  • 1. Data: 2016-10-25 18:23:27
    Temat: Idea 3%
    Od: a...@g...com

    Zaroilo sie na idei od lokat z dobrym % . Jaka tego jest przyczyna? :-) Krótkotrwale
    niedomogi finansowe czy moze zmiana trendu %

  • 2. Data: 2016-10-25 21:56:23
    Temat: Re: Idea 3%
    Od: Aha <a...@p...pl>

    a...@g...com pisze:
    > Zaroilo sie na idei od lokat z dobrym % . Jaka tego jest przyczyna? :-)
    Krótkotrwale niedomogi finansowe czy moze zmiana trendu %

    Myślę, że to niedomogi finansowe. Tylko czy są one krótkotrwałe?. W przypadku Idei są
    to chyba chroniczne!.

    Aha

  • 3. Data: 2016-10-26 10:56:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aha" napisał w wiadomości grup
    a...@g...com pisze:

    >Myślę, że to niedomogi finansowe. Tylko czy są one krótkotrwałe?. W
    >przypadku Idei są to chyba chroniczne!.

    Z jednej strony chroniczne - z drugiej - jakos sobie radza.
    Moze jednak klientow sciagaja.

    Wszak pieniadze moga pozyczyc chocby na Wiborze, obecnie na ~1.5% ...

    J.

  • 4. Data: 2016-10-26 20:25:58
    Od: p...@g...com

    Den onsdag 26 oktober 2016 kl. 10:56:29 UTC+2 skrev J.F.:

    > Wszak pieniadze moga pozyczyc chocby na Wiborze, obecnie na ~1.5% ...
    >
    > J.

    To dlaczego emitowali obligacje na wibor3/6M + 330 pb jak tak latwo o pieniadze z
    rynku miedzybankowego? To przeciez duzo wiecej niz pozyczka na 1,5?

  • 5. Data: 2016-10-27 04:10:21
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/27/2016 03:25 AM, p...@g...com wrote:

    > To dlaczego emitowali obligacje na wibor3/6M + 330 pb jak tak latwo o
    > pieniadze z rynku miedzybankowego? To przeciez duzo wiecej niz
    > pozyczka na 1,5?

    Zazwyczaj obligacje są emitowane na długi termin, kilka lat, a pożyczki
    (czy to depozyty od ludności, czy pieniądze pożyczone od innych banków)
    - na krótsze okresy.

    I o ile z rynku międzybankowego mogą bez większych problemów uzbierać
    coś na kilka dni czy tygodni, to na inne terminy już niekoniecznie.

    W grę pewnie wchodzi też inna kwalifikacja obligacji i pożyczek w
    bilansie bankowym (i związanych z tym rezerw finansowych wymaganych
    przez KNF).

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 6. Data: 2016-10-27 09:23:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik pasztab napisał w wiadomości

    >To dlaczego emitowali obligacje na wibor3/6M + 330 pb jak tak latwo o
    >pieniadze z rynku miedzybankowego?
    >To przeciez duzo wiecej niz pozyczka na 1,5?

    moze np nie chcieli, aby inne banki wiedzialy ile im w kasie brakuje.
    A moze przepisy sa dla takich obligacji laskawsze - mozna zaliczyc do
    funduszy wlasnych czy nie trzeba trzymac rezerwy ...

    Poza tym ... piszesz o emisji sprzed roku ?

    I tak czytam ... sprzedal w koncu te obligacje, czy nie sprzedal ?
    W sierpniu 2015 sprzedal 30mln z planowanych 300, we wrzesniu byla
    nowa emisja 200mln ... wiecej google nie znajduje.

    J.

  • 7. Data: 2016-10-27 14:39:53
    Od: p...@g...com

    Den torsdag 27 oktober 2016 kl. 09:23:47 UTC+2 skrev J.F.:

> [...]
    > W sierpniu 2015 sprzedal 30mln z planowanych 300, we wrzesniu byla
    > nowa emisja 200mln ... wiecej google nie znajduje.

    Tak, to stara emisja. Mimo wszystko i tak wydawala sie duzo mniej korzystna niz
    pozyczka z owczesnego rynku miedzybankowego. Ale tak jak tu przedmowcy napisali - w
    gre moga wchodzic rowniez inne czynniki.

    pozdr
    P.

  • 8. Data: 2016-10-27 16:33:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik adamadammek napisał
    >Zaroilo sie na idei od lokat z dobrym % . Jaka tego jest przyczyna?
    >:-) Krótkotrwale niedomogi finansowe czy moze zmiana trendu %

    Lokaty jakby poznikaly - czyzby dziura zapchana ?

    J.

  • 9. Data: 2016-10-27 17:09:22
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    On 10/27/2016 04:33 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik adamadammek napisał
    >
    > Lokaty jakby poznikaly - czyzby dziura zapchana ?
    >
    > J.

    I wpłaty przyśpieszyli. Dziś zakładałem, termin wpłaty był do 30-tego.
    Teraz w systemie widzę, że tylko do jutra.