  • 1. Data: 2002-12-03 22:15:56
    Temat: znowu odmowa autoryzacji a kasa zablokowana - tym razem Inteligo...
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    kiedyś pisałem na pbb o tym, jak podczas płacenia kartą w
    hipermarkecie terminal wypluł z siebie "odmowę" transakcji, a mimo to
    kasa została zablokowana na koncie. dotyczyło to VE Lukas Banku, a
    kompletny wątek można przeczytać tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&frame=right&th=68247843e9bc194d&seekm=tdxvPX
    MIxVv13OM4E4PxGcdInuAp%404ax.com

    z racji właśnie tego rodzaju różnych przykrych historii, po krótkiej
    "karierze" Lukasa w moim portfelu zdecydowałem założyć konto wspólne w
    Inteligo, tym bardziej, że używam ponad rok konta firmowego Inteligo i
    NIGDY nie miałem problemów podobnych do w/w. aż do dziś...

    ...dziś mianowicie w tym samym hipermarkecie (Tesco Zielona Góra)
    dokonałem płatności za zakupy kartą VE Inteligo. rezultatem była
    "odmowa". wyciągam z kieszeni telefon, a tam już czeka sms, że na
    koncie zablokowana została suma za zakupy. zatem historia się
    powtórzyła - tyle, że nigdy bym się nie spodziewał, że spotka mnie to
    z Inteligo. :/

    w związku z tym mam pytanie, czy to może zależeć od konkretnego
    sklepu, tudzież centrum autoryzacyjnego obsługującego dany sklep?
    konsultantka Inteligo poinformowała mnie, że przyczyną takiej sytuacji
    najprawdopodobniej było to, że terminal wysłał prośbę o autoryzację,
    transakcja została zautoryzowana poprawnie (i w tym samym momencie
    kasa została zablokowana i przyszedł sms), lecz potwierdzenie tej
    transakcji NIE DOTARŁO z jakiegoś powodu do terminala, więc ten uznał,
    że transakcja nie została zautoryzowana. zakładając, że terminal ma
    ustawiony określony time-out na otrzymanie potwierdzenia, to chyba
    zamiast odpowiedzi "ODMOWA" powinno się pojawić chyba raczej coś w
    stylu "brak łączności z centrum"? jak to jest? bo uzasadnienie
    konsultantki ma ręce i nogi (bo faktycznie sieć mogła być przeciążona,
    hipermarket, dużo transakcji, etc.), ale czemu "ODMOWA" - tak, jakby
    na koncie nie było wystarczających środków? :-o mocno mnie to
    zastanawia i najbardziej interesuje tylko, czy to zależy od banku,
    centrum autoryzacji, sklepu, konkretnego terminala...? ktoś ma
    pomysły?

    --
    [del] * http://btsearch.org * wyszukiwarka stacji bazowych GSM

  • 2. Data: 2002-12-05 16:22:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Dawid Lorenz wrote:

    > ...dziś mianowicie w tym samym hipermarkecie (Tesco Zielona Góra)

    CKC Pekao + dialup:-(
    Jak miałem wyłącznie plaskate karty to starałem się nie kupować w Tesco.
    Cyrki są tam regularnie. Teraz to chociaż wymuszam na kasjerce
    przeciągnięcie karty przez POSa (bo często jak wyciągam kartę to od razu
    słyszę, że nie działa) i zazwyczaj się udaje:-)

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2002-12-05 17:33:46
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeciągnięcie karty przez POSa (bo często jak wyciągam kartę to od razu
    > słyszę, że nie działa) i zazwyczaj się udaje:-)

    Heh, kieleckie kasjerki ucza sie na razie - ale duze zdziwienie maluje sie
    na ich licach gdy place AmExem i slysze:
    - ekhm wie pan - nie obslugujemy takich kart
    - na moje pytanie czemu, przeciez jest naklejka ze akceptuja AmExy
    - no tak jest - ale ja nie moge w systemie wybrac rodzaju karty - nie ma tam
    American Express
    - zagladam takiej pani przez ramie i mowie, ze przeciez moze wybrac "AmEx" i
    ze to samo
    - pani wtedy dzwoni do nadzoru kasowego, upewmnia sie i po rozwianiu
    watpliwosci przyjmuje zaplate

    --
    JaKi