  • 1. Data: 2003-05-06 21:06:26
    Temat: Spłata kredytu w EURO - czy możliwa - POMOCY ???
    Od: "Tomek" <tomek(no_spam)@poczta.polhost.pl>

    Pilnie proszę o pomoc

    Mam zamiar złożyć wniosek o kredyt mieszkaniowy.
    Moje najważniejsze pytanie brzmi:
    - czy istnieje możliwość spłaty (kredytu zaciągnietego w EURO) w czystej
    walucie Euro - a nie w złotówkach, które na Euro będą przeliczane.

    Wyjątkowo interesuje mnie ta sprawa ponieważ prowadząc działalność
    gospodarczą otrzymuję zagraniczne przelewy w Euro i chciałbym wykorzystać
    to.

    Nieoficjalnie informowano mnie że jest to nie możliwe gdyż za kredyt
    pobierany w Euro muszę płacić w złotówkach.

    Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i wie jak to rozwiązać.
    Może ktoś zna bank który pozwoli mi na spłatę kredytu (w Euro) bezpośrednio
    z mojego konta walutowego (ROR).

    Bardzo proszę o wszelkie rady i opinie.
    Dziękuję
    Tomek
    t...@p...polhost.pl

  • 2. Data: 2003-05-06 22:58:22
    Temat: Re: Spłata kredytu w EURO - czy możliwa - POMOCY ???
    Od: "Grzegorz Sosnowski" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <tomek(no_spam)@poczta.polhost.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i wie jak to rozwiązać.
    > Może ktoś zna bank który pozwoli mi na spłatę kredytu (w Euro)

    jeżeli dobrze pamiętam, to jedynym prawnym środkiem płatniczym w Polsce jest
    jeszcze Złoty (przynajmniej do momentu wejścia do UE).
    Nigdy się nie spotkałem z możliwością regulowania jakichkolwiek zobowiązań
    (a kredyt takim jest) w walucie obcej.

    PS. może kredyt w CHF ???

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-07 02:31:53
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i wie jak to rozwiązać.
    > Może ktoś zna bank który pozwoli mi na spłatę kredytu (w Euro) bezpośrednio

    a więc krótko. Jeśli zarabiasz e EURO, załóż konto osobiste w EuRO, daj
    bankowi zlecenie spłaty kredytu i będzie on spłacany w EURO /ale niestety
    kwota EURO w momencie spłaty przeliczna musi być na zł - vide prawo dewizowe/.
    Ty jednak zarabiając w EURO i wydając w EURO - jesteś górą, tj. ponad tym.
    Ważne jedynie aby na tym koncie osobistym nie przychodziły wpłaty - "za
    fakturę x". Temat jest długi i trudny. Służę radę np. po co kredyt w EURO
    czy nie lepiej w zł?
    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-05-07 06:51:56
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Tomek" <tomek(no_spam)@poczta.polhost.pl> wrote in message
> [...]
    > - czy istnieje możliwość spłaty (kredytu zaciągnietego w EURO) w czystej
    > walucie Euro - a nie w złotówkach, które na Euro będą przeliczane.

    spytaj w PKO BP

    jakiś czas temu informowano mnie, że kredyt w walucie może być spłacany przy
    pomocy zlecenia stałego z rachunku walutowego

    problem może jednak polegać na tym, że kredyt mimo, że będzie spłacany w
    walucie to będzie podwójnie przeliczany - najpierw z EUR na PLN, a następnie
    z PLN na EUR - i to po różnych kursach
    ale spytaj w dziale kredytów w PKO

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-05-07 08:12:43
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Tomek <tomek(no_spam)@poczta.polhost.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją i wie jak to rozwiązać.
    > Może ktoś zna bank który pozwoli mi na spłatę kredytu (w Euro) bezpośrednio

    Jest coś takiego chyba możliwe w Hypovereinsbank (kredyt walutowy bez opcji w
    PLN), ale przy tytule płatności w walucie.
    Polecam http://hvb.hypermobile.pl/

    Pozdrawiam
    Kicek

  • 6. Data: 2003-05-07 12:12:04
    Od: "Tomek" <tomek(no_spam)@poczta.polhost.pl>

    Użytkownik <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    opcji w
    > PLN), ale przy tytule płatności w walucie.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Już wiem nie ma problemu mogę spłacać kredyt bezpośrednio w Euro - z
    walutowego konta (ROR) -
    Będzie to ustawione automatycznie (auto-spłata) wiec nie powinno być żadnego
    problemu.

    Nurtuje mnie jednak pytanie czy nie brać może w złotówkach.
    Z jednej strony jeśli chodzi o Euro - nie tracę na sprzedaży euro do banku,
    zachowuję niższe oprocentowanie
    a dodatkowo omija mnie problem stabilności złotówki.
    Jeśli natomiast pomyśleć o kredycie w złotówkach to jeśli przestanę
    otrzymywać wpływy w Euro zanim wejdziemy do strefy Euro i będę musiał
    przewalutowywać nespłacony kredyt na złotówki a jak ostatnio słyszę przed
    wejściem do strefy Euro Euro ma kosztować 7 - 8 zł to mam bardzo poważne
    obawy.

    Poradzccie co robić

    Pozdfrawiam
    Tomek

  • 7. Data: 2003-05-07 12:19:13
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A kto ci nagadal o tym ze przed wejsciem do strefy EURO euro bedzie
    kosztowac 7-8 PLN?
    Tyle to bedzie jak nie wejdziemy do Unii ale wtedy tez nie wejdziemy do
    strefy EURO.

  • 8. Data: 2003-05-07 19:00:16
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Grzegorz Sosnowski wrote:

> [...]
    > jeszcze Złoty (przynajmniej do momentu wejścia do UE).
    > Nigdy się nie spotkałem z możliwością regulowania jakichkolwiek zobowiązań

    Mój osobisty Szef spłaca kredyt hipoteczny w Fortisie wpłacając żywe
    dolary do kasy banku.

    pzdr

    Tomek

  • 9. Data: 2003-05-08 09:33:24
    Od: m...@p...pl (McMac)

> [...]
    >jeszcze Złoty (przynajmniej do momentu wejścia do UE).
    >Nigdy się nie spotkałem z możliwością regulowania jakichkolwiek zobowiązań

    To malo wiesz.

    W PKO BP kredyt walutowy splacasz jak najbardziej w walucie. Masz do wyboru:
    * "kupic walute" od banku po jego kursie (wplacajac lub przelewajac odpowiednia
    ilosc zlotowek),
    * zrobic przelew w walucie (lub skorzystac z autosplaty z twojego konta
    walutowego),
    * podreptac do banku i wplacic walute w kasie (rozwiazanie najkorzystniejsze
    finansowo, gdyz kurs kantoru jest zawsze nizszy niz banku).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------

  • 10. Data: 2003-05-08 09:33:26
    Od: m...@p...pl (McMac)

> [...]
    >walucie to będzie podwójnie przeliczany - najpierw z EUR na PLN, a następnie

    W PKO nie bedzie przeliczany.