    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOKi - instytucje z przyszłością?
    Date: Mon, 17 Jul 2006 15:57:59 +0200

    Johan Petrus napisał(a):
    > Ostatnio w mediach dość głośno było o SKOKach.
    > W związku z tym mam do was pytanie związane z tymi parabankowymi
    > instytucjami.
    > Mianowicie czy w ogóle SKOKi mają rację bytu na naszym rynku?
    > Ich przeznaczeniem było świadczenie usług takich samych bądź też podobnym do
    > tych jakie są w bankach za o wiele mniejsze pieniądze.
    > Spoglądając jednak na koszty pożyczek, opłaty za prowadzenie RORów, prowizje
    > itp. zaczynam się zastanawiać kto normalny z tego ustrojstwa korzysta?

    Rok temu kupowałem samochód. Potrzebowałem 15tys pożyczyć od banków.
    Obdzwoniłem wszystkie banki, odsiałem takie kurioza jak Eurobank gdzie
    na 5letni kredyt całkowity koszt kredytu (bez kapitału) przewyższał
    ponad dwukrotnie kapitał, i wyszło że jedyne co chce mi udzielić kredytu
    na warunkach mnie zadowalających to GE.

    (chodziło o to że wszędzie samochód był albo za stary (6 lat) albo za
    młody(naprawdę, nie pamiętam banku), a wszędzie wchodzili mi na zastaw
    samochodu i nie miałem prawa nim wyjechać za granicę UE (a potrzebowałem
    raz na jakiś czas wyjechać). Ten ostatni warunek tylko w GE udało mi się
    wynegocjować).

    Rzeczywista stopa procentowa wychodziła około 25%.

    Tuż przed podpisaniem umowy kredytowej, niechcący zaszedłem do SKOKu,
    gdzie okazało się że mają fajną pożyczkę, gotówkową (odpadało p...rzenie
    się z zastawami, negocjowanie możliwości wyjazdu za granicę itd....), na
    tą kwotę, gdzie pożyczka 15tys/3 lata dała mniejszą ratę niż ta sama
    kwota w GE na 5 lat.

    Więc SKOKi czasem mają interesujące oferty.

    p. m.