  • 1. Data: 2019-02-26 20:41:03
    Temat: Santander wymienia karty przejęte z Deutsche Banku.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Santander wymienia karty klientom przejętym z Deutsche Banku.
    Deutschebankowe karty zostaną zastrzeżone najpóźniej 30 kwietnia 2019,
    czyli za dwa miesiące.
    Dzisiaj odebrałem kartę debetową, która jest zamiennikiem karty IQ
    Deutsche Banku. Ładna, srebrno-biała. :)
    Wszystkie warunki pozostają takie same, jakie były w Deutsche Banku
    (czyli w moim przypadku: bezwarunkowo bez opłat) ale tylko do końca
    terminu ważności. Później już nie będzie przedłużenia na dotychczasowych
    warunkach, będą nowe, santanderowe. Bezpłatność pewnie mi się skończy. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2019-02-26 20:46:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ciekawe, czy będą wymieniać karty BZ WBK, czy dopiero na odnowienie poczekają.
    visę platinum mam już santander, ale mc world jeszcze żabową.

  • 3. Data: 2019-02-26 21:56:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Czekaj, czekaj, przecież zmieniłeś ex-db konto net na "jakie chcę", więc skąd warunki
    z db?
    Chyba że masz fart, ale lepiej uważaj, bo możesz mieć już zwyczajne warunki KJC i
    skubną 5zł, jak nie pykniesz 5 razy/mc.

  • 4. Data: 2019-02-26 23:57:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    warunki z db?
    > Chyba że masz fart, ale lepiej uważaj, bo możesz mieć już zwyczajne warunki KJC i

    Zmieniłem konto, ale karty do konta nie brałem, ani jej nie zmieniałem.
    Na infolinii dzisiaj mi potwierdzili, że wszystkie zasady kart z
    Deutsche Banku zostają. Świadczy o tym również data ważności karty, taka
    sama jak IQ z Deutsche Banku.
    Po prostu - Santander nie może obsługiwać kart z logo DB. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2019-02-27 07:40:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A numer karty się zmienił?
    I w końcu do którego ROR ta debetówka?
    Do tego, które zamieniłeś na KJC czy do innego (np. wspólnego)?

  • 6. Data: 2019-02-27 09:40:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A numer karty się zmienił?
    > I w końcu do którego ROR ta debetówka?
    > Do tego, które zamieniłeś na KJC czy do innego (np. wspólnego)?

    Numer karty jest inny, niż numer karty IQ z Deutsche Banku.
    Karta jest do konta, na które zmieniłem konto Santander-net powstałe po
    przeniesieniu z Deutsche Banku, czyli obecnie jest do Konta Jakie Chcę.
    Zmieniła się nazwa konta, numer konta pozostał ten sam, cały czas jest
    to numer, który miałem w Deutsche Banku. Karta debetowa funkcjonuje
    zgodnie z umową karty IQ, zmienił się tylko jej wygląd i numer. Nie
    zmieniła się data ważności i jej bezwarunkowa bezpłatność.
    Po upłynięciu terminu ważności karty, wygaśnie również dotychczasowa
    umowa o kartę. :(
    Muszę poznać alternatywne sposoby bezpłatnego pobierania pieniędzy, bo
    gotówka czasem jest konieczna.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2019-02-27 10:18:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 27 lutego 2019 09:40:43 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Numer karty jest inny, niż numer karty IQ z Deutsche Banku.
    [...]
    > Po upłynięciu terminu ważności karty, wygaśnie również dotychczasowa
    > umowa o kartę. :(

    Hmmm, jak sobie to przemyślałem, to taka konstrukcja chyba rzeczywiście jest możliwa.
    Ale się musieli nad tym mocno pozastanawiać.
    I czy opłacało się to robić na ten czas, jaki tym kartom pozostał?
    Może nie chcieli klientów na wejściu wkurzać, tylko postanowili po roku-dwóch, jak
    już się przyzwyczają i nie będzie im się chciało zmieniać banku ;>
    Choć do końca sobie z tą integracją z db nie poradzili - ani ja ani żona np. nie mamy
    możliwości założenia konta systematycznego przez net - pani w oddziale się dziwiła,
    pierwszy raz słyszała, aż prosiła, żebym się zalogował i jej to pokazał - a dział
    techniczny odpowiedział na reklamację, że też nie potrafią i że mogę w oddziale
    założyć.
    Sprawdziłbyś, czy Ty możesz.

    A jaką nazwą jest opisana ta nowa debetówka w systemie transakcyjnym?

    > Muszę poznać alternatywne sposoby bezpłatnego pobierania pieniędzy, bo
    > gotówka czasem jest konieczna.

    W santim możesz odżałować 3zł miesięcznie za debetówkę (bodajże daje wszystkie
    bankomaty bezpłatne, ale lepiej sprawdź sam, jeśli miałbyś zamiar skorzystać) albo
    ryzykować 5zł, jeśli zapomnisz zapłacić 5 razy w miesiącu.
    Oprócz tego jest blik - kiedyś to pytałem i ZTCP odpowiedzieli, że jest bezpłatny we
    wszystkich bankomatach, jakie go obsługują, czyli (odkąd doszedł żubr) ponad 80% -
    większy problem jest tylko z sieciami spółdzielni, oprócz tego nie ma też w
    popierdółkach mających po 50-100 maszyn. Problem oczywiście taki, że wymaga
    telefonu/tabletu z androidem/ios i łączności z netem.
    Blik pozwala też na wypłatę (przynajmniej sam testowałem, że w bankomatach santendera
    to działa, nie wiem jak w innych; na płacenie też teoretycznie to pozwala, ale np. w
    biletomacie w autobusie w DC nie można) czekiem - tworzysz "czek" składający się z 9
    cyfr i mający przydzieloną maksymalną sumę, zapisujesz na kartce i idziesz do
    bankomatu tylko z kartką.
    Wadą wciąż jest to, że potrzebne jest urządzenie j.w. - ze znanych mi banków jedynie
    ing pozwala na generację kodu blik w ST - ale chyba nawet on nie pozwala w ST zrobić
    czeku.
    I niestety nie da się tych czeków narobić na zapas (np. na telefonie z wystawy w
    media markt czy euro ;) - po pierwsze mają ograniczony czas ważności, a po drugie -
    przynajmniej w inteligo - utworzenie czeku zakłada blokadę (a w inteligo nawet na 5zł
    większą niż wartość czeku - na wypadek realizacji w obcym bankomacie, bo tam wypłaty
    blik darmowe tylko w bankomatach pko i santandera - a bezpłatność santandera też
    mieli likwidować).

    Pozostałe metody to założenie konta w innym banku i trzymanie tam awaryjnej sumy, a w
    razie potrzeby większej wypłaty - przelew.
    Bezpłatne 3*0 (konto, karta, wszystkie bankomaty w PL) znajdziesz w nest, idei i
    getoucie.
    Bezpłatne konto i karta, ale bankomaty tylko planet cash - w bgż bnpp.
    milek, CA i pekao dla 3*0 wymagają wpływu 500/1k i min. jednej zapłaty kartą w
    miesiącu - ale za założenie konta można dostać 100/200zł.
    mBąk - konto i blik we wszystkich bankomatach, teraz mają nową taryfę "osobiste" -
    karta darmowa przy 1 transakcji miesięcznie, ale czy dają wszystkie bankomaty czy
    tylko euronet, to nie pamiętam już do tego min. bezpłatna wypłata to 100zł.
    Oraz jeszcze kantor aliora - bezpłatne konto i obsługa kasowa - tylko sprawdź, czy
    oddział, który ew. masz blisko, ma kasę - bo ostatnio mocno likwidują. Oprócz tego
    oczywiście platforma do wymiany walut i bezpłatne debetówki walutowe.

  • 8. Data: 2019-02-27 10:19:37
    Od: PP <...@...pl>

    W dniu 2019-02-26 o 20:41, Akarm pisze:

> [...]
    > warunkach, będą nowe, santanderowe. Bezpłatność pewnie mi się skończy. :(

    Skąd info, że nie będzie przedłużania?

  • 9. Data: 2019-02-27 14:02:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-02-27 o 10:19, PP pisze:

    > Skąd info, że nie będzie przedłużania?

    Od konsultanta.
    A nawet od dwóch.
    Jedna konsultantka w oddziale, drugi konsultant telefoniczny.
    Ale może to ściema?
    Bo przecież zawarłem z bankiem umowę. A skoro drugi bank przejął mnie z
    całym dobrodziejstwem inwentarza, to powinien dotrzymać umowy.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2019-02-27 14:12:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >Bo przecież zawarłem z bankiem umowę. A skoro drugi bank przejął mnie
    >z całym dobrodziejstwem inwentarza, to powinien dotrzymać umowy.

    No i dotrzymuje, ale zapewne DB zastrzegl sobie, ze moze wypowiedziec
    umowe karty/zmienic produkt/zmienic warunki ... a klient sie godzi,
    lub umowa sie rozwiazuje z okresem wypowiedzenia :-)

    Na razie cos slysze, ze te stare karty DB maja problemy z placeniem w
    internecie.

    J.