  • 1. Data: 2002-02-06 07:29:52
    Temat: SYBIR ???
    Od: Krzysztof 'Szary' Kowalski <S...@p...onet.pl>

    Z czym to sie je???

    ZUS przesyla mi emeryture (i zonie) na konto w mBanku. Uplynal
    zwykly termin wplywu srodkow, a pieniedzy nie mam. Za to czytam
    komunikat, ze:

    "Od 1 lutego 2002 mBank wycofuje się z rozliczeń
    w systemie Sybir.
    Dla naszych Klientów oznacza to, że inne Banki nie będą mogły
    przekazywać do mBanku przelewów w tym systemie..."

    Cos mi to znow brzydko pachnie (p. wątek: 'mBank brzytwy sie
    chwyta??? Czyli smrod w kiblu.').

    Jesli to jest przyczyną braku pieniedzy, to ide pikietowac
    oddzial ZUSu by sie wyniosl z SYBIRa. Tylko skąd wezme pieniadze na
    transparent??? I co mnie kurna obchodzi system przelewow ZUSu
    i mBanku?

    I dalej, jesli to prawda, to chyba mam szanse na uzyskanie
    odszkodowania ze strony mBanku, bo komunikat o SYBIRZE byl
    zawieszony PO wyslaniu emerytury, a zlozenie wniosku o zmiane banku
    w ZUSie tez musi troche potrwac.

    I jeszcze dalej 'jesli to prawda', to zagrania mBanku coraz mniej
    mi sie podobaja, trzeba pomyslec o odejsciu z tej firmy chyba.

    --
    KK

  • 2. Data: 2002-02-06 11:32:06
    Temat: Re: SYBIR ???
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Z czym to sie je???
    [ciach]
> [...]
    > odszkodowania ze strony mBanku, bo komunikat o SYBIRZE byl
    > zawieszony PO wyslaniu emerytury, a zlozenie wniosku o zmiane banku

    Tak. Podobno standardowym odszkodowaniem za niepoinformowanie każdego posiadacza
    konta o zasadach funkcjonowania KIR S.A. jest 100 mln dolarów amerykańskich ;)

    Według mnie zdanie:
    "Dla naszych Klientów oznacza to, że inne Banki nie będą mogły
    przekazywać do mBanku przelewów w tym systemie..."
    jest sprzeczne z par.4 pkt 4 Regulaminu dokonywania czynności w zakresie
    rozliczeń przez Krajową Izb Rozliczeniow S.A. Stan aktualny na 1.0.2002 r. -
    http://www.kir.com.pl/regulaminy_i_formularze/downlo
    ad/regulamin_01_2002.pdf

    "Jednostka Uczestnika biorąca udział w wymianie zleceń za pośrednictwem systemu
    SYBIR musi jednocześnie brać udział w wymianie zleceń za pośrednictwem systemu
    ELIXIR. Spośród wszystkich jednostek Uczestnika biorących udział w wymianie
    zleceń za porednictwem systemu ELIXIR co najmniej jedna musi korzystać z wymiany
    zleceń za pośrednictwem systemu SYBIR jako bezpośredni Uczestnik obsługujący
    również jednostki banku wycorane z systemu SYBIR."
    Już piszę dlaczego. Otóż podejrzewam, że uczestnikiem sytemu jest nie mBank, a
    BRE. Natomiast mBank jest tylko jednostką uczestnika (definicje w pdf). Dlatego
    sybir bezpośrednio do mBanku wysłany być nie może. Ale w ogóle powinien dojść.

    Pozdrówka,
    piwar.

  • 3. Data: 2002-02-06 13:53:34
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Krzysztof 'Szary' Kowalski wrote:

> [...]
    >
    > I jeszcze dalej 'jesli to prawda', to zagrania mBanku coraz mniej
    > mi sie podobaja, trzeba pomyslec o odejsciu z tej firmy chyba.

    Co ma do tego mBank? Ty masz wierzytelność w stosunku do ZUSu. Umówiłeś
    się z dłużnikiem, że będzie Ci płacił na podany rachunek bankowy. Twój
    dłużnik (ZUS) nie uregulował w terminie długu w stosunku do Ciebie.
    Składasz reklamację w ZUSie żądając bezzwłocznego uregulowania długu
    wraz z odsetkami ustawowymi. Jak ZUS to zrobi nie ma prawa Cię
    interesować. Mogą gołębiami pocztowymi do Łodzi wysłać.

    pzdr

    Tomek