    From: s...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Spłata kredytu w EURO - czy możliwa - POMOCY ???
    Date: 7 May 2003 04:31:53 +0200

    > Pilnie proszę o pomoc
    >
    > Mam zamiar złożyć wniosek o kredyt mieszkaniowy.
    > Moje najważniejsze pytanie brzmi:
    > - czy istnieje możliwość spłaty (kredytu zaciągnietego w EURO) w czystej
    > walucie Euro - a nie w złotówkach, które na Euro będą przeliczane.
    >
    > Wyjątkowo interesuje mnie ta sprawa ponieważ prowadząc działalność
    > gospodarczą otrzymuję zagraniczne przelewy w Euro i chciałbym wykorzystać
    > to.
    >
    > Nieoficjalnie informowano mnie że jest to nie możliwe gdyż za kredyt
    > pobierany w Euro muszę płacić w złotówkach.

> [...]
    a więc krótko. Jeśli zarabiasz e EURO, załóż konto osobiste w EuRO, daj
    bankowi zlecenie spłaty kredytu i będzie on spłacany w EURO /ale niestety
    kwota EURO w momencie spłaty przeliczna musi być na zł - vide prawo dewizowe/.
    Ty jednak zarabiając w EURO i wydając w EURO - jesteś górą, tj. ponad tym.
    Ważne jedynie aby na tym koncie osobistym nie przychodziły wpłaty - "za
    fakturę x". Temat jest długi i trudny. Służę radę np. po co kredyt w EURO
    czy nie lepiej w zł?
    pozdrawiam.