  • 11. Data: 2014-09-09 11:56:36
    Temat: Re: Skończyło się dobre w BS-ach
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-08, W <w...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ale na uja mam mieć hiper-wodotryskowy UI przeładowany idiotycznym JS (tak,
    > javascript jest wybitnie idiotycznym potworkiem =,= zwłąszcza jak trzeba w
    > nim coś spłodzić) skro praktycznie to samo można zrobić w super prostym i
    > lekkim UI które nie zamula i7 z 16G pamięci?

    Nie można. Właśnie o to chodzi że nie można.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2014-09-09 22:59:39
    Od: W <w...@w...pl>

    Wojciech Bancer wystukał, co następuje:

    > Nie można. Właśnie o to chodzi że nie można.

    *czego* nie można i *dlaczego*, ale tak rzeczowo...

  • 13. Data: 2014-09-10 00:29:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-09, W <w...@w...pl> wrote:
    > Wojciech Bancer wystukał, co następuje:

    > *czego* nie można i *dlaczego*, ale tak rzeczowo...

    Choćby dynamicznego filtrowania listy wyników w miarę wpisywania dodatkowych treści.
    Choćby ładowania małych fragmentów strony, zamiast całej strony za każdym requestem.
    Dynamiczna pomoc. Formularze w których "na pierwszy rzut oka" widoczne są jedynie
    wymagane, obowiązkowe pola, a pozostałe (opcjonalne) są ukryte i nie przeszkadzają.
    itp. itd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2014-09-10 11:02:09
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > jedynie
    > wymagane, obowiązkowe pola, a pozostałe (opcjonalne) są ukryte i nie

    Dlaczego jest tak źle, skoro jest tak dobrze? :)

    Zważ, że tu piszą konkretne, "znane" osoby (dla wielu da się
    sprawdzić historię postów na kilka lat wstecz) - oraz, że firmy
    płacą agencjom PR za pochlebne komentarze. Jeśli zatem
    w innych rejonach internetu zaobserwowałeś masowy entuzjazm
    dla nowych interfejsów, weź pod uwagę, że może on nie być
    do końca bezinteresowny :)

    Mnie nowe interfejsy banków irytują z dwóch powodów,
    o których tutaj w kółko się pisze: zamulanie + mniej treści
    na ekranie, zajętym przez "bajery". Weź Inteligo: po ostatnim
    odświeżeniu interfejsu jest w zasadzie to, co było wcześniej,
    tylko o 30% gorsze (mniej widać).

  • 15. Data: 2014-09-10 21:40:20
    Od: W <w...@w...pl>

    Wojciech Bancer wystukał, co następuje:

    > Choćby dynamicznego filtrowania listy wyników w miarę wpisywania
    > dodatkowych treści.

    Noo... bajer - bo zamiast wpisać sobie frazę do wyszukiwania i dostać
    zwrotnie stronę przeglądarka będzie mi dynamicznie podawała, to nic że na
    nic mi to niepotrzebne...

    > Choćby ładowania małych fragmentów strony, zamiast
    > całej strony za każdym requestem.

    No tak, bo jeżeli całą strona jest grubą krową to faktycznie lepiej
    pociagnąć suta zamiast przepychać ją przez drzwi... to nic, że przed
    ulepszeniami była maciupką, żwawą kozicą...

    > Dynamiczna pomoc.

    Co rozumiesz przez ww? pomoc kontekstowa?

    > Formularze w
    > których "na pierwszy rzut oka" widoczne są jedynie wymagane,
    > obowiązkowe pola, a pozostałe (opcjonalne) są ukryte i nie
    > przeszkadzają. itp. itd.

    To akurat wku* najbardziej, bo na przykłąd w formularzu przelew raczej
    wszystkie są wymagane, a w innych formularzach arbitralność doboru
    'opcjonalnych' powoduje, że człowiek musi wiecej klikać i czekać zamiast
    mieć wszystko na raz podane...

    No ale teraz ludzie fapują jak im skacze i mruga po ekranie ładnie się
    animując...

    Swoja szosą, skoro UI i jego fikuśność jest dla Ciebie taka istotna to co Ty
    robisz w usenecie?

  • 16. Data: 2014-09-11 00:35:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-10, W <w...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Noo... bajer - bo zamiast wpisać sobie frazę do wyszukiwania i dostać
    > zwrotnie stronę przeglądarka będzie mi dynamicznie podawała, to nic że na
    > nic mi to niepotrzebne...

    Wszystko można sprowadzić do bajeru.
    Prawdziwy hardkorowiec wysyła bity zwierając przewody językiem, c'nie?

    > No tak, bo jeżeli całą strona jest grubą krową to faktycznie lepiej
    > pociagnąć suta zamiast przepychać ją przez drzwi... to nic, że przed
    > ulepszeniami była maciupką, żwawą kozicą...

    TTST.

> [...]
    > wszystkie są wymagane, a w innych formularzach arbitralność doboru
    > 'opcjonalnych' powoduje, że człowiek musi wiecej klikać i czekać zamiast

    No w przelewie adres nie jest wymagany.

    > No ale teraz ludzie fapują jak im skacze i mruga po ekranie ładnie się
    > animując...

    A malkontenci malkontencą bez sprawdzania co i jak działa.

    > Swoja szosą, skoro UI i jego fikuśność jest dla Ciebie taka istotna to co Ty
    > robisz w usenecie?

    Dyskutuję. I umiem docenić dobre UI, a nie "nie bo, nie, bo użyte jest to i to".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2014-09-11 10:21:09
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-09-10, W <w...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wszystko można sprowadzić do bajeru.
    > Prawdziwy hardkorowiec wysyła bity zwierając przewody językiem, c'nie?

    Mi się akurat ten feature też nie podoba, bo nie lubię jak mi strona
    zmienia kontent w momencie jak coś wpisuję w formularzu. Ale to jest
    właśnie kwestia gustu i dlatego bank powinien udostępniać API w określonej
    wersji wspierane określoną ilość czasu do którego każdy sobie dorobi taki
    interfejs jaki mu odpowiada.

  • 18. Data: 2014-09-11 11:25:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

    > Mi się akurat ten feature też nie podoba, bo nie lubię jak mi strona
    > zmienia kontent w momencie jak coś wpisuję w formularzu.

    Ale jest to usprawnienie pozwalające przyspieszyć pracę.

    > Ale to jest właśnie kwestia gustu

    Nie. Nie jest. Kwestią gustu to jest co najwyżej kolor na
    tymże.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2014-09-11 11:50:58
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

> [...]

    > Ale jest to usprawnienie pozwalające przyspieszyć pracę.

    > Nie. Nie jest. Kwestią gustu to jest co najwyżej kolor na

    Usprawnienie to jest wtedy kiedy użytkownik oczekuje zmian rezultatów
    wpisywania w trakcie wpisywania,. Jak tego nie oczekuje a obraz na ekranie
    mu skacze i nie może się skupić na wypełnianiu formularza to to jest żadne
    usprawnienie tylko utrudnienie.

  • 20. Data: 2014-09-11 12:08:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-11, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > mu skacze i nie może się skupić na wypełnianiu formularza to to jest żadne

    Grzecznie proszę nie robić z użytkowników idiotów z IQ na poziomie doniczki
    i podzielnością uwagi rzędu systemu DOS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl