    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Skleroza komputerów.
    Date: Thu, 21 Aug 2014 16:30:56 +0200

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Kilka dni temu widziałem na wp.pl info, że jakaś kobieta dostała
    >zaległy (sprzed iluś lat) mandat za złe parkowanie samochodu.
    >Tylko, że ona nigdy nie miała prawa jazdy i nigdy nie miała
    >samochodu.
    >Ale podobno skoro w krajowej ewidencji pojazdów (czy jak to się
    >nazywa) jest wpisane, że miała to znaczy, że miała.

    To ze nie ma PJ nie znaczy ze nie ma sie samochodu :-)

    >Jak udowodnić, że się nigdy nie miało samochodu ?
    >W odwrotną stronę jest jakby łatwiej :).

    Chyba nie, bo co mi pan tu jakis dowod rejestracyjny podsuwa, w
    komputerze nie ma, to nie ma :-)
    A jak zgubisz DR i KP, a sie okaze ze komputerze nie ma ?

    Szczesliwie w samochodach jest jeszcze papierowe archiwum, mozna
    wystapic do urzedu, bedzie tam wniosek, kopia umowy, itp.
    Gorzej jak archiwum splonie lub woda zaleje, albo mandat przychodzi z
    innego miasta, o dwa dni pociagiem odleglego.
    Aczkolwiek urzedy czesciowo na poczte dzialaja.

    Za to kiedys spotykam czlowieka, urzad gminy go wezwal do zaplaty
    zaleglego podatku drogowego, a on owszem - ten samochod mial, ale
    dawno sprzedal, i juz nawet nie pamieta komu.
    Podatek drogowy zlikwidowany 5 lat wczesniej ... co dalo UG prawo do
    domagania sie za ten ostatni rok :-)
    No i biedak liczy ze wydzial komunikacji ma jakis papier na te
    sprzedaz samochodu..

    Tylko to samo z cala ewidencja. Ksiegi wieczyste chocby. Komputery
    przynajmniej latwo backupowac i przechowywac dane z dala od ognia i
    wody :-)

    J.