  • 1. Data: 2006-07-15 12:46:00
    Temat: SKOKi - instytucje z przyszłością?
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    Ostatnio w mediach dość głośno było o SKOKach.
    W związku z tym mam do was pytanie związane z tymi parabankowymi
    instytucjami.
    Mianowicie czy w ogóle SKOKi mają rację bytu na naszym rynku?
    Ich przeznaczeniem było świadczenie usług takich samych bądź też podobnym do
    tych jakie są w bankach za o wiele mniejsze pieniądze.
    Spoglądając jednak na koszty pożyczek, opłaty za prowadzenie RORów, prowizje
    itp. zaczynam się zastanawiać kto normalny z tego ustrojstwa korzysta?
    Czy przypadkiem SKOKi nie są przykrywką do prania brydnych pieniędzy?

    Może moje pytania wydają się dla większości z was dziwnie. Jednak jeżeli
    możecie wyrazic swoje opinie będe bardzo wdzięczny.

    PS. Troszeczkę pogooglowałem przed napisaniem tego tematu i przyznam się
    szczerze, że jestem w kropce. Opinie dość mocno podzielone. I komu tutaj
    wierzyć?

  • 2. Data: 2006-07-15 14:17:46
    Temat: Re: SKOKi - instytucje z przyszłością?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johan Petrus* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Mianowicie czy w ogóle SKOKi mają rację bytu na naszym rynku? Ich
    > przeznaczeniem było świadczenie usług takich samych bądź też
    > podobnym do tych jakie są w bankach za o wiele mniejsze pieniądze.

    Pamiętam jak dekadę z okładem temu o SKOKach pisał Bratkowski w
    "Rzepie". Nie wiem czy śnił czy się mylił ale chyba jest inaczej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 3. Data: 2006-07-16 00:20:23
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Olgierd napisał:
> [...]
    >
    > Pamiętam jak dekadę z okładem temu o SKOKach pisał Bratkowski w
    > "Rzepie". Nie wiem czy śnił czy się mylił ale chyba jest inaczej.

    A z 10 miesięcy temu było o SKOK-ach w "Polityce", m.in. o tym czym
    zajmowali się prezesi poszczególnych kas, jak zdobywali pieniądze na
    działalność, etc.

    K.

  • 4. Data: 2006-07-16 09:21:24
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Krystek napisał(a):

    > A z 10 miesięcy temu było o SKOK-ach w "Polityce", m.in. o tym czym
    > zajmowali się prezesi poszczególnych kas, jak zdobywali pieniądze na
    > działalność, etc.

    Polityka, to taka ciekawa gazeta - że ważne jest, o czym w niej nie
    piszą, a nie - co piszą.

    W "Polityce" nie napiszą np. o tym:
    http://prawica.net/node/4118

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2006-07-16 12:20:18
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Catbert napisał:
    > Polityka, to taka ciekawa gazeta - że ważne jest, o czym w niej nie
    > piszą, a nie - co piszą.
    >
    > W "Polityce" nie napiszą np. o tym:
    > http://prawica.net/node/4118

    W "NIE" też pisali.

    K.

  • 6. Data: 2006-07-17 13:57:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Johan Petrus napisał(a):
> [...]
    > itp. zaczynam się zastanawiać kto normalny z tego ustrojstwa korzysta?

    Rok temu kupowałem samochód. Potrzebowałem 15tys pożyczyć od banków.
    Obdzwoniłem wszystkie banki, odsiałem takie kurioza jak Eurobank gdzie
    na 5letni kredyt całkowity koszt kredytu (bez kapitału) przewyższał
    ponad dwukrotnie kapitał, i wyszło że jedyne co chce mi udzielić kredytu
    na warunkach mnie zadowalających to GE.

    (chodziło o to że wszędzie samochód był albo za stary (6 lat) albo za
    młody(naprawdę, nie pamiętam banku), a wszędzie wchodzili mi na zastaw
    samochodu i nie miałem prawa nim wyjechać za granicę UE (a potrzebowałem
    raz na jakiś czas wyjechać). Ten ostatni warunek tylko w GE udało mi się
    wynegocjować).

    Rzeczywista stopa procentowa wychodziła około 25%.

    Tuż przed podpisaniem umowy kredytowej, niechcący zaszedłem do SKOKu,
    gdzie okazało się że mają fajną pożyczkę, gotówkową (odpadało p...rzenie
    się z zastawami, negocjowanie możliwości wyjazdu za granicę itd....), na
    tą kwotę, gdzie pożyczka 15tys/3 lata dała mniejszą ratę niż ta sama
    kwota w GE na 5 lat.

    Więc SKOKi czasem mają interesujące oferty.

    p. m.

  • 7. Data: 2006-07-17 18:01:34
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    "mvoicem" news:e9g51c$eiu$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > kwota w GE na 5 lat.
    > Więc SKOKi czasem mają interesujące oferty.

    Należy chyba jednak wziąść jeszcze pod uwagę konieczność wykupienia udziałów
    bo z tego co kojarzę kredytów bez tego ot tak nie dają - a to zawsze
    przecież są jakieś pieniądze.
    Po za tym powstaje teraz zasadnicze pytanie - czy warto korzystać ze SKOKów?
    bądź też czy warto zostawać ich klientem?

  • 8. Data: 2006-07-17 18:22:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Johan Petrus napisał(a):
> [...]
    >
    > Należy chyba jednak wziąść jeszcze pod uwagę konieczność wykupienia udziałów
    > bo z tego co kojarzę kredytów bez tego ot tak nie dają - a to zawsze

    Tak, poza samą ratą włąściwą, w tym skoku w ktorym brałem była jeszcze
    składka oszczędnościowa - 10zł/mc, więc dość znikoma.

    > Po za tym powstaje teraz zasadnicze pytanie - czy warto korzystać ze SKOKów?
    > bądź też czy warto zostawać ich klientem?

    A czym się rózni jedno od drugiego?

    p. m.

  • 9. Data: 2006-07-17 18:46:01
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    "mvoicem" news:e9gklv$3f9$1@nemesis.news.tpi.pl

    > SKOKów?

    > A czym się rózni jedno od drugiego?

    Różni się - bo inną kwestią jest pożyczyć od nich pieniądze i po oddaniu
    zapomnieć o tej całej instytucji.
    Rzeczą inną natomiast jest założenie sobie u nich konta, lokat itp.

    PS. A po słowie "klientem" zapomniałem dopisać " na dłużej" :)

  • 10. Data: 2006-07-17 18:50:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Johan Petrus napisał(a):
> [...]
    > Rzeczą inną natomiast jest założenie sobie u nich konta, lokat itp.
    >
    > PS. A po słowie "klientem" zapomniałem dopisać " na dłużej" :)

    Aha, no to w takim sensie w życiu bym nie chciał w SKOKu mieć RORu. Nie
    chodzi o bezpieczeństwo (chociaż tutaj też trzebaby się mocno
    zastanawiać), tylko o przedpotopowe podejście do bankowości.

    Dla mnie dobry bank, to jest bank którego pracowników widzę tylko przy
    zakładaniu konta.

    Ale pożyczyć od SKOKu mogę, nic nie ryzykuję.

    p. m.