  • 1. Data: 2006-07-15 10:18:20
    Temat: Kredyt hipoteczny a windykacja bankowa
    Od: "Passalipo" <n...@w...pl>

    Chciałem wziąć kredyt hipoteczny i...

    W BIKu potwierdziłem informację że XY Bank przekazał do windykcji
    zewnętrznej firmie 1000 zł z tytułu nierozliczonej do końca umowy kredytu
    ratalnego z 2002 r.. Nic o tym nie wedziałem ze względu na zminę adresu
    korespondencyjnego - niestety nie powiadamiłem banku. Zewnętrzna firma
    windykacyjna od razu "dopadła mnie" pod adresem zameldowania. Wpłaciłem
    tego tysiąca i mam teraz problemy z szybkim uzyskaniem dokumentacji
    potwierdzającej. Dziwi mnie to że mimo wpisu :windykacja" w BIK-u od 2002
    roku dostałem z dwóch banków dwa kredyty na 10 tys.zł. Spłaciłem je.
    Z tym kredytem ratalnym - nie będę ściemniał że coś tam bank zawinił -
    z pewnością to moja wina. Sumiennie spłacający nie mają takich
    problemów.

    Czy któś przerabiał coś podobnego i czy są banki które odważą się dać
    kredyt hipoteczny przy wpisie w BIK-u windykacja bankowa?
    W których bankach wogóle warto spróbować?

    Jeżeli okaże się że nie, to widzę następujące - jedyne chyba - rozwiązanie.
    Rozdzielność majątkowa. Czy w takim przypadku rozdzielność majątkowa może
    pomóc? Żona wystąpi sama o kredyt a ja wezmę w nietanim banku kilkadziesiąt
    tysięcy na wpłatę minimalną ze względu na zdolność kredytową żony.
    Czy przy rozdzielności majątkowej banki sprawdzają w BIK-u współmałżonka?

    Jeżeli dwa powyższe sposoby zawiodą to zasilę rzeszę z własnej winy
    poszkodowanych przez banki. Tylko męczy mnie ludzka uczciwość banku.

    Skuteczność doręczenia pisama o windykcacji, sprzedaży wierzytelności.
    Czy bank skutecznie wyczerpał możliwości windykcji - żeby sprzedać
    wierzytelność - skoro przez 3 lata nie wysłał pisma na adres zameldowania ?
    Firma windykacyjna zrobiła to od razu. No i zapłaciłem.
    Jak się ma uznanie wierzytelności za nieściągalną, skuteczne powiadomienia z
    punktu widzenia polskiego prawa bankowego i podatkowego.
    Czy bank nie wyczerpując możliwości windykacji działał na swoją szkodę?

    Dziękuję za sugestię i Pozdrawiam
    N.P.