    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Sposób na pieniądze
    Date: Sat, 18 Apr 2015 19:03:08 +0200
    <mgob88$9pf$1@mx1.internetia.pl> <s...@p...org>
    <mgof6k$83e$3@node2.news.atman.pl> <mgorrc$u3l$1@dont-email.me>
    <mgosi1$nhf$2@node2.news.atman.pl> <mgov22$bsm$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150416.invalid>
    <mgpjkq$3cr$3@node1.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150417.invalid>
    <mgr4t6$2ds$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150417.invalid>
    <mgrk5r$j6e$1@node2.news.atman.pl> <mgrnhs$nas$1@mx1.internetia.pl>
    <mgsaer$9tj$1@node2.news.atman.pl> <mgt0if$2t8$1@mx1.internetia.pl>
    <mgtnro$fak$1@node1.news.atman.pl> <mgu05b$fr2$1@mx1.internetia.pl>

    "LordBluzgR" mgu05b$fr2$...@m...internetia.pl

    > No to przestań spierać się sam ze sobą :)

    Wcześniej musiałbym zacząć. Ponadto spieranie
    się nie jest tożsame z pyskowaniem czy pyskówką.

    > Zmieniłeś rodzaj 'męski' na żeński

    Gdzie dostrzegasz tę zmianę? :)

    > i spolszczyłeś angielskie słowo 'Chrome'.

    Gdzie dostrzegasz to spolszczenie? :)

    > Trzeba było być konsekwentnym i odmienić "Silveright" :)

    Na 'Silvaright'?

    Aby było jasne, to nie (jak napisałeś) 'Silveright', ale 'Silverlight'.

    http://www.microsoft.com/silverlight/

    Jedyna moja przemiana to 'e' na 'a'. ('Chrome' --> 'Chroma')
    Ty usunąłeś 'l'. ('Silverlight' --> 'Silveright')

    'Silverlight'
    'Silveright'

    > Widać dla Ciebie powinno się nadawać nazwy typu: Mercedes, Inez, Agnes

    Widać? IMO

    Ty widzisz,

    nie zaś

    widać w ogóle.

    Konsekwentnie musiałbym chyba zmienić te imiona na:

    Marcadas, Inaz, Agnas

    choć i co do tego mam wątpliwości. :)

    > itp, wtedy albo wyjdzie Ci kuriozum albo nie będziesz kombinował.

    Zważ, że moją jedyną kombinatoryką była zamiana 'e' w 'a'.

    Z 'Chrome' uczyniłem 'Chroma'.
    Reszty dokonała wyobraźnia moich pseudoawersarzy, którzy
    uznali, że słowo 'Silverlight' jest podmiotem a nazwa
    przeglądarki w mianowniku to 'Chrom'.

    > Fajnie by brzmiało:
    > "Jedzie karetka Mercedesa" :D...no bo musisz być konsekwentny.

    Konsekwentnie to chyba musiałbym zamienić 'e' (ale być może
    tylko końcowe, albo ostatnie) w 'a' i pozostawić nazwy
    w mianownikach. Czyli może jakoś tak:

    Jedzie karetka Marcadas.

    albo może jakoś tak:

    Jedzie karetka Mercedas.

    -=-

    Na wszelki wypadek przypomnę:

    Zmieniłem 'Chrome' w 'Chroma' i obie nazwy własne
    ('Chrome' oraz 'Silverlight') pozostawiłem w mianowniku.

    Moi pseudoadwersarze zapewne myśleli (o ile w ogóle myśleli) tak:

    'Silverlight' to mianownik (kto/co)
    'Chroma' to dopełniacz (kogo/czego) od 'Chrom'

    i uznali, że podmiotem w moim zdaniu jest 'Silverlight'.

    Jak sam zauważyłeś, słowo 'chrom' odmienia się nieco inaczej.
    Gdyby moi pseudoadwersarze myśleli poprawnie, zauważyliby,
    że nie napisałem 'chromu' czy 'Chromu', lecz -- 'Chroma',
    co udaremniłoby myślenie, iż w moim zdaniu podmiotem jest
    'Silverlight'. Gdyby dodatkowo śledzili wątek, żauważyliby,
    że w innym poście tego wątku (tuż przed ozpoczęciem tego
    głupawego sporu) napisałem:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mgof6k$83e$...@n...news.atman.pl

    > Kiedyś zauważyłem, że Chroma jakoś natrętnie kieruje do Binga. :)

    i zrozumieliby, że u mnie 'Chroma' to mianownik.

    Warto chyba zauważyć, że w jednym poście (od którego zaczyna
    się spór o podmiot) mamy dwa zdania ze słowem 'Chroma':

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mgosi1$nhf$...@n...news.atman.pl

    > "masti" mgorrc$u3l$...@d...me

    > Ze szczególnym naciskiem na słowo 'chyba' -- nie używam (i nie używałem) FF.

    <http://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2
    014/11/20/firefox-is-changing-its-default-search-eng
    ine-to-yahoo-which-is-powered-by-bing/>

    > Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    > http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,17758
    027,Polskie_serwisy_VOD_zablokowane_w_najnowszym_Chr
    ome_.html

    Innymi słowy wg moich pseudoadwersarzy raz 'Chroma' jest
    mianownikiem, a raz dopełniaczem; raz jest podmiotem,
    a raz dopełnieniem.

    (A) Kiedyś zauważyłem, że Chroma jakoś natrętnie kieruje do Binga. :)
    (B) Natomiast teraz Chroma chce pozbyć się Silverlight. :)

    Jasną jest rzeczą, że odmiana 'Bing' ('Binga') pomogła w poprawnym rozpoznaniu
    zdania (A), jednak po tym rozpoznaniu już raczej wiadomo, że 'Chroma' to u mnie
    mianownik, nie dopełniacz, dlatego w zdaniu (B) raczej należało także uznać, że
    wg mnie podmiotem jest 'Chroma', nie zaś 'Silverlight'.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'