    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Sposób na pieniądze
    Date: Sat, 18 Apr 2015 01:10:31 +0200
    <mgob88$9pf$1@mx1.internetia.pl> <s...@p...org>
    <mgof6k$83e$3@node2.news.atman.pl> <mgorrc$u3l$1@dont-email.me>
    <mgosi1$nhf$2@node2.news.atman.pl> <mgov22$bsm$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150416.invalid>
    <mgpjkq$3cr$3@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150417.invalid>
    <mgr4t6$2ds$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150417.invalid>
    <mgrk5r$j6e$1@node2.news.atman.pl> <mgrnhs$nas$1@mx1.internetia.pl>

    "LordBluzgR" mgrnhs$nas$...@m...internetia.pl

    > Nie mam części wątku...więc odpowiem inaczej.

    Z cyklu -- ,,Nie wiem, ale jednak wypowiem się.''? ;)

    > http://pl.wiktionary.org/wiki/chrome
    > http://odmiana.net/odmiana-przez-przypadki-rzeczowni
    ka-chrom

    > Droga Eneuela Leszka Ciszewska lubi gender :]
    > Kombinując po swojemu w...gender zmieniła płeć temu zacnemu
    > metalowi :) Gdyby Leszka próbowała w live zmienić płeć metalowi,
    > pewnie metal by ją skopał :)

    > Czyli:

    > "Natomiast teraz Chroma (ona) chce pozbyć się Silverlight."

    > Całkiem logiczne zdanie tyle że pozbawione logiki
    > przez Emanuela, który zmienia sobie płeć :)

    Chroma
    przeglądarka

    Jak widzisz -- w obu wypadkach mamy rodzaj żeński.

    -=-

    Problemem jest brak odmiany słowa 'Silverlight'.
    W uszach Wam dzwoni (mam tu kilku pseudoadwersarzy,
    dlatego piszę 'wam'), ale nie wiecie, w których... ;)
    (parafraza do dzwonienia dochodzącego z kościelnych dzwonnic)

    Nie odmieniłem słowa 'Silverlight', bo nie umiałem, a nie
    umiałem, bo to zlepek dwóch słów, na dodatek niepolskich,
    dlatego należałoby się zastanowić nad odmianą, która zależy
    nie od liter na końcu badanego słowa, ale od: znaczenia słów,
    etymologii, funkcji słów w zlepku itd...

    Co oznacza 'Silverlight'? Srebro i światło? Księżyc? ;)
    A może to lekki, jak w papierosach light?...
    Nie wiem, więc nie odmieniam...

    Nie miałem czasu na zastanawianie się nad odmianą, więc nie
    odmieniłem. Początkowo napisałem SL, ale uznałem to za zbyt
    tajemnicze, dlatego napisałem całe słowo, swego rodzaju
    imię własne, niemal neologizm.

    -=-

    To jest 'ta przeglądarka' i nie ja zmieniam jej płeć, ale mój
    pseudoadwersarz -- bo IMO nawet na miano mego adwersarza nie
    zasłużył. :) To nie ja zmieniłem płeć przeglądarce, nazywając
    ją chromem. Ja nazywam ją 'Chromą', czasami 'Chromą i ułomną',
    aby zadrwić z mego prześladowcy, nieżyjącego już księdza
    Henryka Samula. :) (czy pamięci świętej, czy przeklętej -- Bóg raczy wiedzieć)

    Na moją korzyść przemawia także użycie wielkich liter.
    Skoro piszę Chroma wielką literą -- piszę o przeglądarce,
    którą tak nazywam, nie zaś o jakimś chromie, czyli na przykład o metalu.

    Twój link (i zawarta pod nim odmiana słowa 'chrom') także potwierdza moją wersję.

    Gdyby 'Silverlight' był podmiotem a usuwanym/niechcianym
    czymś był metal 'chrom' -- nie można by było napisać
    o pozbywaniu się 'chroma', ale pozbywaniu się 'chromu'.

    Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    Pozbywalibyśmy się Chroma, na przykład wtedy, gdyby to był jakiś
    facet o imieniu Chrom. Ale rozmawiamy nie chromie metalowym, nie
    o jakimś facecie o imieniu Chrom, lecz o przeglądarce Chrome,
    którą ja nazywam określeniem 'Chroma', aby kpić z Samula.

    -=-

    Innymi słowy -- raczej niewiele przemawia za uznaniem,
    iż w wiadomym zdaniu słowo 'Silverlight' jest podmiotem.
    (niewiele, czy wręcz -- nic)

    -=-

    Tutaj (na grupach) każdy zastanowi się nad tym, czy oby ;) naprawdę
    można było uznać, że słowo 'Silverlight' to podmiot'; w sądzie rację
    ma sąd, choćby taki, jak ten, kto uznał, że 'Silverlight' jest
    podmiotem w wiadomym zdaniu. :)

    -=-

    Tobie zaś polecam zapoznanie się z treścią wątku, abyś nie
    rozprawiał o kolorach, będąc niewidomym. Nie zmieniłem płci
    przeglądarce -- Chroma to u mnie rodzaj żeński.

    Chroma pozbywa się tego, co nazwane zostało słowem 'Silverlight'.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'