  • 1. Data: 2002-02-13 13:42:32
    Temat: Skąd wiem ile mam kasy na koncie ?
    Od: "Robert K. \(Beer\)" <b...@p...onet.pl>

    Witam ponownie
    Czytając grupę znalazłem czyjeś pytanie/stwierdzenie
    i nie było satysfakcjonującej mnie odpowiedzi:
    jaką mam gwarancję, że logując się na konto w jakimś
    mBanku czy Inteligo nie zobaczę nagle salda 0,0 zł ?
    ;-)
    Jak mogę dowieść bankowi, że miałem u nich jeszcze wczoraj
    czy przed godziną 5000 zł a teraz jest 0,0 ?
    Gdzie mam jakieś gwarancje ?

  • 2. Data: 2002-02-13 14:17:19
    Temat: Re: Skąd wiem ile mam kasy na koncie ?
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert K. (Beer)" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ;-)
    > Jak mogę dowieść bankowi, że miałem u nich jeszcze wczoraj
    > czy przed godziną 5000 zł a teraz jest 0,0 ?

    Nigdzie! Tak naprawde to nie masz gwarancji, mimo iz oni zapewnia Cie, ze
    maja "logi" twoich operacji, to pamietaj, ze nie masz zlozonego podpisu
    cyfrowego, a tylko taki jest podstawa do roszczen! Inforamtyk, moze duzo
    maja dostep do systemu...i nic nie udowodnisz. Bo zrbia fikcyjna operacje z
    twojego konta...i jak sie wytlumaczysz, ze to nie ty?!
    A jak bys mial podpis cyfrowy, to kazda taka operacja musiala by byc nim
    opatrzona. Chyba, ze udostepnisz swoj klucz prywatny...ale to tak jak bys
    podpisal czek inblanco:))) Dzialasz wylacznie na zasadzie dobrej woli...mimo
    zapewnien ect...to ciekaw jestem, jak by ktokolwiek z was udowodnil, ze to
    nie on..np. zeralizowal ten czy inny przelew.....
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-02-13 14:52:23
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > jaką mam gwarancję, że logując się na konto w jakimś
    > mBanku czy Inteligo nie zobaczę nagle salda 0,0 zł ?
    > Jak mogę dowieść bankowi, że miałem u nich jeszcze wczoraj
    > czy przed godziną 5000 zł a teraz jest 0,0 ?

    a jak mozesz dowiesc w zwyklym banku?
    jest jakas roznica?

  • 4. Data: 2002-02-13 14:54:32
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "chip" <p...@i...pl> wrote in message
    > Dzialasz wylacznie na zasadzie dobrej woli...mimo
    > zapewnien ect...to ciekaw jestem, jak by ktokolwiek z was udowodnil, ze to
    > nie on..np. zeralizowal ten czy inny przelew.....

    A dlaczego mam tego dowodzić ?

    Zlecilem przelew - powierzyłem im pieniądze
    (są na to dowody w KIR)
    Teraz to Oni muszą dowieść, ze złożyłem dyspozycję
    przelewu ( a przynajmniej że to gdzieś przelali).
    albo wydałem poprzez kartę.

    To ze "informatyk" wpisze saldo zero nie oznacza, ze
    nie ma innych śladów..
    Zapisów na kontach bank nie ewidencjonuje
    w Excelu, tylko są to systemy dopuszczone
    do eksploatacji i pod kontrolą (również zewnętrzną).

    BAH

  • 5. Data: 2002-02-13 14:57:09
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    "bromden" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > a jak mozesz dowiesc w zwyklym banku?
    > jest jakas roznica?

    Pisał o tym - podpis.

    --
    KP

  • 6. Data: 2002-02-13 15:00:13
    Od: "chip" <p...@i...pl>

> [...]
    > (są na to dowody w KIR)
    > Teraz to Oni muszą dowieść, ze złożyłem dyspozycję
    > przelewu ( a przynajmniej że to gdzieś przelali).

    Taaa.....akurat, juz widze jak Ci udawadniaja...przedstawia Ci wyciag z
    "loga" na ktorym jest realizacja przez ciebie przelewu...i co..udowodnili?

> [...]
    > Zapisów na kontach bank nie ewidencjonuje
    > w Excelu, tylko są to systemy dopuszczone
    > do eksploatacji i pod kontrolą (również zewnętrzną).

    No popatrz jak w reklamowce...a choc widziales kiedys taki system, znasz
    mechanizmy jego dzialania i archiwizowania?
    Wiesz jak sie dokonuje operacji? Wiesz kto ma dostep do tego? Ect..ect...
    Powiem tak, jesli masz uprawnienia admina, mozesz wszystko zrobic, lacznie z
    podmiana rekordow w bazach...nie wierzysz?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-02-13 15:07:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl> writes:

    > Pisał o tym - podpis.

    Jaki podpis?

    MJ

  • 8. Data: 2002-02-13 15:09:38
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Pisał o tym - podpis.

    rozumiem, ze chodzi o podpis pracownika banku na wyciagu,

    zastanowmy sie,
    zawsze mozna udokumentowac wplywy na konto, bo masz dowody wplat z
    poczty, a przelewy z innych bankow sa wystarczajaco archiwizowane
    (zakladamy ich uczciwosc, kir, etc.),

    jedyne pole, na ktorym bank moze oszukac, to wyplaty (przelewy) z
    konta, bank musialby sfabrykowac dokument poswiadczajacy taka operacje,
    i nikt nie moglby sie przed tym bronic (zarowno klient marmura, jak
    i banku internetowego),

    jaki jest pozytek z podpisanego wyciagu, jak dzien po wystawieniu
    bank sfabrykuje wyplate?

  • 9. Data: 2002-02-13 15:09:48
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@a...pl>

    > rozumiem, ze chodzi o podpis pracownika banku na wyciagu,

    Chodzi o MÓJ podpis na dyspozycji przelewu. Przez internet
    nie składasz żadnego podpisu, nawet cyfrowego. O to, jak mniemam
    chodziło Robertowi K. Podpis stanowi dowód, że to TY, a nie kto
    inny zlecił operację.

    --
    KP

  • 10. Data: 2002-02-13 15:17:45
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Chodzi o MÓJ podpis na dyspozycji przelewu. Przez internet

    a dyspozycja przelewu przez telefon?