1. Nie ja eksperymentowałem. Ja właśnie nie odmieniłem
    > słowa 'Silverlight', co zapoczątkowało ten spór.

    Zmieniłeś rodzaj 'męski' na żeński i spolszczyłeś angielskie słowo
    'Chrome'. Trzeba było być konsekwentnym i odmienić "Silveright" :)

    Widać dla Ciebie powinno się nadawać nazwy typu: Mercedes, Inez, Agnes
    itp, wtedy albo wyjdzie Ci kuriozum albo nie będziesz kombinował.
    Fajnie by brzmiało:
    "Jedzie karetka Mercedesa" :D...no bo musisz być konsekwentny.

    --
    LordBluzg(R)

  • 36. Data: 2015-04-18 19:03:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" mgu05b$fr2$...@m...internetia.pl

    > No to przestań spierać się sam ze sobą :)

    Wcześniej musiałbym zacząć. Ponadto spieranie
    się nie jest tożsame z pyskowaniem czy pyskówką.

    > Zmieniłeś rodzaj 'męski' na żeński

    Gdzie dostrzegasz tę zmianę? :)

    > i spolszczyłeś angielskie słowo 'Chrome'.

    Gdzie dostrzegasz to spolszczenie? :)

    > Trzeba było być konsekwentnym i odmienić "Silveright" :)

    Na 'Silvaright'?

    Aby było jasne, to nie (jak napisałeś) 'Silveright', ale 'Silverlight'.

    http://www.microsoft.com/silverlight/

    Jedyna moja przemiana to 'e' na 'a'. ('Chrome' --> 'Chroma')
    Ty usunąłeś 'l'. ('Silverlight' --> 'Silveright')

    'Silverlight'
    'Silveright'

    > Widać dla Ciebie powinno się nadawać nazwy typu: Mercedes, Inez, Agnes

    Widać? IMO

    Ty widzisz,

    nie zaś

    widać w ogóle.

    Konsekwentnie musiałbym chyba zmienić te imiona na:

    Marcadas, Inaz, Agnas

    choć i co do tego mam wątpliwości. :)

    > itp, wtedy albo wyjdzie Ci kuriozum albo nie będziesz kombinował.

    Zważ, że moją jedyną kombinatoryką była zamiana 'e' w 'a'.

    Z 'Chrome' uczyniłem 'Chroma'.
    Reszty dokonała wyobraźnia moich pseudoawersarzy, którzy
    uznali, że słowo 'Silverlight' jest podmiotem a nazwa
    przeglądarki w mianowniku to 'Chrom'.

    > Fajnie by brzmiało:
    > "Jedzie karetka Mercedesa" :D...no bo musisz być konsekwentny.

    Konsekwentnie to chyba musiałbym zamienić 'e' (ale być może
    tylko końcowe, albo ostatnie) w 'a' i pozostawić nazwy
    w mianownikach. Czyli może jakoś tak:

    Jedzie karetka Marcadas.

    albo może jakoś tak:

    Jedzie karetka Mercedas.

    -=-

    Na wszelki wypadek przypomnę:

    Zmieniłem 'Chrome' w 'Chroma' i obie nazwy własne
    ('Chrome' oraz 'Silverlight') pozostawiłem w mianowniku.

    Moi pseudoadwersarze zapewne myśleli (o ile w ogóle myśleli) tak:

    'Silverlight' to mianownik (kto/co)
    'Chroma' to dopełniacz (kogo/czego) od 'Chrom'

    i uznali, że podmiotem w moim zdaniu jest 'Silverlight'.

    Jak sam zauważyłeś, słowo 'chrom' odmienia się nieco inaczej.
    Gdyby moi pseudoadwersarze myśleli poprawnie, zauważyliby,
    że nie napisałem 'chromu' czy 'Chromu', lecz -- 'Chroma',
    co udaremniłoby myślenie, iż w moim zdaniu podmiotem jest
    'Silverlight'. Gdyby dodatkowo śledzili wątek, żauważyliby,
    że w innym poście tego wątku (tuż przed ozpoczęciem tego
    głupawego sporu) napisałem:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mgof6k$83e$...@n...news.atman.pl

    > Kiedyś zauważyłem, że Chroma jakoś natrętnie kieruje do Binga. :)

    i zrozumieliby, że u mnie 'Chroma' to mianownik.

    Warto chyba zauważyć, że w jednym poście (od którego zaczyna
    się spór o podmiot) mamy dwa zdania ze słowem 'Chroma':

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mgosi1$nhf$...@n...news.atman.pl

    > "masti" mgorrc$u3l$...@d...me

    > Ze szczególnym naciskiem na słowo 'chyba' -- nie używam (i nie używałem) FF.

    <http://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2
    014/11/20/firefox-is-changing-its-default-search-eng
    ine-to-yahoo-which-is-powered-by-bing/>

    > Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    > http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,17758
    027,Polskie_serwisy_VOD_zablokowane_w_najnowszym_Chr
    ome_.html

    Innymi słowy wg moich pseudoadwersarzy raz 'Chroma' jest
    mianownikiem, a raz dopełniaczem; raz jest podmiotem,
    a raz dopełnieniem.

    (A) Kiedyś zauważyłem, że Chroma jakoś natrętnie kieruje do Binga. :)
    (B) Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    Jasną jest rzeczą, że odmiana 'Bing' ('Binga') pomogła w poprawnym rozpoznaniu
    zdania (A), jednak po tym rozpoznaniu już raczej wiadomo, że 'Chroma' to u mnie
    mianownik, nie dopełniacz, dlatego w zdaniu (B) raczej należało także uznać, że
    wg mnie podmiotem jest 'Chroma', nie zaś 'Silverlight'.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2015-04-18 23:02:43
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    No wyciąłem :) bo nadal nie odpowiedziałeś poprawnie. Poniżej przykłady
    na Twoją bzdurowatość:

    ,,Natomiast teraz Explorera chce pozbyć się Silverlight".
    ,,Natomiast teraz Firefoxa chce pozbyć się Silverlight".
    ,,Natomiast teraz Maxthona chce pozbyć się Silverlight".
    ,,Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight".

    Gdybyś nie kombinował z nazwą Google Chrome to problem by nie istniał.
    Ponieważ lubisz zniekształcać nazwy (np: flash/flaszka) to później
    wychodzą bzdury :)

    Łapiesz swoją bzdurę jaśniej?
    --
    LordBluzg(R)

  • 38. Data: 2015-04-19 03:07:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" mgui6l$e3c$...@m...internetia.pl

    > No wyciąłem :) bo nadal nie odpowiedziałeś poprawnie.

    Mógłbyś przypomnieć pytanie?

> [...]

    > ,,Natomiast teraz Maxthona chce pozbyć się Silverlight".
    > ,,Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight".

    Nie widzę związku. :) Do dwóch pierwszych słów ('Explorer'
    i 'Firefox') dodajesz na końcu 'a', natomiast do słowa
    'Chrome' nie dodajesz 'a', lecz zmieniasz końcowe 'e' w 'a'.
    (ja też zmieniam, ale nie dodaję, czyli związku raczej nie ma)

    Trzeciego słowa nie znam, więc nie wypowiem się.

    Istotnie -- dodanie 'a' na końcu może (nie musi, co ukazuje
    odmiana słowa 'chrom') sugerować utworzenie dopełniacza, ale
    dlaczego zmiana końcowego 'e' w 'a' ma sugerować takie utworzenie?

    > Gdybyś nie kombinował z nazwą Google Chrome to problem by nie istniał.

    W innych zdaniach (mimo identycznego kombinowania) nie zaistniał problem.

    > Ponieważ lubisz zniekształcać nazwy (np: flash/flaszka) to później wychodzą bzdury
    :)

    Także nie widzę powiązań z problemem podmiotu w wiadomym zdaniu.

    > Łapiesz swoją bzdurę jaśniej?

    Łapię Twoje łapanie czegokolwiek. :)

    Wg Ciebie nazywam przeglądarkę Googlastą mianem 'Chrom'?
    I odmieniam tę nazwę tak, iż w dopełniaczu jest 'Chroma'?
    Słowo 'flaszka' znalazłeś, choć w tym wątku nie ma słowa 'flaszka',
    ale nie znalazłeś nazwy 'Chroma' w mianowniku, choć była w tym wątku?

    Nie widzę uzasadnienia myślenia:

    'Silverlight' to podmiot
    'Chroma' to dopełnienie

    gdyż:

    () w innym moim zdaniu (niejako poprzednim) słowo
    'Chroma' występuje jako podmiot i oznacza przeglądarkę
    () ponadto 'Chroma' nie jest dopełniaczem ani do
    mianownika 'Chrom', ani do mianownika 'Chrome'
    () i na dodatek nigdzie (poza ewentualnymi moimi błędami)
    nie nazywam tej przeglądarki mianem/nazwą 'Chrom'.

    -=-

    IMO i Ty, i moi inni pseudoadwersarze (z osobnikiem masti na czele tuż
    za osobnikiem Tom N) nie wiesz, jak odmieniać rzeczowniki. :) Gdybyś
    wiedział, nie dziwiłby Cię ani 'Silverlight' w mianowniku, ani nie
    uznałbyś, iż 'Chroma' to dopełniacz do 'Chrome'. :)

    Wprawdzie zauważyłeś, że dopełniaczem do słowa 'chrom' nie jest
    'chroma', jednak niczego ciekawego to nie wnosi na moją niekorzyść.

    Swego czasu pewien hrabia z polszczyzny dokonał odmiany słowa 'Korteria',
    czy jakoś podobnie. Chciał w ten sposób pochwalić się znajomością łaciny.
    Problem w tym, że nie miał pojęcia o tym słowie, gdyż nie tylko nie ma
    tego słowa w łacinie, ale (w pewnym sensie) nie ma tego słowa nigdzie,
    gdyż słowo to ('Korteria') jest moim neologizmem i chyba nawet ja (czyli
    twórca tego słowa) nie opracowałem takiej odmiany nawet w języku polskim.

    Hrabia posłużył się prymitywnym kalkowaniem opartym o podobieństwo pisowni,
    zapominając najwyraźniej o tym, że w odmianie ważne jest poznanie i budowy
    (morfologii) słowa (wydzielenie morfemów czy prefiksów i/lub sufiksów),
    i znaczenia, i etymologii, i lokalnych zwyczajów...

    -=-

    Reasumując:

    (a) słowo 'Chroma' nijak nie jest dopełniaczem do mianownika 'Chrome'

    (b) w innym moim zdaniu 'Chroma' jest podmiotem
    (jakoś to nie dziwi tych, którzy za chwilę widzą
    w słowie 'Chroma' dopełniacz i dopełnienie w zdaniu)

    (c) słowo 'Silverlight' nie jest łatwe w odmienianiu polskim,
    gdyż to zlepek niepolskich słów niemożliwy do racjonalnego
    przetłumaczenia na jakikolwiek język, zatem użycie mianownika
    nie musi dziwić i nie musi sugerować, iż słowo to w zdaniu
    pełni rolę podmiotu, skoro jest użyte w podstawowej formie
    (czyli w mianowniku);

    podstawową formę zachowamy także w wypadku trudnych nazwisk;
    łatwe nazwiska odmieniamy wg zasady przykładowo takiej:

    http://sjp.pwn.pl/zasady/;629611

    Ogólne zalecenie dotyczące odmiany nazwisk polskich i obcych jest
    następujące: jeśli tylko jest możliwe przyporządkowanie nazwiska
    jakiemuś wzorcowi odmiany, należy je odmieniać. Wybór odpowiedniego
    wzorca odmiany zależy głównie od:

    1) płci właściciela,
    2) jego narodowości,
    3) zakończenia nazwiska (może chodzić albo o zakończenie
    fonetycznej formy nazwiska, albo o zakończenie tematu).

    mniej ogólnie mamy choćby tutaj -- oto jedna z wielu stron WWW

    http://www.nazwiska.pawlowice.pl/

    pomagających w odmienianiu nazwisk;

    słowo 'Silverlight' przed odmienieniem należałoby najpierw stosownie
    zbadać, na co ja nie miałem czasu -- jest to nazwa własna (coś na kształt
    nazwiska czy imienia) powstała ze zlepienia dwóch niepolskich (akurat
    angielskich -- to łatwo zgadnąć) słów dająca coś, co (przepraszam) nie
    ma żadnego sensu (chyba przypomina światło Księżyca, jednak trudno mi
    zgadnąć, jaki ma związek z funkcją pełnioną przez produkt o tej nazwie)

    (d) raczej rzadko stosuję szyk aż tak swobodny, aby orzeczenie
    kleić do dopełnienia, zamiast do podmiotu; takie starania
    nazywamy (pogardliwie lub niepogardliwie) ,,poezją''

    rzecz jasna może być tak, że dopełnienie umieszczę bliżej dopełnienia
    niż podmiotu -- licząc literami, jako że (na przykład) podmiot może
    być jakoś przyozdobiony jakimiś przydawkami (przykład: 'drogą jechała
    zielona furgonetka') które raczej lubię (lubię -- jeszcze nie stosuję
    tutaj twardych zasad) stawiać po stosownej stronie podmiotu, aby ukazać,
    jaką przydawkę mam na myśli:

    Biała galeria -- galeria w kolorze białym
    galeria Biała -- galeria o nazwie Biała

    aby rozjaśnić, odsyłam tutaj do Wikipedii:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przydawka

    Przydawka charakteryzująca a klasyfikująca

    karlik większy -- (przydawka klasyfikująca) jest nazwą gatunkową
    i nic nie mówi o wielkości danego osobnika względem innego (nawet
    najmniejszy osobnik tego gatunku jest karlikiem większym)

    większy karlik - (przydawka charakteryzująca) opisuje fakt, że jeden
    osobnik jest większy od drugiego, ale nic nie mówi o przynależności
    gatunkowej (być może chodzi o karlika malutkiego lub drobnego)

    innym powodem rzekomego oddalenia może być zaprzeczenie przed orzeczeniem:

    Zuzia nie idzie do szkoły.

    IMO 3 początkowe punkty (a, b, c) mówią wystarczająco dużo o problemie
    ,,odwrotności''.
    Punkt ostatni (d) dodaję jako urozmaicenie? ;) Niekoniecznie. Zdrowe zdanie raczej
    ma kształt taki:

    podmiot orzeczenie dopełnienie

    Zuzia idzie do szkoły.

    nie zaś taki:

    Do szkoły idzie Zuzia.

    a już na pewno nie tak:

    Szkoły do idzie Zuzia.

    IMO szyk:

    Natomiast teraz Zuzzany chce pozbyć się Radosław.

    jest mniej naturany niż szyk:

    Natomiast teraz Zuzzana chce pozbyć się Radosława.

    zwłaszcza wtedy, gdy chwilę wcześniej pisałem:

    Kiedyś zauważyłem, że Zuzanna jakoś natrętnie kieruje do Karola.

    a cały wątek traktuje o firmie Google -- związanej z ,,Zuzanną''.

    I jeszcze raz -- IMO 3 pierwsze punkty są dostatecznym wyjaśnieniem.

    Tu koniec reasumacji. ;)

    -=-

    IMO spór raczej z rodziny:

    'misie lubią dzieci' <-- gdzie tu jest podmiot?

    -=-

    I gdzie jest pytanie, na które nie dostałeś odpowiedzi?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'