  • 1. Data: 2011-09-11 16:18:51
    Temat: Samochód jako zabezpieczenie pożyczki
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    Witam! Chciałbym zasięgnąć opinii większego grona, bardziej
    doświadczonych użytkowników tej grupy. Posiadam samochód o wartości
    około 25tyś zł. Chciałbym zaciągnąć pożyczkę o wysokości do 10tyś. Mam
    umowę o pracę na czas nieokreślony. Który bank posiada
    najkorzystniejsze warunki dla takiej pożyczki? Czy jest w ogóle szansa
    na otrzymanie takiej kwoty przy takim zastawie? Chce najpierw tutaj
    zasięgnąć opinii, bo wiadomo w bankach każdy zachwala swoje. Na co
    zwracać uwagę przy wyborze oferty?

    Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-11 16:52:11
    Temat: Re: Samochód jako zabezpieczenie pożyczki
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grandalf <g...@g...com> napisał(a):

    > Witam! Chcia=B3bym zasi=EAgn=B1=E6 opinii wi=EAkszego grona, bardziej
    > do=B6wiadczonych u=BFytkownik=F3w tej grupy. Posiadam samoch=F3d o warto=B6=
    > ci
    > oko=B3o 25ty=B6 z=B3. Chcia=B3bym zaci=B1gn=B1=E6 po=BFyczk=EA o wysoko=B6c=
    > i do 10ty=B6.

    Z ciekawości, możesz opowiedzieć jakby to miało wyglądać? Każdy poruszający
    się pojazd ma szansę zmienić swoją wartość do zera z powodu wypadku, pożaru,
    kradzieży itd. Rozumiem, że pojazd oddasz na jakiś strzeżony parking i oddasz
    wszystkie kluczyki Bankowi i podpiszesz zrzeczenie się własności, jeśli do
    dnia X nie oddasz kasy z odsetkami?

  • 3. Data: 2011-09-11 17:01:52
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-09-11 18:52, k...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
    > wszystkie kluczyki Bankowi i podpiszesz zrzeczenie się własności, jeśli do

    Kazdy stojacy dom (hipoteka) moze sie spalic, zalac, huragan moze
    wywalic sciane szczytowa i zerwac dach a jego wartosc moze spasc do
    zera. Anlogia az nazbyt oczywista

    --
    Najlepsze video testy i recenzje telefonów
    Ponad 10 godzin testów, 25 telefonów

  • 4. Data: 2011-09-11 17:03:23
    Od: Grandalf <g...@g...com>

    On 11 Wrz, 18:52, " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Z ciekawo ci, mo esz opowiedzie jakby to mia o wygl da ? Ka dy poruszaj cy
    > si pojazd ma szans zmieni swoj warto do zera z powodu wypadku, po aru,
    > kradzie y itd. Rozumiem, e pojazd oddasz na jaki strze ony parking i oddasz
    > wszystkie kluczyki Bankowi i podpiszesz zrzeczenie si w asno ci, je li do
    > dnia X nie oddasz kasy z odsetkami?

    Nie wiem jak to wygląda, dlatego pytam. W starszych wątkach czytałem,
    że są takie możliwości, a jeden z użytkowników podawał nawet jakieś
    kwoty. Tylko, że to było dawno więc za pewne coś się zmieniło.

  • 5. Data: 2011-09-11 17:10:56
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):

    > Kazdy stojacy dom (hipoteka) moze sie spalic, zalac, huragan moze
    > wywalic sciane szczytowa i zerwac dach a jego wartosc moze spasc do
    > zera. Anlogia az nazbyt oczywista

    Ale tu są wypracowane pewne standardy. Nie dostaniesz kredytu, jak tego domu
    nie ubezpieczysz z cesją na Bank. Poza tym szkodowość w przypadku budowli jest
    bardzo niska w stosunku do pojazdów. Niby pojazd może też ubezpieczyć z cesją
    na Bank, ale wtedy koszt kredytu z AC Bankowym może nie być już wcale atrakcyjne.

  • 6. Data: 2011-09-11 17:12:25
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grandalf <g...@g...com> napisał(a):

    > Nie wiem jak to wygl=B1da, dlatego pytam. W starszych w=B1tkach czyta=B3em,
    > =BFe s=B1 takie mo=BFliwo=B6ci, a jeden z u=BFytkownik=F3w podawa=B3 nawet =
    > jakie=B6
    > kwoty. Tylko, =BFe to by=B3o dawno wi=EAc za pewne co=B6 si=EA zmieni=B3o.

    To poczekajmy, może się odezwie. Jestem ciekawy, bo można by to rozciągnąć na
    inne przedmioty wartościowe, ale to trochę Bank stałby się lombardem i
    składnicą przedmiotów, a to nie o to chodzi, bo Banki lubią żywą gotówkę.

  • 7. Data: 2011-09-11 17:16:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-09-11 19:10, k...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
    > na Bank, ale wtedy koszt kredytu z AC Bankowym może nie być już wcale atrakcyjne.

    A teraz pomysl jak dziala kredyt na samochod?
    Tutaj jest dokladnie tak samo jedynie kwota kredytu jest przeznaczona na
    cos innego. Obawiam sie jednak iz jest to malo standardowa oferta.

  • 8. Data: 2011-09-11 17:18:20
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 11 Sep 2011 16:52:11 +0000 (UTC), " "
    <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Z ciekawości, możesz opowiedzieć jakby to miało wyglądać? Każdy poruszający
    >się pojazd ma szansę zmienić swoją wartość do zera z powodu wypadku, pożaru,
    >kradzieży itd.

    :) Celny argument. Bądź co bądź od pożaru, wypadku i kradzieży
    ubezpieczyć auta nie sposób.

    --
    Maciej Bójko

  • 9. Data: 2011-09-11 17:22:55
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > Tutaj jest dokladnie tak samo jedynie kwota kredytu jest przeznaczona na
    > cos innego. Obawiam sie jednak iz jest to malo standardowa oferta.

    Tylko kupując pojazd nowy AC kosztuje 3% jego wartości. Jeśli jego pojazd
    warty jest 25 tysięcy to ma ileś lat i AC może kosztować 10-20% jego wartość +
    odsetki dla Banku i RRSO ma potężne. Ale wszystko zależy od "noża na gardle".

  • 10. Data: 2011-09-11 17:45:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Grandalf <g...@g...com> writes:

    > Witam! Chciałbym zasięgnąć opinii większego grona, bardziej
    > doświadczonych użytkowników tej grupy. Posiadam samochód o wartości
    > około 25tyś zł. Chciałbym zaciągnąć pożyczkę o wysokości do 10tyś. Mam

    Obawiam się, że przy takiej kwocie to ja bym szedł w kierunku zwykłego
    gotówkowego.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin