  • 1. Data: 2002-12-03 22:18:03
    Temat: Jak przesłać kilka euro do Niemiec?
    Od: "Colberg" <c...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Chciałbym dokonywać drobnych zakupów na Ebayu. Związane jest to jednak z
    koniecznością przesyłania za granicę drobnych kwot (do 10 euro). Jak uczynić
    to najtaniej? Liczę na Waszą pomoc.

    Colberg

  • 2. Data: 2002-12-03 23:52:17
    Temat: Re: Jak przesłać kilka euro do Niemiec?
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "Colberg" <c...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > koniecznością przesyłania za granicę drobnych kwot (do 10 euro). Jak uczynić

    W Ebay nie ma problemu poniewaz wybierasz z form zaplaty jakie
    oferuje sprzedajacy. Najczesciej spotykana forma zaplaty jest PayPal
    poniewaz jest to z reguly najtansze ale wiekszosc sprzedajacych
    pobiera inne formy zaplaty ktore sa wyszczegolnione w kazdej akcji.

  • 3. Data: 2002-12-04 09:39:34
    Od: Mirek Ptak <m...@w...to.netscape.net>

    Czołem!

    Pięknego (chyba) dnia 2002-12-04 00:52, MagicBlueSky wklepał co następuje :
    > "Colberg" <c...@N...gazeta.pl> wrote in message
    stuff deleted
> [...]
    > poniewaz jest to z reguly najtansze ale wiekszosc sprzedajacych
    > pobiera inne formy zaplaty ktore sa wyszczegolnione w kazdej akcji.

    Rozwiń proszę troszkę brak kłopotów z PayPal.
    Próbowałem się u nich zarejestrować, ale nie ma Polski w spisie
    "kompatabilnych" krajów :(

    Pozdrawiam - Mirek

  • 4. Data: 2002-12-04 20:03:41
    Od: "P.D." <p...@o...pl>

    Użytkownik Colberg <c...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asjair$37o$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Chciałbym dokonywać drobnych zakupów na Ebayu. Związane jest to jednak z
    > koniecznością przesyłania za granicę drobnych kwot (do 10 euro). Jak

    1) Poszukaj w archiwum,
    2) Poczytaj: http://e-platnosci.23.pl/aukcje.htm

    P.D.

  • 5. Data: 2002-12-04 20:06:05
    Od: "P.D." <p...@o...pl>

    Użytkownik Colberg w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > Chciałbym dokonywać drobnych zakupów na Ebayu.

    Jezeli chodzi o drobne zakupy np. na niemieckim ebayu, najlepiej/najtaniej
    wyslac pieniadze w odpowiednio zabezpieczonej kopercie. Oczywiscie jako list
    polecony lub wartosciowy.

    P.D.

  • 6. Data: 2002-12-05 01:13:02
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "Mirek Ptak" <m...@w...to.netscape.net> wrote in message
> [...]
    > stuff deleted
    >
    > Rozwiń proszę troszkę brak kłopotów z PayPal.
    > Próbowałem się u nich zarejestrować, ale nie ma Polski w spisie

    Nie wnikam w specyficzne klopoty z PayPalem i nie o tym pisalem
    lecz wylacznie o tym ze na Ebay forma zaplaty jest zawsze
    wyszczegolniona i jezeli powiedzmy ktos pobiera zaplate w formie
    PayPal, Money Order i w Gotowce to jest to zawsze wyszczegolnione.

    Jezeli ktos inny pobiera tylko VISA, M/C i AmericanExpress to tez
    bedzie mial to zaznaczone i niekoniecznie musi on przyjmowac
    gotowke, Money Ordery i PayPal.

    Czyli najpierw sprawdz dana akcje i jakie formy zaplaty sa
    akceptowane i wtedy wybierz jedna z nich najbardziej sobie
    odpowiadajaca.

  • 7. Data: 2002-12-05 01:26:45
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "P.D." <p...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik Colberg <c...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
> [...]

    Czytanie czegokolwiek nie jest konieczne do zakupow w Ebay

    Na Ebay wystarczy przeczytac dana akcje ktora ciebie interesuje
    i wybrac najbardziej odpowiednia forme dla siebie. Wysylanie
    innych form zaplaty niz te wyszczegolnione przez sprzedawce
    jest NIEDOPUSZCZALNE bez poprzedniego uzgodnienia
    ze sprzedawca czy nie zrobi wyjatku dla danej formy zaplaty.

    Szczegolnie mniejsi sprzedawcy z reguly robia wyjatki kiedy
    jest raczej oczywiste ze ktos sprzedajacy tysiace rzeczy nie
    bedzie mial czasu zajmowac sie wyjatkami.

  • 8. Data: 2002-12-05 01:49:48
    Od: "MagicBlueSky" <M...@c...com>

    "P.D." <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > wyslac pieniadze w odpowiednio zabezpieczonej kopercie. Oczywiscie jako list

    Zakladajac ze sprzedawca zgadza sie na przyjmowanie gotowki. Jezeli
    GOTOWKA nie jest wyszczegolniona jako jedna z form zaplaty
    akceptowanych przez sprzedawce to nie mozna jej wysylac bez
    otrzymania uprzednio zgody sprzedawcy na to zreszta tak samo
    jak kazdej innej formy zaplaty.

    Niewiele osob przyjmuje gotowke na Ebay i glownym problemem jest
    tutaj czas oraz ryzyko. Zaplaty bezposrednio karta kredytowa sa lub przez
    PayPal czy cos podobnego sa natychmiastowe, tansze i bezryzykowne.

    Wydawcy kart kredtowych oraz firmy takie jak Pay Pal w USA zawsze i
    czesto w innych krajach tez ubezpieczaja transakcje automatycznie.
    Poza tym w praktyce jezeli ktos zajmuje sie sprzedaza na Ebay dorywczo
    ale sprzedaje powiedzmy kilkadziesiat sztuk czegos dziennie to napewno
    nie bedzie mial checi i czasu na zajmowanie sie manualnie kopertami
    z opoznieniem dni czy tygodni czekania na koperty z pieniedzmi.

  • 9. Data: 2002-12-06 17:19:41
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "MagicBlueSky" <M...@c...com> napisał w wiadomości

    > _Czytanie czegokolwiek nie jest konieczne_ do zakupow w Ebay
    >
    > Na Ebay _wystarczy przeczytac_ dana akcje ktora ciebie interesuje
    [...]

    Proszę się zdecydować....

  • 10. Data: 2002-12-06 18:27:53
    Od: "P.D." <p...@o...pl>

    Użytkownik MagicBlueSky <M...@c...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > Czytanie czegokolwiek nie jest konieczne do zakupow w Ebay

    W Twoim przypadku jednak jest konieczne. Przed udzielaniem rad zapoznaj sie
    z laski swojej z polskimi realiami, mozliwosciami platnosci, itd. Poczytaj
    archiwum grupy oraz polecana strone i przystan pisac o tym w jakis sposob
    robi sie to w US. Ja to wiem, czesc grupowiczow rowniez..... a osoba, ktora
    zaczela ten watek, chce wiedziec jak to zrobic w Polsce ! To dwie rozne
    sprawy. Takimi tekstami na pewno jej nie pomozesz, jedynie wprowadzasz w
    blad.

    > Na Ebay wystarczy przeczytac dana akcje ktora ciebie interesuje
    > i wybrac najbardziej odpowiednia forme dla siebie.

    Taaaaak. OK. wezmy taki przypadek:
    - sprzedawca akceptuje tylko PayPal. W jakis sposob ma zaplacic osoba
    mieszkajaca w Poslce ?
    Z gory dziekuje za rady.... moze sie czegos naucze.

    > Wysylanie
    > innych form zaplaty niz te wyszczegolnione przez sprzedawce
    > jest NIEDOPUSZCZALNE bez poprzedniego uzgodnienia
    > ze sprzedawca czy nie zrobi wyjatku dla danej formy zaplaty.

    Dlatego przed zalicytowaniem ustala sie ze sprzedawca forme platnosci.
    Wiecej na w/w stronie :-)

    Pozdrawiam
    P.D.