  • 1. Data: 2014-09-07 22:22:36
    Temat: Czym się różni konto bankowe osobiste od firmowego?
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Ktoś potrafi wyjaśnić różnicę?
    Poza tym, że zwykle obowiązują różne TOIP i do założenia konta firmowego
    trzeba podać jakieś dodatkowe informacje typu np. regon czy dowód jego
    nadania. Ale jak już te dwa konta zostaną założone to jaka między nimi
    jest różnica?

  • 2. Data: 2014-09-07 22:39:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-09-07 22:22, Rafal Jankowski wrote:
> [...]
    > trzeba podać jakieś dodatkowe informacje typu np. regon czy dowód jego
    > nadania. Ale jak już te dwa konta zostaną założone to jaka między nimi

    ZTCP (jak jeszcze rachunki firmowe były oprocentowane) *nie* naliczali
    ryczałtowego podatku od odsetek.

    Poza tym przy egzekucji z rachunku firmowego nie ma kwoty wolnej od zajęcia.

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-09-08 01:42:43
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Piotrek wrote:

    > ZTCP (jak jeszcze rachunki firmowe były oprocentowane) *nie* naliczali
    > ryczałtowego podatku od odsetek.
    >
    > Poza tym przy egzekucji z rachunku firmowego nie ma kwoty wolnej od zajęcia.

    No dobra, a jeśli tak to czy US, czy inny organ rejestrujący działalność
    gospodarczą jest w stanie stwierdzić, czy konto które podałem jest
    faktycznie firmowe czy osobiste? A jeśli jest to w jaki sposób? A jeśli
    nie jest to czy jest jakikolwiek sens do działalności gospodarczej
    zakładać konto firmowe, które zwykle jest prowadzone na nieco gorszych
    warunkach niż osobiste?

  • 4. Data: 2014-09-08 07:49:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-08 01:42, Rafal Jankowski pisze:

    > No dobra, a jeśli tak to czy US, czy inny organ rejestrujący działalność
    > gospodarczą jest w stanie stwierdzić, czy konto które podałem jest
    > faktycznie firmowe czy osobiste?

    Sam z siebie (bez np. rozpytania banku) raczej nie.

    > A jeśli jest to w jaki sposób? A jeśli
    > nie jest to czy jest jakikolwiek sens do działalności gospodarczej
    > zakładać konto firmowe, które zwykle jest prowadzone na nieco gorszych
    > warunkach niż osobiste?

    Zasadniczo przy odpowiednim poziomie uporu można prowadzić DG na koncie
    "niegospodarczym". Przy czym niektóre regulaminy banków tego zabraniają.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-09-08 08:19:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Sep 2014 07:49:24 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Sam z siebie (bez np. rozpytania banku) raczej nie.

    Z tego co pamiętam US nie musi rozpytywać, bo od roku 2003 o otwarciu lub
    zamknięciu rachunku firmowego bank ma obowiązek go poinformować bez
    pytania. I dlatego US będzie wiedział, że rachunek, który podamy nie jest
    "firmowy".

  • 6. Data: 2014-09-08 08:39:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 08 Sep 2014 07:49:24 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Zasadniczo przy odpowiednim poziomie uporu można prowadzić DG na
    koncie
    > "niegospodarczym". Przy czym niektóre regulaminy banków tego
    zabraniają.

    Niektóre US nie chciały (2 lata temu chyba o tym było głośno) zwracać
    nadpłaty np. VAT na rachunek, który nie był zgłoszony do US jako
    firmowy. Gdy dochodzi do zwrotu czytają dokładnie umowę rachunku
    zgłaszanego do US.
    Poszukaj w archiwum, było już o tym na grupie.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-09-08 13:40:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > zamknięciu rachunku firmowego bank ma obowiązek go poinformować bez
    > pytania. I dlatego US będzie wiedział, że rachunek, który podamy nie jest

    Czytałem może z rok temu (niestety źródło nie całkiem pewne - artykuł na
    wp.pl), że nie ma prawnego wymogu, który by nakazywał posiadania konta
    firmowego (przynajmniej w przypadku jednoosobowej działalności
    gospodarczej). Że to banki wmawiają ludziom, że jak działalność to muszą
    mieć konto do działalności bo te konta są bardziej korzystne dla banku.
    Bank oczywiście może w regulaminie konta nie firmowego zastrzec, że nie może
    służyć do prowadzenia działalności i jak wykryje, że klient postępuje
    niezgodnie z regulaminem to mu zamknąć konto tracąc klienta.
    Nigdy nie sprawdzałem, ale może niektóre banki mają konta prywatne, gdzie
    nie ma takiego zastrzeżenia.

    Jeśli się nie mylę to Meritum wprowadziło konto firmowe o warunkach
    zbliżonych do kont osobistych = wszystko za mniej więcej zero.
    P.G.

  • 8. Data: 2014-09-08 14:02:19
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 8 Sep 2014, Piotr Gałka wrote:

    > Jeśli się nie mylę to Meritum wprowadziło konto firmowe o warunkach
    > zbliżonych do kont osobistych = wszystko za mniej więcej zero.

    Sam fakt, że jest do niego osobna TOIP choćby chwilowo identyczna jak do
    konta osobistego powoduje, że możesz go niechcieć, bo nigdy nie wiadomo
    kiedy się zmieni ;).

    Tak swoją drogą to bardzo fajne, że banki mogą sobie od tak zmieniać TOIP
    bez wypowiadania umowy. Jakby jakiś bank tam wpisał opłatę za konto na
    poziomie miliona PLN to mógłby potem skutecznie występować z roszczeniem
    takiej kwoty od wszystkich którzy nie wypowiedzieli umowy na czas? A jak
    miliona nie wolno a 1 PLN tak, to gdzie jest granica?

  • 9. Data: 2014-09-08 14:42:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 08 Sep 2014 06:19:51 GMT, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    wrote:

    >Z tego co pamiętam US nie musi rozpytywać, bo od roku 2003 o otwarciu lub
    >zamknięciu rachunku firmowego bank ma obowiązek go poinformować bez
    >pytania.
    Mozesz wskazac przepis?

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2014-09-08 15:16:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
> [...]
    >nie może służyć do prowadzenia działalności i jak wykryje, że klient
    >postępuje niezgodnie z regulaminem to mu zamknąć konto tracąc

    A nie moze sciagnac zaleglych oplat ? :-)

    J.