  • 11. Data: 2003-05-08 10:10:21
    Temat: Re: Spłata kredytu w EURO - czy możliwa - POMOCY ???
    Od: t...@p...onet.pl

    > W PKO BP kredyt walutowy splacasz jak najbardziej w walucie. Masz do wyboru:
    > * "kupic walute" od banku po jego kursie (wplacajac lub przelewajac
    odpowiednia
    > ilosc zlotowek),
    > * zrobic przelew w walucie (lub skorzystac z autosplaty z twojego konta
    > walutowego),
    > * podreptac do banku i wplacic walute w kasie (rozwiazanie najkorzystniejsze
    > finansowo, gdyz kurs kantoru jest zawsze nizszy niz banku).

    Czy opcja 3 jest najbardziej korzystna to nie wiem. Zauważ, że w opcji 1
    kupujesz od banku po kursie sprzedaży DEWIZ a nie pieniądza. Ten kurs moze być
    porównywalny lub nawet mniejszy niz kurs w kantorze zakupu "żywej" waluty.
    Tensor1.

    PS. Czy jesteś pewny, że PKOBP w przypadku np. raty w wysokości 100 Euro
    zadawala się wpłaconym w kasie 100 Euro. Jeżeli tak to chwała im za to, bo w
    innych bankach tak zrobic nie można (np. w KB). Jeżeli wpłacasz w kasie EURO to
    trzeba wpłaciż x > 100 EURO, gdzie

    x = 100 * kurs_sprzedaży_dewiz/kurs_kupna_pieniądza.

  • 12. Data: 2003-05-08 13:36:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Grzegorz Sosnowski" <g...@p...onet.pl> writes:

    > jeżeli dobrze pamiętam, to jedynym prawnym środkiem płatniczym w Polsce jest
    > jeszcze Złoty (przynajmniej do momentu wejścia do UE).
    > Nigdy się nie spotkałem z możliwością regulowania jakichkolwiek zobowiązań
    > (a kredyt takim jest) w walucie obcej.

    To nie ma nic do rzeczy, to dziala w druga strone (gdyby bank chcial euro,
    a klient chcial placic zlotowkami).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 13. Data: 2003-05-09 07:52:58
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 8 May 2003 12:10:21 +0200, t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >porównywalny lub nawet mniejszy niz kurs w kantorze zakupu "żywej" waluty.

    Ale ja wiem. W PKO kurs DEWIZ i tak jest wyzszy niz sredni kantorowy.
    (taka rade zreszta dala mi pracownica, u ktorej bralem kredyt; sam bym na to nie
    wpadl :)))

    >PS. Czy jesteś pewny, że PKOBP w przypadku np. raty w wysokości 100 Euro
    >zadawala się wpłaconym w kasie 100 Euro. Jeżeli tak to chwała im za to, (...)

    Jestem pewien (przynajmniej co do CHF), bo tak robie. I zgadza sie: chwala im za
    to!

    Zreszta: na comiesiecznym zawiadomieniu, ktore jest "podstawa" do zaplaty,
    widnieje np:

    "Ogolem do zaplaty: 238.06 CHF
    Prosimy o wplacenie podanej kwoty do dnia 2003/05/01 poprzez wplate gotowkowa
    lub polecenie przelewu."

    Jesli byloby tak ja sie obawiasz (z tym przeliczaniem), to za cholere nie
    wiedzialbym ile wplacic ;)
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 14. Data: 2003-05-09 11:35:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    m...@p...pl (McMac) writes:

    > Ale ja wiem. W PKO kurs DEWIZ i tak jest wyzszy niz sredni kantorowy.

    A swoja droga, to glupota: wlasciciel kantoru ryzykuje, ze utna mu glowe,
    ze nie zauwazy podrobek, itd. itd. Bank niczego nie ryzykuje, operacja jest
    bezgotowkowa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator