  • 1. Data: 2014-08-20 15:13:17
    Temat: Skleroza komputerów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Od zawsze mnie zastanawia, co mógłbym poradzić jakby nagle moje pieniądze w
    jakimś bankowym komputerze zniknęły.

    Wczoraj dostałem od BZWBK zaproszenie do otwarcia sobie konta "Aktywni 50+"
    (żona dostała takie samo).
    Była by to zwykła reklama, gdyby nie to, że mamy akurat to konto już od
    prawie 3 lat (jako wymóg promocji kredytu).

    Od marca lub kwietnia mam telefon stacjonarny w Orange. Od tamtej pory już
    dwa razy dzwonili z Orange aby namówić mnie do przejścia do nich :).

    Nie pamiętam, aby dawniej (przed 2014r) takie rzeczy się (przynajmniej mi)
    zdarzały.
    Jeszcze wczoraj myślałem, że to tylko Orange ma jakieś felerne komputery,
    ale wychodzi, że BZWBK też.
    P.G.

  • 2. Data: 2014-08-20 15:41:11
    Temat: Re: Skleroza komputerów.
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:lt26ss$1mc$1@srv.chmurka.net...
> [...]
    > zdarzały.
    > Jeszcze wczoraj myślałem, że to tylko Orange ma jakieś felerne komputery,

    Wyjaśnienie zagadki w przypadku Orange może być takie, że dzwoni
    wynajęta firma telemarketingowa, która nie zawraca sobie głowy
    sprawdzaniem, czy konkretna ofiara telefonicznej napaści wykupiła
    już usługę od firmy-zleceniodawcy. Sprawdzanie tego może się
    po prostu nie opłacać, bo i tak w tego rodzaju kontakcie z klientem
    przeważają, jak sądzę, odmowy, zaś przyczyna odmowy jest
    w tym kontekście mało istotna.

    Co do banku, nie mam teorii, poza teorią bałaganu :)

  • 3. Data: 2014-08-20 16:11:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-20, ikarek <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Co do banku, nie mam teorii, poza teorią bałaganu :)

    Pytanie czy to nie mass-mailing, bo z ofertami indywidualnymi,
    to z tego co widzę BZWBK "dzwoni", a nie wysyła maile. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2014-08-20 16:44:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie czy to nie mass-mailing, bo z ofertami indywidualnymi,
    > to z tego co widzę BZWBK "dzwoni", a nie wysyła maile. :)

    To nie były maile tylko ładne listy (1/3 kartki zajmuje zdjęcie dwójki 50+
    na jakimś kamienistym, ale niezbyt wysokim szczycie) wysłane tzw. pocztą
    ślimaczą (data nadania 08.08).
    P.G.

  • 5. Data: 2014-08-20 17:13:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Od zawsze mnie zastanawia, co mógłbym poradzić jakby nagle moje
    >pieniądze w jakimś bankowym komputerze zniknęły.

    Reklamacje zlozyc, moze ktos siegnie do backupow.
    Wyciagi z poczty podesłać ... ale trzeba je robic.

    No i widac co pewien czas odzalowac 5 zl i zamowic papierowy wyciag

    Ale to nie tylko problem bankow - co bedzie jak znikniesz z ZUS, OFE,
    peselu, cepiku itp ..

    Zreszta bez komputerow tez grozi, sytuacja zaslyszana kiedys w
    Anglii - po smierci rodzina znalazla za szafa "ksiazeczke PKO" z
    grubsza suma.
    A bank mowi "nie mamy takiego konta".
    I tlumaczy - mozliwe ze ksiazeczka ulegla zagubieniu, wyrobiono
    duplikat, zlikwidowano konto ... a po 10 latach niszczymy niepotrzebne
    dokumenty.

    A ... no i w sumie koledzy maja racje - nie trzymac pieniedzy w banku,
    tylko czesto przelewac do innego z lepsza promocja.
    Bo wtedy jest slad w starym ze przelano i bank musi jakos rozliczyc
    ten wplyw.

    >Wczoraj dostałem od BZWBK zaproszenie do otwarcia sobie konta
    >"Aktywni 50+" (żona dostała takie samo).
    >Była by to zwykła reklama, gdyby nie to, że mamy akurat to konto już
    >od prawie 3 lat (jako wymóg promocji kredytu).

    Normalka. Akcja marketingowa, a nikt sie nie zastanowi nad kryteriami
    wyboru.
    Ewentualnie Ty dostales, zona dostala, a zadne z Was takiego konta nie
    ma - wspolne to wspolne, a nie wlasne :-)
    Zreszta bank dobrze kombinuje, zaskorniaki tez trzeba na koncie
    trzymac :-)

    Mnie smiesza ci co dzwonia z propozycjami kredytu.
    Ja tam mam mnostwo lokat, szukam gdzie lepszy procent, a oni mi kredyt
    proponuja :-)

> [...]
    >nich :).
    >Nie pamiętam, aby dawniej (przed 2014r) takie rzeczy się

    Nie miales telefonu w Orange, to nie byles w bazie :-)

    Z T-mobile do mnie dzwonili, nowy swietny telefon proponowali, a nawet
    z tabletem, tylko ze ja od nich odszedlem od roku.

    >Jeszcze wczoraj myślałem, że to tylko Orange ma jakieś felerne
    >komputery, ale wychodzi, że BZWBK też.

    Wez pod uwage ze to czesto zewnetrzna firma.
    Jakies call center dostaje za zadanie obdzwonic wszystkich z pliku, to
    dzwoni i namawia.
    Moze nawet z zaangazowaniem, jak ma obiecane wynagrodzenie od skutku.

    J.

  • 6. Data: 2014-08-20 17:25:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale to nie tylko problem bankow - co bedzie jak znikniesz z ZUS, OFE,
    > peselu, cepiku itp ..

    Kilka dni temu widziałem na wp.pl info, że jakaś kobieta dostała zaległy
    (sprzed iluś lat) mandat za złe parkowanie samochodu.
    Tylko, że ona nigdy nie miała prawa jazdy i nigdy nie miała samochodu.
    Ale podobno skoro w krajowej ewidencji pojazdów (czy jak to się nazywa) jest
    wpisane, że miała to znaczy, że miała.

    Jak udowodnić, że się nigdy nie miało samochodu ?
    W odwrotną stronę jest jakby łatwiej :).
    P.G.

  • 7. Data: 2014-08-20 17:27:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:lt2ek9$6f1$1@srv.chmurka.net...

    > Ale podobno skoro w krajowej ewidencji pojazdów (czy jak to się nazywa)
    > jest

    Jakbym dokładnie przeczytał co napisałeś to bym skojarzył, że piszę o
    cepiku.
    P.G.

  • 8. Data: 2014-08-21 14:13:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" lt26ss$1mc$...@s...chmurka.net

    > Od zawsze mnie zastanawia, co mógłbym poradzić
    > jakby nagle moje pieniądze w jakimś bankowym
    > komputerze zniknęły.

    Wyciągi i historie z innych banków ukazujace laństwa.

    > Wczoraj dostałem od BZWBK

    Mojej matce nie wypłacili tego, co obiecali.
    Nawet nie ma 30 plnów za komórkowanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-08-21 16:30:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Ale podobno skoro w krajowej ewidencji pojazdów (czy jak to się
    >nazywa) jest wpisane, że miała to znaczy, że miała.

    To ze nie ma PJ nie znaczy ze nie ma sie samochodu :-)

    >Jak udowodnić, że się nigdy nie miało samochodu ?
    >W odwrotną stronę jest jakby łatwiej :).

    Chyba nie, bo co mi pan tu jakis dowod rejestracyjny podsuwa, w
    komputerze nie ma, to nie ma :-)
    A jak zgubisz DR i KP, a sie okaze ze komputerze nie ma ?

    Szczesliwie w samochodach jest jeszcze papierowe archiwum, mozna
    wystapic do urzedu, bedzie tam wniosek, kopia umowy, itp.
    Gorzej jak archiwum splonie lub woda zaleje, albo mandat przychodzi z
    innego miasta, o dwa dni pociagiem odleglego.
    Aczkolwiek urzedy czesciowo na poczte dzialaja.

    Za to kiedys spotykam czlowieka, urzad gminy go wezwal do zaplaty
    zaleglego podatku drogowego, a on owszem - ten samochod mial, ale
    dawno sprzedal, i juz nawet nie pamieta komu.
    Podatek drogowy zlikwidowany 5 lat wczesniej ... co dalo UG prawo do
    domagania sie za ten ostatni rok :-)
    No i biedak liczy ze wydzial komunikacji ma jakis papier na te
    sprzedaz samochodu..

    Tylko to samo z cala ewidencja. Ksiegi wieczyste chocby. Komputery
    przynajmniej latwo backupowac i przechowywac dane z dala od ognia i
    wody :-)

    J.

  • 10. Data: 2014-08-21 19:45:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" lt2ek9$6f1$...@s...chmurka.net

    > Jak udowodnić, że się nigdy nie miało samochodu ?

    To uniwersalne pytanie:

    Jak udowodnić swoją niewinność?

    Niewinności nie trzeba dowodzić.
    Póki ktoś Tobie nie udowodni winy -- jesteś uważany za niewinnego.

    IMO kobieta może po prostu odpisać, że nie była właścicielką
    tego samochodu w czasie zdarzenia, którego dotyczy ów mandat.

    Nawet nie musi podać tego, że nigdy nie miała
    żadnego samochodu -- nie jest to istotne.

    Urzędnika obowiązkiem jest udowodnienie winy,
    Urzędnik przedstawił dowód, ale kobieta może
    zauważyć, że ów dowód jest fałszywy. Co grozi
    za posługiwanie się fałszywkami? -- chyba wiadomo. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'